1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dagrijlicht

Discussie in 'Exterieur' gestart door techline, 29 apr 2016.

  1. Hallo allemaal, ik ben nu ook in het bezit van een focus titanium (sedan van begin 2014).
    Ik zou graag dagrijverlichting willen hebben maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er staan verschillende types op het internet maar ik kan nog niet vinden wat ik mooi vind, lampen onderin de 3-hoeken vind ik niks en complete koplampunits zijn wel heel erg duur. Nu heb ik wel wat gezien maar daarvoor zou de koplampunit open moeten, is dat te doen of raden jullie dat helemaal af ?
     
  2. De Focus 3 koplampen zijn zeer lastig open te krijgen. De koplampglazen zijn verlijmd met Permaseal. De temperatuur dat Permaseal zacht wordt licht hoger als de temperatuur dat het kunststof smelt. Door verwarmen wordt de Permaseal wel wat zachter maar niet dermate zacht dat de glazen eenvoudig los komen.

    De beste methode om de koplampglazen los te krijgen is door een combinatie van verwarmen in een oven en de kit (Permaseal) mechnisch te verwijderen (snijden). Al met al is dit een monnikenwerk waar al snel een paar uur overeen gaat voordat je de glazen los hebt.
     
  3. Osram heeft een mooie oplossing, is wel prijzig....
    deze komen in de plaats van je mistlampen.

    [​IMG]
     
  4. Die van Osram vind ik nog de mooiste oplossing.
     
  5. Heb je deze inmiddels geplaatst? Ben benieuwd hoe het er uit ziet (de DRL-functie) met deze.
     
  6. niet al te beste foto's;

    DRL;
    [​IMG]

    Mistlicht;
    [​IMG]
     
  7. Bij die aftermarket kolampen uit bijv China kan je ook vaak de hoogte niet elektrisch verstellen ,en dat is wel wat moet kunnen bij de Nederlandse Focus ,omdat dat er vaak op zit.
    DRL van Harrie is een mooie oplossing.
     
  8. Dat komt omdat veel aftermarket koplampen voor de Focus 3 gericht zijn op de Amerikaanse markt. De Amerikaanse uitvoeringen van de Focus 3 zijn standaard niet voorzien van hoogteregeling.

    Daarnaast zijn veel aftermarket koplampen voorzien van een LED balk als stadslicht. In veel gevallen is de LED balk dan ook officieel niet goedgekeurd als DRL.
     
  9. Ik heb Philips balkjes ingwbouwd. Kosten de helft van de Osram mistlamp combinatie.

    [​IMG]
     
  10. Ik heb ook niet de nieuwprijs betaald
     
  11. [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION]

    Mooiste oplossing voor DRL. Ziet er goed uit.
     
  12. Mag ik vragen wat je voor deze lampen gedaan hebt en wat het kost? Ik heb net een Ford Focus Trend uit 2013 gekocht, maar ik wil de auto flink sportiever/bozer maken. Dit is al een goed begin zie ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  13. #15 bjauto, 21 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2016
    Klopt maar aangezien stads- en dimlichten beide aangaan in de automatische stand werkt dit zoals het 'hoort'. Het is wel zo dat je officieel niet voldoet als je handmatig de schakelaar op stadslicht zet.
     

Deel Deze Pagina