De bedoeling om eerst een gat uit te slijpen en uit te halen om een schoonmaakbrug in te plaatsen die gelijk komt met de vloer. Daarna nieuwe stenen eroverheen in combinatie met het terras maar dat zal voor binnen enkele jaren zijn.
zo met die verlaging vind ik het best wel gaaf staan maar poh wat zal die stuiteren ook al is het totaal niet mijn smaak kwa velg (die van je profiel foto vond ik mooier)
Die velgen zijn ondertussen reeds verkocht hoor. Heb nu de nieuwe thuis liggen, bandjes moeten er nog op en dan kunnen ze eronder. Verder stuitert de auto totaal niet, hij ligt laag maar hij rijd nog steeds comfortabel. Natuurlijk ligt hij wat harder maar stuiteren, totaal niet.
Wel hier zijn we weer, na even afwezig te zijn geweest door de feesten en wat operaties kunnen we weer aan de slag. Deze keer de velgen gepast, moet toch nog wat aanpassingen doen... De wielkassen vooraan worden aangepast en waarschijnlijk achteraan ook. Aan de buitenzijde zal er niets van te zien zijn dus het uitzicht blijft zo OEM mogelijk waar ik blij om ben. Nu hieronder een sneakpeak van de testfit voor 2015:
En de vorige velgen hoorden thuis onder een Mercedes, zo kan je bezig blijven natuurlijk maar ik snap je punt. Verder dienen velgen ook niet echt om stoepranden mee te nemen natuurlijk dus hopelijk nemen we er nergens eentje mee !
Ja Davy, je hebt gewoon net een andere smaak dan anderen en daar is niets mis mee! Dat maakt je auto wel uniek! De velgen van je avatar vind ik ook echt super staan.
Dankjewel, vandaag getest en blijkbaar raakt de band achteraan de kas met twee personen in de koffer. Daar ik dit wil vermijden heb ik Eibach Pro Align camberbolts gekocht in UK. Notmaal gezien heb ik ze binnen enkele dagen. Hiermee kan ik de camber 16mm naar binnen zetten maximum, dus de velg kan dan 16mm meer naar binnen bovenaan. Net wat ik nodig heb dus.
dat is toch met elke lichtmetalen velgen, oppassen bij de stoep? Doe ik wel....geef mijn auto niet graag mee... erg mooi zo gelijk met scherm. wanneer doe je m weg ? hihi
Weet je dat zeker dat dat 16 mm is, ik heb ze namelijk ook liggen maar moet ze nog monteren. Men kan dan max. 1 graad pos. of neg. afstellen. Misschien is 1 graad onder dan boven 16 mm maar het klinkt nogal veel.
Je kan het uitrekenen met sinus en cosinus. Ik heb het uitgerekend voor mijn 19". Dus zonder band komt dat op 19 x 2,54mm = 48,26mm Met band komt hier 3,5cm bij, tweemaal. Dus komen we op 55,26cm. Ik kan mijn Eibach regelingen 1,75° aanpassen (dus niet 1°). Als we hier de regel opnemen komen we op 1,037° op 10mm Als we de maximum waarde nemen van 1,75° komen we op 16,88mm. Toespoor doet ook veel bij het slijten van banden, daarbij heb ik gekozen voor Nankangs. Dit zijn hardere banden welke dus minder snel slijten (zijn eveneens versterkt de NS-20's). Dus normaal gezien kan ik wel een hele tijd verder op deze bandjes maar eerlijk gezegd kan het me weinig schelen. Bandjes op, nieuwe bandjes. Simpel as that.
Reken je wel met de helft van de wiel hoogte? Want het bovenste deel gaat naar binnen en het onderste stuk komt naar buiten. En 35mm voor de bandhoogte is wel héél weinig!
Ik hoop dat je er tegen kan (anders heb je pech) Want ik vindt het afschuwelijke wielen. En van de extra camber op de achteras moet ik al helemaal kotsen... Je verprutst de hele wegligging van de focus. Die wielen zijn meer voor een Italiaanse wagen. Maar goed iedereen zijn ding