cv leid eigen leven!!!

Discussie in 'Electronica' gestart door ford-rijder, 23 aug 2007.

  1. Ik ben al tijden opzoek naar iemand die mij nu eens een goed antwoord kan geven op de volgende vraag.

    Waarom hebben Veel focussen toch last van die weigeren centrale vergrendeling.
    En dan bedoel ik openen en sluiten met de afstandsbediening(orgineel of na inbouw)
    Ook gaat hij tijdens rijden zo af en toe vanzelf dicht en weer open, of alleen open als hij al open is.

    Waar zit dit probleem nu en hoe los je het voor goed op? :weetikniet:

    Ik weet wel het probleem onstaat in het slot zelf en is vooral gevoelig voor vocht.(met name bestuurdersdeur)
    Maar als je focus wat ouder is dan doet het zich ook voor tijdens niet vochtige omstandigheden.
    En waarom kunnen gargage's het nu niet goed oplossen en komt het steeds weer terug zelfs al krijg je een nieuw slot?
    Ik snap niet dat Ford daar nooit een passende update voor bedacht heeft.

    Ik wacht met smart op een goede tip. :sleeping:
     
  2. Heb het probleem ook gehad vooral in de winter, maar ik heb nu al een
    1,5 jaar een nieuw bestuurders slot erin zitten en geen problemen meer
    gehad.

    Het leek wel of het de bijrijderkant was maar het probleem was idd
    de bestuurderskant.

    Bij mij ging hij altijd op slot als je erbuiten stond en de sleutels nog in het contact zaten :lol:

    :uzi: :uzi: :uzi: :schater:
     
  3. Ik bij mijn focus uit 2000 ook een nieuw slot gekregen en die bleef 2 jaar goed.
    Toen kwam het probleem gewoon net zo hard weer terug.
    Dus komende winter wordt het waarschijnlijk weer balen voor je.:crying:

    Daarom hoop ik dat iemand ergens gewoon weet wat er fout gaat in dat slot zodat ik het gewoon kan oplossen.
    En niet weer onderdelen vervangen want dat doen alle monteurs al.
     
  4. me opa heeft het ook gehad, zelfs een nieuwe computer gekregen, ook niet geholpen, nieuw slot ook niet, uiteindelijk bleek het vocht te zijn wat in de isolatie bleef zitten van de bestuurdersdeur. Na het vervangen van de isolatie en goed de rest nagekeken, was er niks meere aan de hand
     
  5. Ik vermoed ook gewoon vochtproblemen!
    Het kan zo zijn dat het vocht opgedroogd is echter kan door het vocht wat er al was aansluitingen eventueel verkalkt te zijn of iets dergelijks.
     
  6. ik heb tot nu toe nog nergens geen last van gehad (heb 'm pas een paar maanden).

    Ik hoor 'm af en toe wel een keer klikken, maar hij gaat dan niet vanzelf op slot.
     
  7. Ik heb hetzelfde probleem...
    Ik moet de deur met m'n sleutel openen, dan blijft de rest van de deuren gesloten en pas na eenminuut of 10 opent de rest van de deuren.

    Is het probleem dus verholpen door het slot te vervangen aan de bestuurders kant of moet ik dan ook isolatie vervangen?

    Gr Roy
     
  8. je hoeft niet altijd de isolatie te vervangen, maar haal het er is af en voel of het er achter ook vochtig is? een klein beetje vocht dat verampt is al genoeg voor het slot...
     
  9. Wat zijn de kosten voor zo'n slot?
    Uit al jullie reacties blijkt het dus gewoon aan het slot te liggen(waar je de sleutel in stopt) en niets met de elektronica temaken heeft.
    Ik word er egt gek van. elke ochtend 3x op open moeten klikken voordat mijn deuren ook daadwerkelijk open zijn/blijven.
    focus is uit '99. weet niet of het een erkend probleem is en het gewoon onder garantie valt ofzo.
     
  10. Volgens mij rond de 100 euro. Ik heb er ook last van.Tijd voor een groeps aankoop? :wink:
     
  11. ik heb recentelijk een complete slotenset uit een sloopauto gehaald (facelift 2004) Dit heeft me 150 euro gekost voor de set.
    De sloten met de volledig zwarte behuizing is nieuwere revisie en zou niet of nauwelijks last hebben van het vochtprobleem.

    Eigenlijk hoef je alleen de voorportiersloten te vervangen, want deze hebben die microschakelaar. De achterportieren hebben slechts 2 draden voor de slotmotor.

    Een nieuw slot van de dealer kost 100 euro ex btw
     
  12. Ha! heb ik toch nog geluk met mijn doos rommel! :lol: Daarin zitten de sloten van een drie-deurs Focus (2 deur en 1 achterklep).

    Nu alleen nog de vraag of deze sloten ook in mijn wagonnetje passen... :roll:
     
  13. ik was ook de L*L...
    smorgens vroeg start de auto zet verwarming aan en achterruit verwarming...
    ga lekker krabben en voor dat ik rond was sloegen alle sloten op slot met draaiende motor.
    denkje bel de politie, nou de vriendelijke vrouw gaf me als eerste de optie sla uw ruit maar in dit gebeurd 90% van de gevallen :vingertje: , als 2de optie meest legale anwb bellen in mijn geval Bovag. :woohoo: laten we dat maar doen.
    70 minuten verder kwam de bovag aan deze mijn deurtje heeft geopend
    :thanks: helaas met een kleine schade deze achteraf de verzekering betaalde.

    nu laat ik dus 1 deur open staan als ik ga krabben en toch hoor ik na een paas SEC de sloten op slot slaan... Ja Seconden ong 10 sec <-- is toch niet normaal??

    mvg marco
     
  14. dat is niet zo mooi! dus 70min heeft die motor staan draaien? 1 voordeel t was vast wel lekker warm binnen :lol:

    ik hoor het nu wel vaker hier dat dit gebeurd, en als ik ga krabben hou ik voor de ckerheid maar een deur open, zodat me dit niet gebeuren gaat.
     
  15. Marco, heb je geen reserve sleutel dan ?
     
  16. hey focus-epe ik heb wel een reserve sleutel maar was bij de vriendin blijven slapen 30 km verderop aangezien ik geen >:super: ben kon ik hem niet ophalen :haha:
    enja 70 minuten :wachten: was lang, en indd was heerlijk warm binnen :banana:

    mocht het nog een keer gebeuren gaat er een ruitje in worden deze ook eens vervangen...


    mvg marco
     
  17. hoi,

    ik heb ook een soortgelijk probleem. Als ik de deuren open (ik heb geen AB, dus met de sleutel) via de bestuurderskant heb ik geen probleem. Ben ik gallant en laat m'n vrouw eerst instappen dan doe ik dus de deur open aan de pasagierskant dan gaat alleen die deur van het slot. Moet ik dus als nog m'n eigen deur van het slot halen.
    Ook tijdens het rijden (al ben je soms al een uur onderweg) hoor je ineens de deuren "klik klik".
    Heb de stekker in de deur al een bekeken, maar daar ligt het schijnbaar dus niet aan. Zou dit ook van de bestuurderskant af komen of toch van de passagier????
     
  18. Niet echt verassend maar ook ik heb dit probleem! Ik laat tegenwoordig bij het stationair draaien en het krabben (zo vaak hoeft dat ook weer niet ;-)) of als ik bijv. aan het pinnen ben het raam een stukje open staan zodat ik er net met m'n arm door kan. Mocht m'n voiture ineens besluiten het baasje buiten te sluiten kan ik deze iig nog openen en is de auto nog steeds een beetje warm van binnen ;-). Ook onze locale Ford dealer gaf de schuld aan de sloten en gaf als enige optie bij alle 4! de deuren de boel te vernieuwen, was ik wel ruim 400€ (ex. BTW) lichter... Heb toen maar bedankt!
     
  19. Sorry om zo'n oud topic te reviven, maar nieuwere topics over dit onderwerp werden allemaal gelocked.

    Ik heb hetzelfde probleem, dat hij dus tijdens het rijden soms sluit, en ook bij stilstand heeft hij het vandaag 2 keer gedaan. Toevallig was ik hem aan het wassen, dus misschien dat het slot daardoor extra vochtig werd of zo. Dit is natuurlijk wel een kwalijk probleem als ik in de zomer 2 weken in Hongarije zit. Dus ik wil nog een 2de sleutel kopen, (of alleen de afstandsbediening ervan behouden), ik had op ebay een aantal 2de hands voor gegraveerde sleutels gezien, met AB, dus die zou ik dan willen gebruiken (dat gaat toch he? Gewoon zelf programmeren zou toch geen probleem mogen zijn, voor de AB?).

    Ik heb echter nog een ander, gerelateerd, 'probleem' (waarvoor ik eigenlijk post). Als ik in de auto zit, kan ik niet alle deuren sluiten met de sluitknop van het bestuurders portier, alleen het bestuurders protier wordt dan gesloten. Sluit ik echter, langs binnen uit, het passagiers portier, dan sluiten wel alle 4 de deuren. Dit lijkt me toch geen normaal gedrag, of wel? Anders ga ik eens naar mijn garagist, ik heb nog 12 maanden garantie.
     
  20. ik weet niet of het gewoon is, maar als ik de auto open met de AB dan opent eerst de bestuurderskant en als ik dan nog een keer op openen klik opent de rest ook (dat is normaal). Maar misschien dat dat er iets mee te maken heeft met het "gedrag" van de sluitknop op de bestuurderskant?
     

Deel Deze Pagina