1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

cv focus 1 kapot ?

Discussie in 'Electronica' gestart door beer, 7 dec 2011.

  1. Heb van het een op andere moment een cv probleempje

    via de cv van de sleutel doet niks het meer dus geen slot van de auto gaat meer open en ook de achterklep niet.
    steek ik de sleutel in het slot van de bestuurderskant gaat deze deur open en de rest blijft dicht.
    steek ik de sleutel in het rechterportierslot gaat deze deur open en de rest blijft dicht.
    ook werkt de knop op het dashboard van de achterklep niet meer.

    kortom, niks werkt meer.

    iemand enig idee?

    alvast bedankt Björn
     
  2. Ik zou eerst eens kijken of de zekering niet kapot is. Deze zekering zit aan de achterkant van de zekeringkast. Om hier bij te komen moet je de zekeringkast (die onder het stuur zit) los maken zodat je deze om kan draaien.
     
  3. Heb je de zekering aan de achterkant van het zekeringenblok onder het stuur al geprobeerd?

    Dit was bij mij de oplossing

    Edit: JW was me net voor
     
  4. oke dank jullie wel, ga het morgen even controleren
    weet iemand toevallig wat voor zekering het is ?
     
  5. Uit mijn hoofd 20A maar ben er niet 100% zeker van
     
  6. Ik heb datzelfde probleem, heb het "opgelost" door CV met afstandbediening in te bouwen. Nu doet hij het normaal. Dat je knop het niet doet voor de achterklep is ook normaal bij dit probleem, die werkt alleen als alle deuren open zijn gestuurd door de CV. Het probleem schijnt in het slot te zitten heb ik hier gelezen
     
  7. Vanmiddag even de zekering eruit gehaald, deze was inderdaad kapot.
    Nieuwe erin gezet even proberen deed het 1 keer en weer is de zekering kapot.
    conclusie 1 slot is dus defect.
    Hoe kan ik dit het beste controleren? spanning meten van de sloten?

    Björn
     
  8. Hoogstwaarschijnlijk zit er ergens een kortsluiting in het CV systeem. Je kan als eerste even controleren of de bedrading in de rubber doorvoer naar de achterklep niet kapot is. Het komt vaker voor dat de bedrading in de doorvoer kapot gaat waardoor kortsluiting optreed. Hetzelfde geld voor de doorvoeren naar de portieren. Als alle bedrading nog goed is zou ik pas naar de slotmotoren kijken. Je kan met een multimeter meten wat de weerstand is van alle slotmotoren. Als er 1 slotmotor is met een sterk afwijkende weerstand is die hoogstwaarschijnlijk defect. Een andere manier is om de motoren stuk voor stuk los te maken tot je de kapotte gevonden hebt (het enige nadeel is dat dit een paar zekeringen kan kosten).
     
  9. Om bij de slotmotoren te komen moet ntuurlijk de bekleding eraf?
     
  10. Nieuw bijgekomen probleem:

    linker voorportier gaat niet meer open met sleutel en ook niet meer van binnenuit.
    betekend dit automatisch dat dit de boosdoener is?

    Björn
     
  11. Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. Mocht het hier niet aan liggen is het allemaal wel erg toevallig. Je hebt nu wel een uitdaging om de deur open te krijgen zonder dingen te beschadigen. Als de deur zowel van binnen als buiten niet meer van het slot wil zal het niet meevallen om deze open te krijgen.
     
  12. ja inderdaad wordt een hele opgave
    morgen maar eens rustig aan gaan zitten.
     
  13. Vandaag een ander slot besteld komt morgen binnen.
    kan het slot gewoon omgezet worden dus ouder eruit schroeven nieuwe erin stekker erop en klaar?

    past mijn sleutel hier dan op of moet ik eerst nog iets anders doen?

    Björn
     

Deel Deze Pagina