1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Claxon dood

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Kentekenplaat, 30 aug 2018.

  1. Mijn claxon is overleden. Hij klonk de laatste tijd al wat benepen, haperde ook af en toe, maar nu is het echt einde oefening.

    Maar wat zijn de opties? Moet ik er perse precies dezelfde op zetten of zijn er andere mogelijkheden? En belangrijker nog: waar zit het ding uberhaupt?? Onder de motorkap kan ik hem zo snel niet vinden.
     
  2. Bij de focus 2 zit de deze beneden achter de bumper aan de bestuurderskant. Wellicht is dit bij de focus 1 net zo. Maar ik zou eerst het relais nakijken.
     
  3. Als hij al wat benauwd klonk denk ik eerder dat hij inderdaad gewoon kapot is gegaan. Hij zou inderdaad op de bumperbalk moeten zitten dacht ik.
     
    Tembaco vindt dit leuk.
  4. Ik heb hem al gevonden. Eerst eens geinformeerd bij de dealer en daar was hij 45 euro. Op internet 24 incl. verzenden. (en ja, dat is een orginele Fiamm) En gelukkig met een nieuw beugeltje, dus morgen knup ik dat er allemaal even onder.
     
    rfknol vindt dit leuk.
  5. Belangrijk is wel dat er verschillende claxons zijn toegepast. De lagere uitrustingsniveaus hebben een enkele claxon terwijl de hogere uitrustingsniveaus standaard zijn voorzien van een dubbele claxon.

    Het is dus wel van belang om de juiste claxon te kopen. Veel mensen vinden het geluid van de enkele claxon ondermaats. De enkele claxon wordt dan ook regelmatig vervangen door een originele dubbele claxon.
     
  6. Ik heb idd twee gekregen. Kan ik die zonder problemen aan het orginele stekkertje hangen of vindt het elektrisch systeem dat niet fijn?
     
  7. Het systeem is berekend op de originele dubbele claxon dus je kan probleemloos de dubbele claxon plaatsen.

    Als ik het me goed herinner (het is alweer ruim 10 jaar geleden dat ik zelf een focus 1 had) was er origineel zelfs een adapterkabel toegepast waarmee de dubbele claxon op de claxon connector werd aangesloten.
     
    Kentekenplaat vindt dit leuk.
  8. Klopt, er zat een adapterkabel bij en gelukkig ook nieuwe beugeltjes. De oude zat namelijk helemaal vastgerot aan de oude claxon. Maar het hele spul zit vast en werkt.
     

Deel Deze Pagina