2.5i 20V 225pk Chiptuning ST

Discussion in 'Performance' started by Jkammenv, Apr 24, 2016.

  1. Dat van die intercooler hoor ik inderdaad van meerdere mensen, heb eigenlijk geen idee of de originele er nog op zit of als die al vervangen is. Als ik zelf zoek kom ik bij intercoolers vab €500/600. Dit vind ik nogal prijzig eerlijk gezegd (komen dan wel uit engeland). Iemand hier goeie adressjes toevallig? Hoorde ook mensen over een RS-koppeling. Is dit echt een must-have? Of is dat eerst nog niet heel belangrijk?
     
  2. Neem maar van mij aan dat je die intercooler nodig hebt voor meer vermogen. Anders gaat je blokje het niet leuk vinden. RS koppeling is aan te raden zodra je boven de 400nm koppel uit gaat komen.
     
  3. Ik zit nu op 450nm en dat gaat nu nog goed, gewoon niet volgas geven bij een lager toerental.
     
  4. Zijn er speciale intercoolers voor of zijn het gewoon universele?
     
  5. Ik heb zelf een Pro Alloy (mountune) intercooler weten te scoren, gebruikt via Ebay voor een zacht prijsje. Airtec schijnt ook goed te zijn, zelf geen ervaring mee.
     
  6. Idem! Mooie intercooler...

    Ik heb nu 435nm en in de 5 en 6 wil de koppeling wel eens doorschieten bij volgas vanaf 110 of 120. Ik ga dus tijdelijke en mapping terug:cool:
     
  7. #27 Jkammenv, May 3, 2016
    Last edited by a moderator: May 3, 2016
    Dan misschien voor mij ook wel handig om ebay wat in de gaten te houden... Heb er nou net weer geen €600/700 voor over haha. Airtec is dan wel iets goedkoper.

    Sietze, je hebt nog een originele ST koppeling of RS?
     
  8. Heb nu nog originele ST koppeling erin zitten. Kans is groot dat ik eind dit jaar een RS koppeling erin ga zetten.
     
  9. Hoe zit het eigenlijk, als je auto gechipt word en je koopt later een dikkere intercooler, moet hij dan ook opnieuw worden afgesteld? Of valt dat ietsje mee?
     
  10. Intercooler is ondertussen besteld! Hoop hem deze week binnen te krijgen + te installeren. Dan nog de vraag waar ik hem laat chippen... Twijfel nog tussen Verhoeven (€750) of Fasttech (€850. Hoor over beide wel goede/slechte ervaringen. Iemand die de doorslaggevende tip/advies kan geven?^^
     
  11. Ik wil graag een vraag stellen en hoop dat ik nu in het juiste topic zit.
    Ik heb een Smax 2.5T en wil die graag tunen. Nu lees ik veel over bluefin.
    Is het zo dat als ik die bestel, ik hem zelf aansluit op de stekker in de auto en hij vervolgens getuned is? (Simplistisch gezegd). Miss kan iemand de stappen vertellen.

    Is het aan te raden om verder nog meer aan de auto te doen? BV een andere koppeling of iets? Het gaat mij niet zozeer te doen om de auto verder te tunen alswel een iets gunstiger verbruik en meer power is altijd beter.

    Verder heeft natuurlijk iedereen zijn voorkeur en ervaringen maar wat zijn gerenommeerde Ford tuners in Nederland? Zijn er ook echte specialisten of is het merendeel een franchise die ook andere merken doet?

    Ik snap het zijn een hoop vragen maar ik ben nieuw in het "tunen" en wil graag beslagen ten ijs komen vandaar mijn vragen.

    Iig bedankt.
    Peter
     
  12. Bluefin voor de smax/mondeo zou ik niet doen. Heb er zelf een gehad: hij ging zuipen als een malle. Dit doen sowieso alle Engelse tunes vaak.

    Ik heb een custom tune van Fasttech (Haaksbergen) die mijn mondeo daadwerkelijk zuiniger laat rijden in dagelijks gebruik (ruim 1 liter per 100km!).

    Als je niet te extreme wensen hebt hoef je er niet veel aan te doen. Hooguit een verangingsfilter en/of een ecu spacer.
    De koppeling kan een standaard tune prima aan (sterker dan een focus st225 koppeling).

    Wat wel van belang is dat je basis goed is: dus alle sensoren, regelklepjes en overige elektronica moet goed zijn.
    Voor de meeste mensen betekent het dat je de map , frp en turbodruk-klep moet vervangen.
    Maar vraag het vooral aan de tuner waar je uiteindelijk naar toe gaat!
    Als je 'rotzooi' aanlevert krijg je ook 'rotzooi' terug van een tuner.
     
  13. Als je deze onderdelen hebt vervangen loopt de motor al een heel stuk beter!
     
  14. Ok. Bedankt voor de reacties.
    Geen bluefin dus. De auto heeft nog geen 150k gelopen dus ik neem aan dat t merendeel van de kleppen endergelijke nog goed is, daarnaast ben ik niet technisch genoeg om die vervangen.
    Er zijn meerdere tuners in nl die ook ford doen maar aangezien ze ook andere merken doen, word het dan geen eenheidsworst? Gaat de drivability er niet onder leiden als men een standaard map van tuner X laad? Ik heb ondertussen veel verschillende namen van tuners voorbij zien komen maar echte ford specialisten zijn er weinig.
    Ik ken alleen Bollen racing. Kent er iemand ook andere? Het liefst richting noord nl.
    Alvast bedankt
     
  15. Ik ben erg tevreden over mij Bluefin. Ook het verbruik. Hoewel dit een compleet andere motor is als de T5, derhalve zou ik zeker de tips van dutchguy opvolgen. Eerst die sensoren vervangen, dan tunen.
     
  16. Bollen racing zou ik sowieso niet naar toe gaan, heb daar verhalen over gehoord die niet echt positief waren.
     
  17. Fasttech, Verhoeven en Mebu hoor ik wel goeie verhalen over, ik ga dan zelf binnenkory naar verhoeven voor een chip op maat.
     
  18. Fasttech en Verhoeven zijn er al meerdere van dit forum geweest en zover ik weet zijn ze over beide tevreden. Mebu voert de tuning volgens mij zelf niet uit?
     

Share This Page