2.5i 20V 305pk Chiptuning RS mk2

Discussion in 'Performance' started by bmh, Jan 23, 2012.

  1. Is er iemand die ervaring heeft met chiptuning met een rs mk2 ?
     
  2. Gaat helaas (nog) niet zonder de ECU open te maken. Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar dat is dan een probleem.

    Verder, wat wil je precies weten?
    Mountune, wel met behoud van garantie, is een goede tuner. Wel prijzig.
    Autotech is een goede tuner. Zoek op google eens naar JW Racing.
    En met Superchips Bluefin val je ook geen breuk, echter is die niet zo spannend als bovengenoemde.
     
  3. Je zou eens contact met deze firma kunnen opnemen, br-performance
    Ze gaan van stage 1 (350pk 540Nm, va €790) t/m stage 4 (500pk 680Nm, prijs op aanvraag), maar dat zal aardig wat kosten, aangezien stage 3 al meer dan 11k€ kost.
     
  4. Een auto kan nooit genoeg benzine verbruiken... ;)
     
  5. Die BR-Preformance ziet er wel netjes uit maar hebben die daadwerkelijk gewerkt aan de Zonda en een corvette met meer dan 1000PK? :S


    Gerco.
     
  6. Ziet er inderdaad goed uit. Vooral als je een foto van de werkplaats kan laten zien waar 3 RSsen staan. Maar......dit zijn wel serieuze bedragen.

    Voor hetzelfde geld heb je dan dus ook Mountune en dat is "verantwoord" bij de dealer.
     
  7. Krijg je er bij stage 4 er een compleet ander blok in?.
     
  8. Complete Reinforced Cosworth Race Engine - in exchange

    Zo te zien wel.
     
  9. BR-Performance is Bruno, dat is de tuner die destijds bij Heinz bezig was, maar die daar vertrokken is en voor zichzelf begonnen is.
    Zeker iemand met veel verstand van zaken.
     
  10. Klopt, hij heeft ook nog tussentijds voor Shiftech gewerkt.
     
  11. Heb ook aan chiptunen zitten denken, zat zelf te denken aan Wolf Concept in Duitsland, maar ik vraag me af hoe het ook zit met een apk-keuring... Meer benzine/lucht is meer uitstoot... toch? Met een "vaste" chip zonder hand-held is het moeilijk deze "even" naar standaard te zetten...
     
  12. Is geen probleem. Het wordt anders wanneer je een decat gaat plaatsen. 100 cell sportscat is een grensgeval, 200cell moet ook geen probleem geven.
     
  13. Was toevallig net op de site van Mountune en d'r is nu ook een MR375 upgrade, dus 375pk en 550Nm. Om het nog aantrekkelijker te maken: Mountune is tegenwoordig ook bij onze oosterburen gevestigd, dus hoef je het water niet meer over.
     
  14. Mountune is beschikbaar bij elke Duitse Ford dealer, alleen tegen erg hoge prijzen. 4000 euro voor de MP350 set.

    Ook in Belgie en Luxemburg kun je bij een paar (geselecteerde) Ford dealers terecht. Een stuk goedkoper dan in Duitsland.

    de MR375 geeft gemiddeld 385pk.
     
  15. Toevallig ook bekend wat de prijs doet in België?
    Zit zelf een beetje te denken aan Wolf Concept... (360 pk, koppel weet ik even niet) Prijs hiervan is Euro 1.200,00.
    Deze kwam vorig jaar bij onze oosterburen als beste uit de test, zelfs tegen een Focus RS met circa 400 pk van Tuner Hoge.
     
  16. De Wolf RS360 is ook een goede optie, in ieder geval een goede map.

    Mountune MP350 kost rond de 3000 euro in Belgie en Luxemburg, er zijn zelfs plekken waar het nog een paar honderd euro goedkoper kan.

    het grote verschil met deze 2 is wel de hardware. Bij Mountune heb je een grote intercooler, welke zeker zijn geld waard is en eigenlijk ook nodig. Zelfs op een standaard RS mk2 misstaat dat ding niet.
    Ook wordt er de sterkere benzinepomp uit de RS500 geinstalleerd.

    350-360 is net aan de grens zonder een pompupgrade.
     
  17. En wat grotere injectoren kan, behalve een andere benzinepomp, denk ik ook geen kwaad als je richting de 360pk (of meer) wilt. Je ziet i.i.g. en masse standaard RS2 injectoren op de 2e hands markt verschijnen.
     
  18. injectoren zijn tot 350-360 pk geen probleem. Vele verkopen nu hun standaard injectoren omdat de stap daarna naar 400 pk een makkelijk stap is.

    De Mountune MP350 set is gewoon de standaard setup van de RS500.
     
  19. Dit maakt niks uit kwa apk hoor.... zeker niet met een cat eronder... wat ze meten is onbelast en daar wordt mengsel niet veel veranderd.. zodra de druk opbouwkomt praat je over andere waardes.

    Bij verhoeven kunnen ze nu ook via obd in de ecu komen bij de rs...
    Dus mocht je info willen dan kun je daar terecht.. (kosten 850 incl btw) incl voor en na uitdraai.. (wat bij vele extra gerekend wordt)
    Mijn RS dient nu als "proefkonijn" haha.... nee zo erg is het niet.
    Als je vragen hebt dan hoor ik het wel..

    Ik heb in mijn subaru/evo tijdperkt veeeel slechte dingen over die bruno gehoord... is bij vele bedrijven "weggegaan"hoe het nu zit durf ik niet te zeggen natuurlijk...
     

Share This Page