1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V Ti-VCT 115pk Chiptuning en motor garantie

Discussie in 'Performance' gestart door AudioSteve, 20 nov 2010.

  1. Powerbox... :puke:
     
  2. #23 Frank.p, 20 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2013
    Ieder zijn eigen mening..... gelukkig.
    Ik spreek gewoon over MIJN eigen ervaring .
    Van 125 naar 138 pk ...niet veel nee klopt, maar onderin heb je wel veel meer trekkracht.
    IK ben er tevreden mee.
    Wil iemand z,n software wel aan laten passen van de auto zelf.... lekker doen.
    Maar ik spreek uit m,n eigen ervaring dat het wel degelijk werkt
    Het is bij mij geplaatst door vtune,deze zijn ook onder de loep genomen door autoweek.
     
  3. Even googlen op vtune, dan lees je de mooiste verhalen.... :nocheer:
    Maar gelukkig zijn er mensen die er tevreden over kunnen zijn ;)
     
  4. Ik snap jouw probleem niet of is alleen wat jij hebt perfect???
     
  5. Ik heb ook bewust geschreven dat ik dat van mening ben. Overigens heb ik het inderdaad over een zgn. Powerbox...
     
  6. Niet om lullig te doen, maar mocht er eens een meeting zijn bij bijvoorbeeld Verhoeven (http://www.dynocentre.nl/) schrijf je dan eens in als het uitkomt. Ben heel benieuwd wat je auto op een goede bank doet.
     
  7. Nou nou, wat een korte teentjes weer......:nocheer:


    Ja, een powerbox werkt merkbaar
    Ja, een powerbox is NIET veilig in geval van motorstoring
    Ja, een powerbox is pure oplichting voor wat je er voor betaald
    Ja, je betaald te veel voor iets wat zeer weinig toevoegd
    Ja, de meeste hier hebben gewoon gelijk


    ps. iemand nog een PD powerbox voor een VAG 1.9 TDi kopen???:schater:
     
  8. Niet elk "kastje wat je er tussen zet" is een powerbox. Daar zit verschrikkelijk veel verschil in.
    Mijn opmerking was dan ook bedoeld als reactie op het feit dat alle "kastjes" over 1 kam werden geschoren.
     
  9. Elk kastje is een powerbox of je het nou wilt geloven of niet.
    Wellicht heeft het ene kastje wat programmeerbare intelligentie aan boord (weet ik vrij zeker) maar het doel is hetzelfde, je sensoren foppen.
     
  10. mijn inziens, en correct me if I'm wrong, is er een heel groot verschil tussen een 'kastje' of een remap.
    Een remap is het optimaliseren van het motormanagement, dit kan omdat de fabrikant een marge heeft ingebouwd, een 'kastje' fopt het motormanagement door 'verkeerde' waarden door te geven. Ook dit levert (mogelijk) een vermogens toename op, maar omdat het niet de werkelijke waarden zijn die de sensoren van motor aan het motormanagement doorgeven, bestaat de reƫle kans dat je hiermee schade toebrengt aan de motor.
     
  11. Dan moet ik je toch corrigeren. Er is een wereld van verschil tussen een powerbox en een externe ecu.
    Met de laatste pas je ook kenwaarden aan, alleen niet in de auto ecu zelf maar via een externe toegang. Je kunt dus "remappen" op afstand.

    Ik heb op deze manier oa. al talloze Toyota's gedaan. Het is niet mogelijk om in deze ecu nieuwe / aangepaste software te zetten. (auto's zijn van begin jaren 90) Met ons systeem kunnen we dat wel.
    Simpel gezegd moet je een ecu map zien als een groot Excel bestand, vol met cijfertjes. Deze lopen grofweg langs twee parameters, gasklep positie en toerental (temperatuur, drukken, enz laten we maar ff buiten beschouwing)
    Wat een remap doet is deze cijfertjes veranderen, dus staat er een 3 dan komt er in de remap een 4 of een 2 (of wat dan ook) Exact dat kunnen we ook op afstand. Dus de ecu zegt hier staat een 3, de externe ecu geeft dan een 4 of een 2 door aan de sensoren / motor. Ons systeem kan dit realtime aanpassen, je snapt dus dat daar een aardige processor en een flink stukje software in zit.
    Een powerbox doet dat niet, die geeft alleen een "verkeerde" waarde van de sensor door aan de ecu, meestal door er een weerstandje tussen te zetten.

    Waarom je het zo doet en niet in de ecu zelf? Daar zijn verschillende redenen voor;

    - originele ecu heeft een tuninglock en kan dus niet aangepast worden (komt meer en meer voor, zo hebben wij verschillende Focus3's gedaan die via de ecu niet gedaan konden worden)
    - je kunt je aanpassingen niet verliezen bij een software update
    - je kunt het systeem meenemen naar een volgende auto, maar 1x investeren dus
    -het is niet zichtbaar in de ecu, veel leasebedrijven en garagebedrijven vinden het niet prettig als er in de ecu geprutst wordt. Dit systeem is niet zichtbaar, ook niet met live data.

    Je ziet, niet elk kastje is hetzelfde :)
     
  12. Waar zet je dit kastje dan tussen?
     
  13. Zie hier het antwoord, als je remapt zorgt de ECU dat er een andere waarde komt te staan, nu doet de externe ECU dat. Dus je ECU denkt nog steeds dat er 3 staat terwijl er daadwerkelijk 2 of 4 staat.
    Je verandert gewoon de posities van de sensoren en actuatoren. Wel op een mooiere manier dan met een powerbox, maar je hebt in mijn ogen nog geen volledige controle over alle waardes.

    Want als bovenstaande super goed zou werken zouden professionele tuners het ook gebruiken, maar die gebruiken veelal een stand alone ECU die je originele ECU vervangt.

    Nog een vraag, kan je je stationaire toerental ook verhogen op een mooie manier? Of je limiter verplaatsen?
     
  14. Maakt niet zo heel veel uit, als hij maar het CAN-Bus op kan. Vaak nemen we een temperatuur sensor, die heeft een vrije aansluiting die we kunnen gebruiken.

    Dan snap je er niks van, sorry.
    We veranderen geen posities van sensoren, dat zeg ik toch duidelijk lijkt me?
    We veranderen de kenvelden die in de ecu staan, alleen niet in de ecu maar ernaast.

    Denk er van wat je wilt, mij maakt het niet uit. En die opmerking over professionele tuners zal ik maar naast me neer leggen.

    Overigens is een stand allone ecu het zelfde idee, alleen dan zonder het gebruik maken van een oem ecu. Voor een straat auto is het niet nodig om met een stand allone te werken, je past immers lang niet alles aan. Daarnaast zou het wel een erg dure grap zijn om zo te tunen.

    Ik ga verder niet meer in op dit hele verhaal, been there, done that. Iedereen mag denken wat hij / zij wil en heeft recht op z'n eigen mening. Ik zit nu zo'n 20 jaar in de tuning en weet echt wel waar ik over spreek.

    En ja, we kunnen het toerental stationair en maximaal ook aanpassen.
     
  15. #36 Godtoh, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2013
    Je spreekt jezelf wel tegen he...
    Edit:
    Je spreekt steeds over we passen dit aan, ik zit al 20 jaar in het vak. Dat vind ik netjes, echter is dat een verkapte vorm van reclame voor jezelf.

    Edit 2: Heb je een link of uitleg naar het specifieke kastje? We zien veel powerboxen voorbij komen zoals je wel begrepen hebt en wellicht is dit eindelijk eens wat anders. Maar dan is het wel fijn dat er ergens meer informatie over te vinden is.
     
  16. Dat is nu net de reden dat ik er niet verder op in ga. Ik heb geen zin om hier beticht te worden van verkapte reclame.

    Voor mij is het afgesloten, ik reageer niet verder op posts / meldingen. Heb geen trek in ruzie met moderators over reclame enz.

    Ps. contacten m.b.t. sponsoring zijn er wel geweest maar helaas op niets uitgelopen.
     

Deel Deze Pagina