Hallo! Iemand hier http://www.chip4power.nl/chiptuning/database/ford/ ervaring mee? Best aardige vermogenswinst voor een benzine motor... Tevens leuke prijs. Ford Standaard Chip4power Uitvoering / Model / Motor Pk Nm Pk Nm Focus 1.4 16V 75 Pk 123 Nm 87 Pk 139 Nm Focus 1.6 8V 100 Pk 220 Nm 112 Pk 245 Nm Focus 1.6 TDCI 100 Pk 215 Nm 137 Pk 260 Nm Focus 1.6 TDCI 90 Pk 215 Nm 116 Pk 280 Nm Focus 1.6 TDCI 109 Pk 245 Nm 140 Pk 315 Nm Focus 1.8 16V 115 Pk 160 Nm 128 Pk 179 Nm Focus 1.8 TDCI 100 Pk 240 Nm 130 Pk 290 Nm Focus 1.8 TDCI 115 Pk 280 Nm 142 Pk 330 Nm Focus 1.8 TDCI 115 Pk 250 Nm 142 Pk 310 Nm Focus 1.8 TDD 90 Pk 200 Nm 115 Pk 260 Nm Focus 1.8 TDD 75 Pk 175 Nm 87 Pk 175 Nm Focus 2.0 16V 130 Pk 174 Nm 143 Pk 191 Nm Focus 2.0 16V 145 Pk 185 Nm 159 Pk 206 Nm Focus 2.0 16V RS 215 Pk 310 Nm 255 Pk 388 Nm Focus 2.0 TDCi 136 Pk 320 Nm 166 Pk 408 Nm Focus RS 305 Pk 440 Nm 338 Pk 472 Nm Focus ST 226 Pk 320 Nm 272 Pk 397 Nm
Ben benieuwd of het vermogen van een 2.0 16v motor met 145 Pk echt naar 159 Pk gaat. Op de website vermelden ze zelf dat het vermogen van een motor zonder turbo slecht 6% extra vermogen krijgt en dan pas merkbaar vanaf 4000 tpm.
Het is ok als iets goedkoop is, maar het kan ook té goedkoop zijn. Noem me maar naief, maar zeker voor chiptuning zou ik eerder voor de gevestigde waarden gaan.
Dat gevoel had ik al... Tegenstrijdige berichten op hun eigen site... vermogenswinst zonder turbo 6%, maar wel in een 2.0 van 145 naar 159 PK. Niet dat ik ontevreden ben over de prestaties van mijn 2.0, ik was eens benieuwd naar hoe ze dat 'm flikken. Andere tuners krijgen nl. dit soort resultaten idd niet voor elkaar. Nu ik zie dat er al een topic over bestaat zeg ik: mag een slotje op!
http://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=2&variant=984 denk dat je zoiets beter kunt doen goedkoper en je kunt het zelf ook weer terugdraaien tevens staat er in dit geval ook een dynorun gegevens qua winst