Centrale vergrendeling met AB reageert niet meer..

Discussie in 'Electronica' gestart door chiel, 4 okt 2008.

  1. De belangrijkste info staat eigenlijk al in de subjectline..

    Ik heb een Focus Ghia uit 1999. Mijn CV werkt niet meer met AB. Ik moet binnen de 3 deuren zelf op slot doen en dan de linker voordeur met de sleutel in het slot...

    Nu dacht ik eerst; zal wel een kapotte zekering zijn. Ff in de handleiding zitten zoeken, blijkt dat nr. 63 in de centrale zekeringenkast (onder het stuur) over de 'Centrale vergrendeling' gaat. Er staat bij 20 ampere, die heb ik nog liggen. Mooi opgelost dacht ik...

    Zit ik bij die zekeringenkast te kijken.. blijkt dat er helemaal geen nr. 63 op zit?! Hij gaat maar tot nr. 62 (voor verwarmbare voorstoelen).

    Nu heb ik al wat zitten zoeken etc. en er komen een hoop dingen langs over kapotte motortjes, vocht erin, deurpanelen losschroeven en motortje vervangen etc. Nu zou ik toch graag willen weten of ik daadwerkelijk wel een zekering ervoor kan vervangen, alvorens ik een uurtje aan het schroeven ga om een nieuw motortje erin te zetten. En hoe kom ik er dan trouwens achter in welke het probleem zit?

    Geen idee hoe dat werkt... :oops:
     
  2. t kan zijn dat je module (dus de besturing) kapot is. Links en rechts voorin zijn stuurmotortjes. Als je diee indrukt geven ze een signaal waarmee de module alles sluit of opent. En omdat ze beide niet reageren, denk ik dat de module niet helemaal kaas meer is. Immers, als er vocht in 1 motortje zit, moet de andere het nog wel doen.

    ik heb dat ook gehad met mijn '99 Focus TDdi. Daarbij was het telkens 1 motortje dat de problemen gaf. Die module zit aan de rechterkant van je dashoboard tegen de Astijl aan, achter je dashboardkastje.
     
  3. Hoe waarschijnlijk is het dat het inderdaad die module is? Ik heb niet zo'n zin om em weer nr de dealer te brengen.. heb net al de stabilisatorstang en een schakelaar laten vervangen, dit kan ik zelf wel oplossen denk ik.

    Zo'n module kan ik toch neem ik aan gewoon bestellen?
     
  4. Kan het ook gewoon een leeg batterijtje zijn in de zender?
     
  5. Nee helaas, batterijtje had ik al eruit gehaald en doorgemeten.. gewoon 1,5 volt.

    Maar de centrale vergrendeling reageert ook niet meer met de sleutel in het slot en ook niet binnen door zelf de lock knop van de deuren in te drukken.. dus dat verhaal van die module lijkt me wel aannemelijk.

    Helaas heb ik geen flauw idee hoe ik moet testen of die module idd het probleem is.
     
  6. zekering nr 63 zit op de achterkant van je zekeringen kast. ik heb deze ook stuk gehad je moet je zekeringen kast los maken en dan kun je op de achterkant tussen de bedrading in een zekering zien zitten deze is voor je cv.
     
  7. Stroom er even helemaal af gedurende 'n paar minuten?
     
  8. Had eindelijk tijd om even te kijken.. zekeringkast losgemaakt en inderdaad nr 63 gevonden.. doorgebrand dus. Ik opgelucht, nieuwe erin in de hoop dat alles opgelost zou zijn.. niet dus! 1 keer op de lock knop gedrukt van de AB en toen hoorde ik heel even het motortje in de deur bij het stuur een geluidje maken.. maar meteen weer stil. Bleek dat de zekering weer doorgebrand was! Zelfde verhaal nog eens gedaan maar ook de 2e nieuwe zekering doorgebrand..

    Wat doe ik nou verkeerd? Lijkt wel of de boel ergens kortsluiting maakt ofzo...

    update: heb nu gezien dat als ik op de AB het 'open' knopje indruk er dan niks gebeurd.. maar zodra ik het lock knopje indruk knalt de zekering meteen door
     
  9. misschien het motortje vastgelopen?
     
  10. Heb de 20ampere zekering nu vervangen voor een 25 ampere zekering.. alles leek weer te werken zoals het hoort, maar ik kom er nu achter dat het slot van de linker achterdeur niet meedoet.

    Misschien is die inderdaad vastgelopen dan? Wat kan ik hieraan doen? Moet ik het deurpaneel eraf halen en dat motortje eruit halen en schoonmaken ofzo?
     
  11. Motor kan idd kapot zijn, heb ik vroeger eens gehad met het slot van me koffer (bij me Orion)

    Die trok me batterij leeg
     
  12. Kan ik dat motortje zelf vervangen en hoeveel kost zo'n ding? Weet iemand dat?
     
  13. Ikzelf ben dan naar me garagist geweest om et te laten vervangen, kostprijs kan ik niet zeggen, en wss zal de prijs toch omhoog gegaan zijn sedert dan

    Toen me slot kapot was van me koffer, bleef het motortje lawaai maken
     
  14. Heb laatst toevallig de motor van de cv rechtsachter laten vervangen bij mijn garage (lees: geen dealer garage, maar een gewoon 2 mansgaragetje) kosten: €195,- inclusief arbeidsloon en noem maar op.
     
  15. Ik laat altijd me herstellingen en veranderingen doen in een erkend Ford garage
     
  16. Ik ben dus juist afgestapt van de dealer garage.
    Mijn motivatie hiervoor is:

    Omdat er alleen gehele onderdelen nieuw geplaatst worden en oude worden niet vervangen
    (voorbeeld, volgens de dealer was mijn kat laatst overleden, kosten voor een nieuwe minimaal 500 euro. Mijn garage heeft de voorste lambdasonde en iets later de achterste lambdasonde vervangen, kosten 300 euro totaal)

    De dealer rekent minimaal een bepaald bedrag, omdat ze dealeronderdelen gebruiken. Mijn garage rekent dit niet.

    De dealer doet zelfs over uitlezen al 2 dagen. mijn garage max 2 uur.

    Bij Ford moest ik een afspraak maken toen ik een raar geluid hoorde bij het rechts insturen. Mijn garage (was mijn 1e bezoek) stond de auto auto direct op de brug, toen het geluid niet te horen was in een testrit. En werden per direct de remschijven en klauwen vervangen toen bleek dat ze bijna door waren. Aangezien het winter was en glad en dit geluid (in de mondelinge beschrijving aan mijn monteur) vrij zeker kon duiden op de remmen, begreep mijn monteur niet dat Ford mij dit risico aanwilde doen.

    Moet erbij zeggen dat ik het hier heb over Ford Vink en Evag te Schiedam.
    Ik wil niet iedere dealer over 1 kam scheren. Maar ik weet ook dat er veel dealers zijn, die alleen geld willen zien. En niet op kwaliteit letten.


    Ik heb uit het verleden ook veel slechte ervaring toen Ford mijn escort station in onderhoudt had.
     
  17. Ach me Ford garagist is precies zoals de garagist hierboven, even goed :), ja tuurlijk kan het van garage tot garage schelen, ikzelf ben ook minder tevreden van een andere Ford garage
     
  18. Nou ik vind het voorlopig wel ff prima zo. Alleen die ene deur linksachter werkt niet op de AB. Zovaak heb ik niet mensen achterin zitten. Heb zelf geen tijd om te vervangen en bij de dealer zal ik me nu ongetwijfeld scheel betalen, gezien de kredietcrisis. Er wordt geen kar meer verkocht dus de reparaties zijn vast een stukkie duurder geworden?

    Wordt een mooi projectje voor de kerstvakantie. Alleen ff kijken wat zo'n nieuwe motortje kost.

    Thnx voor jullie tips!
     
  19. Zeker laten weten hoe je gefixet hebt als het is gefixt
     
  20. Bij mij werkt de zender ook niet.

    Als ik nou LV de deur open doe gaan niet altijd de andere mee soms wel soms niet en soms springen ze voor weer opslot om vervolgens weer allemaal open te gaan had jij hier ook last van of zit het bij mij in combie van Module/Zekering en Sloten ??

    Nieuwe Batterij Handzender al gemonteerd 2 zelfs.
    Nieuwe accu (hierna deed alles gewoon na behoren ook de afstandsbediening)


    Hoop dat iemand me kan helpen.

    Groetjes Sylvester
     

Deel Deze Pagina