1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cabriolet met elektra probleempje?

Discussie in 'Electronica' gestart door Cigi, 18 apr 2016.

  1. Sinds een week in het trotse bezit van een Ford Focus 1.6 Titanium Cabrio uit 2009. (33-JDB-5)

    Nu blijkt dat de parkeersensoren bij het achteruit rijden direct een lange toon geven, (ipv onderbroken toon, en bij het dichterbij komen steeds snellere tonen, en uiteindelijk één lange toon.)
    Oftewel: niet OK.

    Mijn rechter-achterraampje gaat soms spontaan open. (??)

    Mijn cabrio-dakje gaat niet altijd in één keer soepel open of dicht:
    code die hij geeft: CBL controleren.
    Daarbij komt dat het linker-voorraam niet mee open en of dicht gaat met de rest van de ramen.. (gaat overigens wel 'los' goed open en dicht.)

    Oftewel: het open dakje gaat niet van een leien dakje..

    Maar da's dus niet leuk, want ik heb mijn laatste spaarcenten aan die (meisjes) droom uitgegeven, en dan hoop ik wel dat het leuk is!:)

    Hij staat nu bij een Vakgarage bij mij in de buurt. (de auto heb ik van ver gehaald, dus ben niet zomaar bij ze terug) Maar die keek erg somber...

    Maar zijn er mogelijk Ridders te paard die tips hebben voor deze jong nouja... jonkvrouwe haar stalen ros?? ;)
     
  2. Wanneer de parkeersensoren 1 lange toon geven is dit een teken dat er een storing in het systeem zit en het systeem niet werkt. In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt door 1 (of meer) defecte sensoren in de bumper maar het kan ook worden veroorzaakt door een defect in de bedrading of vocht in de connectoren.

    Door de auto uit te lezen is vrij eenvoudig te achterhalen welke sensor het probleem veroorzaakt en aan de hand daarvan kan gericht gezocht worden naar de oorzaak.


    Dat het linker voorportier raam niet tegelijk met de rest van de ramen open gaat kan worden veroorzaakt doordat deze niet (goed) geinitialiseerd is. De procedure hiervoor staat in het instructieboekje. Door deze procedure uit te voeren weet de elektronica wat de open en gesloten positie van het raam is en slaat dit in het geheugen op.


    Wat betreft de problemen met het dak zou ik persoonlijk naar een officiele Ford dealer gaan en niet naar een vakgarage. De Focus CC is een relatief zeldzame auto met een gecompliceerde dakconstructie. De gemiddelde onafhankelijke garage zal hier weinig ervaring mee hebben.
     
  3. Dank je wel Wilco,

    Ik hoor morgen meer van de garage..
     
  4. Problemen zouden moeten zijn opgelost:
    Omdat de accu ervanaf is geweest, moest alles gereset worden. Dak gaf dus problemen omdat ramen een eigen leven aan het leiden waren.. (lijden voor mij ;-))

    Dus dat werkt weer. (net wel in ieder geval)
    Parkeersensoren zijn schoongemaakt, doen het ook weer! Laat nu het mooie weer maar komen. Ik ben er klaar voor...

    Hiephoi!
     

Deel Deze Pagina