1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 TDCi 136 pk C-max verbruik en turbo

Discussie in 'Performance' gestart door pauljager, 15 mrt 2010.

  1. Kan je het inkomen van de turbo laten afstellen zodat hij eerder en meer geleidelijk erin komt?
    Ik vind het behoorlijk onrustig rijden nu met de C-max, trap het pedaal in en er gebeurd niet veel, bij 3000 rpm schiet ie ineens vooruit, bijna ongecontroleerd.
    Volgens mij heeft het rare moment van de inkomen ook nadelig effect op het verbruik.
    Zit zelf aan chiptuning te denken, maar misschien kan een dealer ook bepaalde instellingen veranderen?
    Geldt ook voor de Cruise Control. Had hier al gelezen dat die vanFord redelijk agressief reageerd, maar dat moet toch te regelen zijn?

    Graag jullie ideen of kennis hierover. Vind 1:15 echt tegenvallen namelijk.
     
  2. Eerder inkomen kan je niet instellen anders inkomen kan je met chipunen. Maar als jouwe pas als een lier gaat trekken bij 3000 toeren denk ik dat iets niet goed gaat bij de turbo (hoort vanaf ik dacht 1800 toeren). Bijvoorbeeld dat de schoepen versleten zijn, vast zitten, niet goed worden aangestuurd (vacuum).
     
  3. Vacuum regelklep van de turbo zou ik eens na laten kijken deze willen weles kapot gaan namelijk!
     
  4. Klopt, dit geld voor de 1.6 DV6 motor, en de 2.0 DW10.
    Het is een bruin klepje met een stekkertje en 2 slangetjes, 1 slangetje loopt naar het vacuumpotje op je turbo, deze verstelt de turbo, als hij vast zit, doet de turbo onderin niets.

    Volg het slangetje vanaf je turbo en je zult het klepje wel vinden. (zit aan de zijkant van het blok dacht ik maar weet ik niet zeker.
     
  5. zal eens kijken, maar hoe weet je dan dat hij het niet doet?
     

Deel Deze Pagina