1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

C-max feb-2015 titanium 1.0 ecoboost vragen over koelvloeistof temperatuur meter en motorgeluid.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wwwer, 11 jan 2023.

  1. Ik gok dat t rauwe komt door het al dan niet stevig inrijden van de motor.
     
  2. Zou kunnen, de rauwe is een import uit Duitsland en die zal wat harder hebben moeten werken dan de motor van de Focus hier thuis uit een originele Nederlander.
     
  3. Wat is het? hahaha..

    Maar ik vindt het echt zo raar.. dat trillen en zo rauw lopen alsof ik in een naaimachine rijd.. als die flink warm is gaat het wel beter... Maar toch....
     
  4. [​IMG]

    Dit is het instructieboekje die er inzit :) Ik weet 99,9% zeker aan deze en alle aantekeningen die erin zitten hij van een oud persoon geweest is.... Want als ik kijk waar deze bladwijzers zitten........ Super schattig :) De navigatie stond ook ingesteld op snelwegen mijden...

    Of ze hebben me er zo gewoon onwijs in laten stinken :) En ben ik enorm bedonderd... dat kan ook!

    Dus ik zou eerder denken dat die nooit lekker los is gereden....
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Dat kan zeker ja. Voelt ie ook traag?
     
  6. 3 cilinder motor loopt altijd wat rauwer door het oneven aantal cilinders,4 of 6 pitters lopen daardoor regelmatiger, had voorheen in m’n Cmax een 1.8 maar nu in de focus een 1.0 EcoBoost 125pk ,maar wat een verschil! De Focus is veel rapper en toch zuiniger
     
  7. Wisselend? Ik heb het idee dat die soms wat sneller is dan de 1.6 uit 2011 die ik hiervoor had... Vindt het lastig om te zeggen omdat ik dit type motor dus niet gewend ben en ken..
     
  8. Ja das lastig dan idd. Misschien eens een rondje rijden in een andere cmax met dezelfde motor. Om te vergelijken
     
  9. Ik lees een aantal zaken:
    - een temperatuurmeter die een eigen leven leidt
    - trillen
    - rauw lopen

    1: Gezien het feit dat de Ecoboost een heethoofd is, controleer of de koeling wel goed werkt/er koelvloeistof in zit
    2: Voor het trillen zou ik laten controleren over de motorsteunen nog in orde zijn. Doordat een 3 cilinder idd wat minder mooi “rond” loopt, worden er af fabriek slappere motorsteunen gebruikt. Ideaal voor het comfort, maar slijt ook eerder. Met trillen als gevolg. 3: rauw lopen: kan een gevolg zijn van bovenstaande. Vanuitgaande dat er genoeg en de juiste olie er in zit.
     
    wwwer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina