Brandstofpomp defect of toch iets anders?

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Edu, Jan 1, 2009.

  1. Vorige week regelmatig stotterende auto, bij koude motor.

    Oudjaarsdag auto in noodprogramma gekomen en motormanagement lampje ging branden.
    Langs de Ford dealer gereden. Intercoolerslang vernieuwd (was rondom gescheurd) en voor de zekerheid uitgelezen.
    Nu blijkt er een fout-code in te staan van de brandstofpomp.
    Monteur vertelde mij dat deze op zeer korte termijn vervangen dient te worden... kosten tussen de 1500 en 2000 euries!!!

    Zou de storing ook door de lekke intercoolerslang kunnen komen?

    Het betreft Ford Focus 1.8 tdci 85kw met 150000km uit 2004 (ex politie -> gechipt)
     
  2. Hebben ze de code gereset? Hoogst onwaarschijnlijk dat de error door de intercoolerlsang komt, maar wie weet..heb je heel veel geluk en komt de error niet meer terug.
    Heeft je monteur in Microcat gekeken? Als het een brandstofpomp is voor een 1.8 Lynx motor kost hij nog wat meer. Dik 2600 Euro voor alleen de pomp.
    Misscshien een optie om langs de sloop te rijden. Ik denk dat er genoeg zullen liggen.
     
  3. Volgens mij is dit niet waar. Volgens mij zit er in de lynx motor (die de 1.8 115pk is) dezelfde als in de duratorq. Deze kost rond de 1100 euro. Inclusief arbeidsloon etc zal dit idd zo'n 1500 euro worden. Vind overigens dat de pomp het wel erg weinig km heeft vol gehouden. Misschien heeft de politie er rotzooi ingegooid.
     
  4. [​IMG]

    Ik denk allebei gelijk. Waar jij het over hebt is een revisiepomp. Ook niets mis mee hoor.
     
  5. Het is in ieder geval een duratorq motor.

    Kan het ook alleen een elektronische storing zijn aan de pomp? hoe kan dit getest worden?
     
  6. Johoo: Die pomp die jij kiest is voor de 75 en 90 pk lynx. Edu heeft 85 kw dus 115 pk daar gaat een goedkopere pomp in. Als ik het goed zie hoor :lol:.

    Als je geen vorm van garantie meer kan bedingen zou ik naar een bosch aangesloten bedrijf gaan. Zij zijn meestal een stuk deskundiger en ook nog goedkoper.

    http://rb-aa.bosch.com/bosch/aa/ben...pplication/pdf&rd=280108070113&filename=bosch
     
  7. @Kolere, hierbij nog wat duidelijker met vermelding in Microcat wat de gegevens zijn. De gegevens die ik gaf waren wel degelijk ook voor de TDCI modellen. Zie de gele rechthoeken.
    Hieronder 2 uitdraaitjes met een nieuwe pomp, en een revisiepomp.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Als Edu even zijn chassisnummer pm'ed dan komt Microcat met de pomp die voor zijn auto is.
     
  8. Brandstofpomp ford focus

    Prijs: € 55,-

    Bekeken: 113 keer

    Datum plaatsing: Vandaag om 10:54:26

    Geplaatst in:
    Onderdelen
    Klik foto om venster weer te verkleinen
    wij hebben nieuw en op voorraad pompen geschikt voor

    FORD FOCUS (DAW, DBW)
    1998/10 - 2004/11
    FOCUS (DAW, DBW) 1.4 16V
    FXDA
    1388
    75
    Hatchback
    10/98 - 11/04

    FOCUS (DAW, DBW) 1.8 16V
    EYDC
    1796
    115
    Hatchback
    10/98 - 11/04

    FOCUS (DAW, DBW) 2.0 16V
    EDDC
    1988
    131
    Hatchback
    10/98 - 11/04

    FOCUS Saloon (DFW) 1.4 16V
    FXDA
    1388
    75
    Saloon
    02/99 - 11/04

    FOCUS Saloon (DFW) 1.8 16V
    EYDC
    1796
    115
    Saloon
    02/99 - 11/04

    FOCUS Saloon (DFW) 2.0 16V
    EDDC
    1988
    131
    Saloon
    02/99 - 11/04

    FOCUS Estate (DNW) 1.4 16V
    FXDA
    1388
    75
    Estate
    02/99 - 11/04

    FOCUS Estate (DNW) 1.8 16V
    EYDC
    1796
    115
    Estate
    02/99 - 11/04

    FOCUS Estate (DNW) 2.0 16V
    EDDC
    1988
    131
    Estate
    02/99 - 11/04


    intern nummer 38-a-64
    bosch nummer 0580453407



    verzenden is mogelijk

    autosloperij pieper bv
    broekermolenweg 3a
    3882 mg putten

    http://autos.tweedehands.net/onderdelen/brandstofpomp-ford-focus.html
     
  9. Johoo: je hebt idd gelijk alleen als je bij motorisering de 115 pk opgeeft krijg je echt een andere pomp (probeer maar is). Misschien is deze pomp voor de 100 pk tdci (deze is ook geleverd).

    Hoomer: dat is voor benzine auto's. Die zijn veel goedkoper en totaal anders dan voor een diesel. Ik denk niet dat je voor die prijs er 1 hebt voor een diesel.
     
  10. Als ik het goed onthouden heb, dan is het niet een kwestie van alleen
    de pomp wissellen, dacht dat hij ook via pc ingeleerd dient te worden...
    .....correct me if i'am wrong :wink:
     
  11. Dat klopt, de motor moet weer op tijd worden gezet etc en de pats codering werkt dacht ik ook met de pomp. Maar dat moet de garage maar uitzoeken :lol: .
     
  12. lol owkee d8 dat ik het koopje van het jaar had gevonden ;)
     
  13. www.terlouw.nu HIER heb je service en juiste diagnose.
    Ik heb er heel goede ervaringen met m'n ex FoFo 85 KW TDCI.
    Uitlezingsfouten herkend en juiste diagnose gesteld.
    Zelfde klachten, 193 euries en weer 70.000 zonder enige storing
    gereden.
     
  14. :idea: idem verhaal, alleen andere plaats:
    www.buchli.nl
    Altijd het informeren waard :wink:
     
  15. Hallo allemaal,

    De auto is inmiddels terug van de garage.
    Brandstofpomp (gaf te weinig BAR dus moest vervangen worden),
    moest opnieuw ingelezen worden
    distributiesnaar + spanrollen,
    Thermostaathuis/termostaat,
    V-snaar,
    olie,
    oliefilter en
    brandstof filter

    Zo! die kan er voorlopig weer tegen aan... en dat voor € 1799,01 :?
     
  16. Poehhhh, je rijdt weer. Wat een bedrag :oops:
    Dat je minimaal 2 jaar storingsvrij mag rondrijden!!! :D
     
  17. Ook mij overkomen, op terugreis van vakantie met caravan.
    Was al meergebeurd indien de auto goed op temperatuur was stopte deze ermee als we stopten na 2 uur rijden.
    Zelfde verhaal, 100 euro minder kwijt. Misschien een constructiefout?? km stand toen 111.000 km
    Ronald
     

Share This Page