1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Brandstofdruk regelaar

Discussie in 'Performance' gestart door R.Zwiers, 18 apr 2018.

  1. beste mensen,

    Ik ben me een beetje aan het inlezen over mogelijkheden voor de focus.

    Nu las ik dat een extra brandstof regelaar die apart in te stellen is naast de standaard druk regelaar(1-6 bar) , kan helpen beter vermogen uit je motor te halen.

    Nu echter de vraag is dit feit of fabel? Iemand ervaring mee?

    Ooh ook las ik verhalen over een oil catch can. Nu heeft de carter ontluchting zn eigen olie terug loop systeem volgens mij. Heeft het nut om zon catch can tussen de kleppen deksel ontluchting en het lucht inlaat te zetten. Om vuil in je inlaat te voorkomen? Zag namelijk dat mn inlaat redelijk aangekoekt was.

    Mvg richard
     
  2. monteer je dan ook een elektrische turbo?
     
  3. alleen als je turbo monteert heeft dit allemaal nut
    brandstofdruk regelaar is niks meer die voor een verschildruk met de inlaatdruk constant houdt.
    dit is meestal rond de 3bar. bij gasgeven wordt deze druk hoger. dit ivm inlaatdruk dan hoger is
    0.3bar inlaatdruk - 3.3bar brandstofdruk
    1bar inlaatdruk - 4bar brandstofdruk
    de pomp levert altijd iets van 6bar druk

    oil catch can is alleen handig als je olie aanslag op je kleppen hebt. ivm je benzine op de klep wordt gespoten wordt dit tijdens het rijden al schoongemaakt.
    dus als je geen olieverbruik hebt of laag. heb je hier ook niks aan

    wil je echt meer vermogen uit je motor, dan is het goedkoopst een andere auto kopen.
    want turbo monteren zit je snel naar de 2000euro.
    andere nokkenassen, dan zit je ook tegen de 800-1000euro aan.
    want bij atmosferische motor die affabriek max afgesteld staat, daar kun je 300euro per 1-5pk extra krijgen. en dat is bij hoge toeren laag is het flotter oppakken
    een sportfilter helpt al iets, geen vermogenwinst maar wel beter gasrespons.
     
  4. Nee was nog niet vanplan te kijken naar een elektrische turbo.

    Dan laten we die brandstof druk regelaar lekker voor wat t is. En dir oil catch can.

    Ga ik eerst voor de uitlaat (piper exhaust)

    En ik snap dat ee krachterige motor krachtiger is. Maar iedereen begint bij iets kleins toch. Eerst af tasten wat, wat voor effect heeft. Vind namelijk niet dat de focus langzaam voelt ofzo.

    Nokken as staat wel op de planning. Samen met waterpomp en distributie riem.

    En uit eindelijk nog het aan passen van t inlaatspruitstuk.
     
  5. Elektrische turbo heeft alleen zin als je ook een 48V boordnet gaat aanleggen.
    Op 12V gaat je dat nooit en te nimmer lukken, zeker niet als het ook echt wat moet doen in plaats van alleen een placebo effect.
     

Deel Deze Pagina