brandstof retourleiding

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door dutchguy, 13 nov 2010.

  1. #1 dutchguy, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
    Weet iemand of de brandstof retourleiding bij een focus 1 diesel tot de bodem van de tank gaat?
    Zou ik die leiding kunnen gebruiken als aanzuig-leiding voor een standkachel?
     
  2. Goedemorgen,

    Het lijkt me dat dit niet mogelijk is, de retourleiding zit er niet voor niets.
    Niet alle brandstof die naar de verstuivers word gepompt word ingespoten en deze gaat dus terug via de retourleiding. Ook loopt retourleiding niet tot op de bodem.
    Voor een standkachel word bij naderhand inbouw altijd een apparte leiding gemaakt.

    Gr. Dennis
     
  3. Beste Dennism,

    Jouw antwoord heb ik helaas niets aan; want het klopt gewoon niet.
    Retourleidingen lopen vaak wel tot de bodem, omdat ze anders een klotsend geluid veroorzaken in de tank.
    Ook is het heel gebruikelijk om een standkachel op de retourleiding te zetten, zeker bij benzine auto's, als er een pomp voor de aanvoerleiding zit.
    Pas als er echt geen andere mogelijkheid is, dan wordt er een aparte leiding in de tank geplaatst.

    Dussssss..... iemand anders?
     
  4. De retour zit aangesloten op de aanvoerzijde van de pomp op een plastic verdeelstuk. (in ieder geval bij de 85kw TDCI)

    Succes ermee,

    Dennis
     
  5. #5 dutchguy, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
    Voor jouw informatie: de retourleiding loopt ook weer richting tank! Ook bij een 85kw tdci!
    De retourleiding zit idd op het filter als een t-stuk, met aan de andere kant een drukregelaar en uiteindelijk weer de pomp.
    Maar als je goed had opgelet, dan zie je tussen de injectoren en het filter nog een t-stuk zitten: Die gaat richting tank.

    Op die manier krijgt de brandstofpomp ook een beetje koeling ;)
    Daarom is het ook nooit verstandig om met een diesel, continu met een lege tank te rijden.

    Dus voordat je nog meer poep gaat praten; informeer jezelf dan eerst even.

    :ontopic:
    Mijn vraag blijft dus staan: gaat de retourleiding tot de bodem van de tank?
     
  6. is dit een uitvoering met electrische brandstofpomp? dan gaat hij waarschijnlijk tot de brandstofpomp en niet tot de bodem maar dat weet ik niet zeker, heb er al een paar vervangen (electische brandstofpompen) maar daar zat niet de retour tot de bodem
     
  7. #7 dutchguy, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
    focussen 1 diesel hebben een mechanische brandstofpomp. Maar wat jij bedoeld is waarschijnlijk een elektrische opvoerpomp in het tank-element. Bij een benzine model is dit inderdaad het geval, maar een diesel heeft geen opvoerpomp. Bij een benzine model zit de retourleiding zoals je zegt, niet tot de bodem.

    Bij een diesel weet ik het helaas niet zeker.
     
  8. nounou hij probeert je info te verschaffen en ja hij zit er kennelijk naast kan gebeuren, maar moet je dat dan zo beantwoorden??? :vingertje::vingertje:
     
  9. Ik zie het heel eenvoudig: als iemand een fout antwoord geeft: OK.
    Maar als hij dan na correctie nog steeds met onzin aan komt over hetzelfde onderwerp, vindt ik dat niet bepaald 'handig'.
    En blijkbaar een cynische opmerking als
    moet ik dan maar gewoon slikken?
    Ik had ook niets kunnen zeggen; het zelf verder uit gaan zoeken; en de foute in formatie voor iemand anders op het forum kunnen laten staan.
     
  10. Kinders niet vechten onder het ruzie maken!!!:schater:
     
  11. In plaats dat jij nou even met het antwoord komt :)

    :ontopic:
     
  12. Sja, een beetje overdreven / misplaatste reaktie.
    En over "poep" praten gesproken.....



    Gr. Dennis
     
  13. [​IMG]

    hier oa de retourleiding van een tdci.
    vanaf het t-stuk gaat een leiding bovenlangs naar de metalen retourleiding richting tank.
     
  14. :nutkick:
    Marco -> Lars

    :uzi::totziens:
    Marco -> Lars

    :loco: :snooty:
     
  15. #15 dutchguy, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
    Ik hou ook van jou hoor schatje.:gayfight:
     
  16. Al aangedacht zoals elke zaterdag ochtend de dealer open is om de vraag aan de dealer te stellen had je al antwoord gehad. ;)
     
  17. Zo slim zijn ze bij de meeste :ford: helaas dealers niet, want standkachels is meestal niet dagelijkse kost voor die mensen. En op zaterdagochtend zijn er maar een handje vol monteurs :cool:
    Ik had ze maanden geleden al eens gevraagd. Het antwoord was: Wij monteren altijd een extra spriet in de tank.

    Tevens heb ik het bij Webasto Nederland in Kampen gevraagd. Daar was het antwoord: bij de focus diesel hoeft er geen extra spriet in de tank, maar kan je er gewoon een t-stuk tussen zetten.
    Maar ook daar konden ze me niet vertellen of de retourleiding tot de bodem ging.
    Want normaalgesproken monteren ze alleen een thermotop c of e.
    Bij zo'n model zetten ze het t-stuk in de aanvoer leiding.
    Ik heb echter een thermotop v. Die is gevoeliger dan de overige modellen, maar zuiniger met brandstof. Normaalgesproken moet je een tt-v op de retourleiding zetten, of een extra spriet in de tank.
    Nu heb ik geen zin om de hele tank te demonteren, dus wil ik er een t-stuk tussen plaatsen.

    De vraag is nu dus: gaat de retourleiding tot de bodem van de tank?
     
  18. je kan hem denk probleemloos op de retour zetten, de pomp zuigt meer uit de tank dan dat ie daadwerkelijk gebruikt;)

    80 procent van de diesel die uit de tank word gezogen zal weer terug naar de tank gaan via de retour.

    ow, ik bedenk me net dat dit (als die leiding niet tot onderin de tank zit) alleen werkt als de motor draait....

    verder weet ik wel dat bij de escort de leiding wel helemaal tot de bodem loopt in de tank, en daar heb ik er al een paar van gebouwd en gesloopt:mrgreen:

    dus lars, uhm... misschien het beste om of een keer op de sloop een brandstoftank te operen.... of gewoon te proberen en hopen op dat het goed gaat werken.....;)
     
  19. @mikey; de kachel werkt nu wel dat is het probleem niet. Het probleem zit `m erin dat de pomp/kachel na een aantal keren pruttelen pas aanslaat. Volgens Webasto (ben er afgelopen vrijdag geweest) had dit te maken met lucht in de leiding. Waarop de monteur heel resoluut zei dat het t-stuk op de retourleiding moet worden aangesloten, echter dient deze wel tot op de bodem van de tank te komen om niet weer lucht aan te pompen. Vandaar de vraag van Lars of de retourleiding tot op de bodem komt.

    Maar goed zoals het er nu naar uit ziet gaan we volgende week idd een aantal auto`s "opereren" zowel VW als Ford om te kijken hoe of wat.
     
  20. Denk dat dat ook dan de enigste manier is om zeker weten een antwoord te krijgen op deze vraag. Elke keer van het zal of zal niet word je ook niet wijzer van. ;)
     

Deel Deze Pagina