1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bouten muurvast van de achterwielophanging

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door focusrider236, 2 jan 2011.

  1. Ik had de stabilisatorstang nog niet los gemaakt maar de draagarmbout op geen manier los dus toen met veerspanners geprobeerd en dat ging dus ook niet.

    Misschien met wat grover opstoken of een grote luchtsleutel dat het los gaat maar ik weet niet of de bout dat overleefd. Ik denk dat ik dus beter voor de methode met de veer kan gaan.
     
  2. Je krijg ze wel losgedraaid maar je krijg de bouten er niet uit als ik het goed begrijp.
    Als de bouten helemaal uit de moer draait de is vast gelast en van die kant een ander bout indraait zodat hij deze eruit drukt, is dat niet mogelijk.
    Ik zelf heb nooit deze problemen gehad en deed het zoals JW het beschreef.
     
  3. Nee ik bedoelde dat er geen enkele beweging in de bout komt en dus ook niet draait. De methode die je beschrijft zal dus helaas bij mij niet gaan.
     
  4. Nee dat zal niet gaan....dan heb ik het toch verkeerd gelezen. Dan zal het toch bruut geweld worden vrees ik.
    Misschien dat er nog mensen zijn die wel een oplossing hebben.
     
  5. Je hebt het over de achterveren??
    Auto op de brug, schokbrekers onderzijde losdraaien en een goeie spanner er tussen. Zo hebben we al een aantal auto's gedaan.

    Voorzijde: veerpoten er onderweg halen, ook weer goeie veerspanner erop en dan de boel losdraaien. No sweat eigenlijk.
     
  6. Ja ging inderdaad om de achterveren. Ik heb de veerspannerset van hier boven kocht dus binnenkort herkansing.
     
  7. Die bouten, bedoel je die dingen haaks in de achteras?
    Grote kans dat je die moet wegzagen als je daar wat mee wil. En als je er aan draait en ze bewegen wat, heb je kans dat je uitlijning ook ****ed is.

    Als je de veren eronder weg wil hebben, kun je dat het beste doen op de door mij beschreven manier. Achterwielen vrij vd grond, onderste bout van de schokbreker losdraaien en dan de spanner er tussen. Als je de spanner gebruikt die JW heeft aangegeven, is de kans dat je de bovenste schotel wat moet aanpassen om er tussen te kunnen.
     
  8. Wat bedoel je met aanpassen? De veer draaien zodat je de veerspanners over de volledige veer heen kan zetten om een zo groot mogelijke slag kan maken?
     
  9. Nee, ik heb 1 van die schotels van de spanners gemodificeerd. Ik heb er een klein hoekje afgeslepen, anders kom je er niet tussen.
     
  10. Vanavond is het gelukt met de verenspanner die mij getipt werd! Het was weer een hele klus maar de schroefset zit er nu achter ook onder.

    Zie foto's hieronder van de demontage van de veren achter, alleen de demper hoeft dus eraf voor de rest alleen ophanging wat naar beneden drukken om genoeg ruimte te maken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bedankt allen voor het meedenken en de tips!
     
  11. Zoals ik al zei. ;). Goed dat het gelukt is.
     

Deel Deze Pagina