2.5i 20V 225pk Bluefin stage 1 goedkoper adresje

Discussie in 'Performance' gestart door BasOer, 26 aug 2015.

  1. Had ik juist gedaan, maar volgens mij ontwijken ze deze verzoeken tegenwoordig.
     
  2. Ik heb net als Chris destijds de aangepaste Stage1 gebruikt. Ik heb echter al van diverse kanten vernomen dat Superchips deze niet meer uitgeeft ook niet als er om gevraagd wordt. Het is natuurlijk het proberen waard en niet geschoten is altijd mis, maar houdt er rekening mee dat er een kans is dat het antwoord negatief is.

    Mijn ervaringen met Superchips zij overigens bijzonder goed vandaar dat de handheld nu ook op mijn huidige ST wordt gebruikt. Anders gezegd ik heb er eigenlijk een beetje spijt van dat ik de Bluefin oplossing niet heb gebruikt toen ik de 1.6 Ecoboost nog had, maar goed da's die befaamde koe in zijn kont kijken zal ik maar zeggen :mrgreen:
     
  3. Inmiddels de stage 1 kunnen installeren en vandaag voor het eerst ervaring opgedaan (in de regen) voor wat de verschillen zijn.

    De aangepaste, lower toque, Stage 1 is naar eerste indrukken niet noodzakelijk. Heel opgefokt vind ik de Focus niet rijden, maar wellicht komt dit omdat ik al gewend was om vroeg op te schakelen.
    Al met al lijkt de motor net even wat "vetter" te zijn geworden. +10% t.o.v. standaard doordat hij nu wat feller is (minder lui) en ook op hogere snelheid wat beter doortrekt.

    Kortweg: ik ben tevreden met de investering en tevreden met de standaard Stage 1 chipset van Bluefin.

    Hierbij nogmaals dank aan allen die meegedacht hebben in dit draadje. :)
     
  4. Ik snap niet helemaal wat je nu bedoeld.

    Je hebt een hoop geld uitgegeven, Stage 1 is naar eerste indrukken niet noodzakelijk, maar je bent tevreden met de investering.

    Huh??
     
  5. Als je terugleest in dit topic zie je dat er in het verleden een alternatief geboden is door bluefin met minder torque voor een soepel verloop. Echter, vind ik de standaard door bluefin aangeboden stage 1 chip niet bijzonder nerveus en voldoet het dus aan mijn wensen.

    Komt goed uit, want zoals gemeld schijnt de "lower torque" mapping niet meer beschikbaar te zijn.
     
  6. Nerveus is denk ik niet waar het om gaat, maar het ontzien van de koppeling omdat er redelijk wat koppel bij komt in hogere versnellingen bij lage toeren.

    Kan alsnog maar zo optreden, maar dan is het ook al te laat.
    Vandaar dat het toch wijs kan zijn uit voorzorg de map met minder koppel te pakken.

    Nu heb ik zelf misschien wel 1500km gereden op 3+ destijds met standaard koppeling zonder problemen, maar je leest verschillende verhalen...
     
  7. Het is wat roy zegt; mij ging het ook om het ontzien van de aandrijflijn. Met name om de aandrijfassen en het feit dat de ST geen sper differentieel heeft. Dus heb toendertijd mijn huiswerk gedaan om toch te tunen en toch de tractie zo maximaal mogelijk te houden door het gemis van een sper diff. Het is een out of the box gedachte die naar wens goed hielp. Maar als jij blij bent met de normale st.1 zou ik het lekker zo laten :)

    Wat ik niet wist is dat de low torque remap niet meer leverbaar is, anders had ik niet eens een post geplaatst. Dus tnx voor die input Joost ;)
     
  8. Bij de meeste tuning bedrijven zal inderdaad gebruikt worden gemaakt van een standaard aangepaste remap welke ze bij andere bedrijven inkopen en daarna per auto lichtelijk aanpassen.

    Chiptuning volledig op maat is echter ook mogelijk. Hierbij wordt de remap volledig op maat geschreven voor de auto. Hier hangt echter wel een ander prijskaartje aan.
     
  9. Er zijn voor zover ik weet maar 2 bedrijven in NL die echt een map helemaal op maat schrijven, JDEngineering voor de VAG reeks en Squadra voor de Italianen (Alfa, Fiat, Lancia).
     
  10. Ik denk (lees: weet) dat er wel meer zijn die dat kunnen.
    Het is eenvoudigweg niet mogelijk dat iedere tuner voor ieder model auto zelf een map ontwikkeld. Beetje het wiel opnieuw uitvinden zeg maar.

    Dus ook tuners die wel het vermogen hebben om zelf software te herschrijven kopen regelmatig in om die reden. De meeste klanten willen dan ook vaak 'gewoon een chip' voor weinig.... Uit commercieel oogpunt is het dus ook niet interessant.
    Ook de grotere (bekendere) tuners gaan doorgaans niet zelf investeren in een test auto.
    Ze wachten tot er een gewillig slachtoffer zich aanbiedt.
     
  11. Maar de gekochte map passen ze dan wel aan aan je wagen, want niet iedere wagen is gelijk...
     

Deel Deze Pagina