1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Blik op de weg' Ford test nieuwe koplamptechnologie zodat de bestuurder geFocust blijft!

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 15 aug 2022.

  1. Leuke technologie, maar we als bestuurders steeds luier worden gemaakt
     
    Focusmania.com vindt dit leuk.
  2. @2 Fast 4 U
    https://www.telegraaf.nl/c/1602281503/
    Je bedoelt zo iets.
    Uiteindelijk is de mens de zwaktste schakel ivm mens fouten maakt en computer niet. Als er met computer iets verkeerd gaat. Dan is het verkeerd geprogrammeerd.

    Zie het zelf ook niet zitten dat het op de weg geprojecteerd wordt. In NL totaal niet mogelijk ivm lantaarnpalen zoveel licht geven dat je eigen lichtbeeld nauwlijks savonds ziet.
    In duitsland waar geen lantaarnpalen staan daar heeft het meer nut
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Voor wat betreft Mens zwakste schakel heb je gelijk en ongelijk. Mens kan in sommige gevallen namelijk veel beter anticiperen dan een computer, het is namelijk onmogelijk om elke denkbare sitautie te prgrammeren, en dan is er nog een groot dilemma, wat als er maar 2 mogelijkheden zijn, een andere auto raken met een gezin er in of de bestuurder tegen de vangrail gooien met risico dat die overlijdt? Welke keuze moet een computer dan maken? Dit dilemma heeft zelfs een naam maar kom er even niet op en te lui om te googlen.

    Voorwat betreft de info op de weg, er zijn in Nederland maar weinig dusdanig slecht verlichte wegen dat dat nut heeft maar ik denk zat andere landen waar het wel degelijk nut heeft. Dus op zich geen slecht idee.
     
  4. @Edgarcmax
    Daarin heb je ook gelijk. Elke denkbare situatie nirt te programmeren is. Dan kom je al snel op AI computing. Dan beslist de computer op basis van variable wat beste keuze in dat geval kan zijn. Maar idd auto aanrijden of tegen de vangrail. Dat is geen keuze van computer. Die zal altijd voor remmen kiezen en hopen dat het goed komt.
    Is dan aan de bestuurder om een van de 2 keuzes te maken. Als reactie probeer je auto te ontwijken en raak je dus de vangrail. Je denkt niet aan wat er voor letsel in beide gevallen gebeurt.

    Vandaar dat autonoom rijden voor mij alleen op snelweg mag. Ivm daar juist minste variable hebt. Geen fietsers of overstekende kinderen.
    Grote voordeel daar is dat smens in slaap kan vallen maar pc altijd even alert is.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. We zitten erg op 1 lijn hier :D.
    Maar goed, even back on topic, Apple schijnt in 2020 een soortgelijk patent aangevraagd en toegwezen gekregen te hebben. Vraag me af in hoeverre dat nog een dingetje gaat worden
     
  6. Dat hoeft niet, de computer kan door een storing niet meer functioneren of kapot gaan, het hoeft niet aan de programma te liggen.
     
  7. Dat is altijd iets dat als de computer dienst weigerd dat je dan een failsafe moet hebben.
    Daarom is stuurbekrachtiging al dubbel uitgevoerd. Mocht een van de 2 circuits defect raken.

    Parent aanvragen stelt niks voor want dat is te makkelijk. Al maak je het pas over 10jaar pas.
    Het is vooral als iemand jouw idee wil uitwerken ze je moeten betalen. Dus door alleen een idee kan je geld al verdienen.
     
  8. waarom vraag ik me af?
    HUD doet het toch ook al, het projecteren van info in je voorruit.

    nee, laten ze nou eerst eens verlichting maken die niet in je bek schijnt, en nee dat is geen grootlicht maar de "nieuwe" technologie v.w.b. licht.
    LED is natuurlijk prima maar schop nou eens al die kleuters met hun Ali lampen nou eens van de weg.
    dan hebben we het over veiligheid.
     
    Focusmania.com, meeder en Iodokus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina