1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bij warm weer geen vermogen in zijn 1e en 2e versnelling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door denniST, 19 mei 2020.

  1. Toen ik vorig jaar de auto kocht klaagde ik dat hij traag was. Maar na een tijdje ging het stukken beter, en had ik de hoop dat de vorige chauffeur misschien een hele rustige rijder was geweest.

    nu is het de laatste tijd wat warmer, en vanaf gisteren heb ik gewoon nauwelijks vermogen in zijn 1e en 2e versnelling.. eenmaal hoger in toeren komt het vermogen langzaam weer terug. Ook is helling rijden momenteel niet favo voor m’n auto, gisteren in een parkeergarage wilde meneer ook niet echt soepel rijden. Buiten de stad rijd de auto overigens als een zonnetje

    nu vrees ik dat het mijn EGR is of mijn luchtinlaat/whirlflaps. Daar is het al eerder en in meerdere topics over gegaan. Maar toch twijfel ik een beetje. Volgende week naar de garage om hem iig te laten updaten.

    iemand nog tips wat het kan zijn?
    Gaat om een mk2.5 1.8i uit 2010

    Mvg Dennis
     
  2. ik weet dat voor de 1.8i software update was. die problemen met slecht stationaair lopen en niet lekker optrekken oplost.
    vandaag bij een andere hier op forum gelezen dat zijn probleem met software update was opgelost.
    https://focusclub.nl/index.php?thre...benzine-slaat-soms-af.115476/#post-1821813995

    geen idee of dat bij jouw ook zo kan zijn.
    is het probleem alleen aanwezig als het motor warm of koud is. of altijd nu met het warmere weer.
    hoe is je temperaturen die gemeten worden
     
  3. Beide, maakt weinig verschil zover ik heb gemerkt vandaag. Morgen nog eens extra opletten. Zal ook eens een EGR reiniger aanschaffen en de boel eens goed schoon maken.

    hoop dat de update helpt, want ondanks dat het een super fijne auto is, is het motortje toch niet alles. Heb nog steeds liever een 2.0
     
  4. Heb keer met volvo c30 op pad geweest waar 1.8 ook in lag. Moest zeggen dat sit nirt veel onder doet van de 2.0. Reed behoorlijk fijn.
    Enige zat wel goeie 180.000km verschil tussen.

    Egr reiniger, heb met me 2.0 nooit probleem mee gehad. Eigenlijk met niks toen. Ecentueel brandstofreiniger
     
  5. Nou, vanmorgen weer vol vermogen.. maar, nu motor controle lampje. Vanmiddag even uitlezen, kijken of ik wat kan vinden. Daarna maar naar de garage. Met wat geluk een vervuilde sensor oid.

    mijn vader heeft ook een Volvo gehad met de 1.8. Mist echt wel vermogen tov de 2.0, en voelt soepeler aan ( de 2.0 dan) ook staan de 1.8i’s bekend bij Volvo als olie zuipers. Wat de mijne dan dus weer alles behalve doet.

    Heb de 2.0 in m’n fiesta’s en m’n Mondeo gehad. Dus dat blok ken ik ondertussen wel. Dit blok is echt flink trager. En dan vergelijk ik m’n Mondeo, niet m’n fiesta.
     

Deel Deze Pagina