1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bij Stationair toerental terugvallen.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FordFocusFamilyWagon, 22 jun 2016.

  1. Hallo,

    Ik heb 2 weken geleden een Focus Wagon van 2002 gekocht. En nu valt op dat als ik rij en de koppeling intrap dat de toeren terugvallen tot onder de 1000 toeren net tegen het afslaan aan.

    Het volgende is al gebeurd.
    Nieuwe bougies, Gasklephuis laten schoonmaken.
    Heb gekeken naar het topic met daarin een aantal dingen die het kunnen zijn.

    Door dit euvel loopt hij ook niet echt lekker bij hogere snelheden.
    Gegevens van de Focus is 1.6 met 213000 op de teller. Echt net de distributieriem laten vervangen. En dus de bovenstaande aanpassingen.

    Nu zou het heel vervelend zijn als het nog veel meer geld gaat kosten dus zou graag willen kijken wat ik er zelf nog aan kan doen.
     
  2. #2 kolere, 22 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2016
    Je zou de carterventilatieslang kunnen controleren, een lek is alleen niet altijd makkelijk te constateren. Bij een auto van deze leeftijd zou je misschien gewoon deze slangen moeten vervangen. Overigens hoort die bij warme motor rond de 800tpm stationair te lopen.
     
  3. Ook voorgehad met mijn MK2.
    Bij mij zoog de motor valse lucht doordat er een slang was los gekomen.
     
  4. Aha dat dus nog controleren, wil er wel bij zeggen dat de vorige eigenaar (1ste eigenaar) de auto altijd in onderhoud had bij de Ford dealer.

    En gisteren is het gasklephuis schoongemaakt.
    Mijn garagist checkt wel van alles maar zal Carterslangen checken. Want het is best vervelend.
     
  5. Bij mij was het echt ter hoogte van de motor los gekomen, was eigenlijk een 5 minuutjes werk om alles weer vast te zetten. Daarna deed hij het nog enkele keren (wat de garagist mij ook zei dat ging gebeuren) omdat hij zich zelf dan nog terug moest regelen of zo.

    De slang van de carterontluchting was bij mij ook volledig dichtgeslibt (dank U vorige eigenaar :-p), maar het terugvallen van het toerental was al na die herstelling.
     
  6. Gasklephuis zal er niet veel mee van doen hebben, iig niet met een te laag stationair toerental. Wel met een toerental dat stationair te hoog is.

    Controleer idd de carterventilatie, maar ook je stationiar regelklep. Je zou kunnen kijken hoe de motor loopt als deze klep is gereinigd. Al is mijn ervaring dat het reinigen van de stationair regelklep vaak een lapmiddel is, en dus ook tijdelijk. Als de klep niet goed functioneert, dan is vaak de enige remedie vervangen.
     
  7. Thanks ik ga het proberen.
     
  8. Stationair regelklep. Waar kan ik die terugvinden, en wat is ongeveer de prijs van zo'n klep om die te vervangen?
     
  9. Lijkt op mijn vorige met kenteken 40-HX-..
     
  10. Nee die van mij heeft kenteken 95-JZ
    Magnum Grey istie zit nog prachtig in de lak
     

Deel Deze Pagina