Vandaag had ik de krik van de Mondeo van mijn vader even nodig en daar zag ik dat die apart was vastgezet. Het is op dezelfde manier gedaan als het reservewiel alleen heeft de krik dus zijn eigen moer. Omdat de bak van het reservewiel in mijn Focus ook 2 gaten met schroefdraad heeft vroeg ik me af of de Focus dat soms ook op die manier hoort te hebben. Nu zit de krik in mijn auto wel met dezelfde moer vast als die van het reservewiel, maar erg makkelijk gaat dit niet. Wie weet het antwoord?
2 opties bij een Bandenplaksetje en diepe kofferbak. Of zoals bij mij, ondiepe bak, maar een thuiskomer en krik.
Mij is verteld dat ST's geen reservewiel hebben door de grote einddempert. Ikzelf heb ook een pompsetje van Continental in de kofferbak liggen.
Seriously? Echt wat l*llen sommige mensen. 2 versies en daarmee klaar, als iemand t wil zien, maak ik morgen nog wel ff een foto.
Ik heb ook een reservewiel in mijn ST. Thuiskomertje, dat wel. De krik (inclusief wielmoersleutel) zit apart vast in het rechter gat van de 2, reservewiel in het linker gat.
In de RS ook geen reserve wiel, in sommige ST's dus wel, Dimitri heeft er ook 1, maar wel VEEL minder (lees 20cm) kofferruimte diepte
Dus de krik zit inderdaad ook apart vast. Dan heb ik nog iets om naar uit te kijken Ik had al gezien dat er inderdaad 2 gaten met schroefdraad zitten en had al zo'n vermoeden.
Ja, het kost best wat bagageruimte! Er zit wel piepschuimachtig spul omheen met allemaal bakjes die er handig zijn voor losse zooi. Maar als je op vakantie gaat met meer dan 2 wordt t erg krap met het wiel erbij.
Het is net zo'n moer als voor je reservewiel, alleen iets korter en zonder het dingetje dat op de naaf van je wiel komt en m op z'n plek drukt (duidelijke uitleg he )