Beveiliging brandstofklep

Discussion in 'Exterieur' started by Bobbyrob, Aug 12, 2010.

  1. Hallo forumleden,

    Welicht kan iemand mij hier advies mee geven. Afgelopen weekend heb ik een Ford Focus C-max aangeschaft die nu rijklaar wordt gemaakt. Bij aankoop was er enige verwarring over de vergrendeling van de brandstofklep. Ik had de auo bekeken en constateerde dat deze klep gewoon open was en vroeg of deze normaliter vergrendeld is als de auto vergrendeld zou zijn. Dat zou het geval moeten zijn, maar bleek echter niet zo te zijn. Ik heb het vermoeden dat het pinnetje kapot is dat hem vergrendeld op het moment dat je de deuren vergrendeld. Ze gaan het nu verhelpen, maar blijkbaar kun je dit pinnetje kapot trekken als je maar een behoorlijke ruk geeft aan de brandstofklep en kan het zo zijn dat dit bij deze auto is gebeurd.

    Maar als dit zo gemakkelijk kan, is het dan geen goed idee om een brandstofdop aan te schaffen met een slot erop? Weet iemand hier iets van, of dit een accessoire is? Hoor het graag. Alvast bedankt,

    Bobbyrob
     
  2. Bij de Focus 2 modellen van na de facelift wordt het klepje niet meer vergrendeld. Ik denk dat dit bij de C-max ook zo is. Volgens Ford is het door de constructie van de tank/vulhals onmogelijk om de brandstof er uit te zuigen.

    Als je dus een model hebt van na de facelift is het normaal dat het klepje niet op slot gaat.
     
  3. JW, bedankt voor je reactie. De Ford Focus C-Max die ik heb aangeschaft is van mei 2006. Toevallig heeft mijn zwager precies hetzelfde type als ik, zelfde motor, bijna zelfde datum, dus kon ik bij hem het systeem vanmiddag bekijken. De brandstofklep wordt bij zijn auto vergrendeld via een pinnetje dat omhoogschiet op het moment dat je de deuren vergrendeld. Vandaar mijn vermoeden dat dit pinnetje gebroken is, al kan het natuurlijk ook zo zijn dat er een storing zit in de electronica. Maar als dit nogal kwetsbaar is, ik bedoel daarmee als dat pinnetje makkelijk kan afbreken, dan zou je kunnen denken aan een tankdop met een slot erop. Ik ben dan ook benieuwd of meer mensen deze ervaringen hebben en hoe zij dit hebben opgelost, of ze bijvoorbeeld ook een tankdop met slot te hebben aangeschaft of weten of deze accessoire voor de Focus C-Max er is.
     
  4. Heb ik bij de aankoop van mijn FoFo mk2 ook gevraagd. Klepje gaat inderdaad open als de auto op slot is, maar de vulopening wordt schijnbaar mechanisch afgesloten... zal het de volgende keer bij het tanken eens uitproberen...
     
  5. Zit er wel een soort vergrendelmechanisme op dat klepje?

    De nieuwe Focus Wagon (2010) die ik heb, heeft (helaas) een klepje dat nooit op slot gaat. De vulopening gaat alleen open als je er een vulslang van de benzinepomp in hangt, of iets anders van die vorm.
    Ik had liever gewoon een klepje dat op slot gaat.

    Ze noemen het Ford EasyFuel (doploos tanken). Als die term dus bij jouw C-Max vermeld wordt, weet je dat hij nooit op slot gaat.
     
  6. Bij mijn C-Max (2013) met easyfuel gaat het klepje ook niet op slot....
    Verrast mij wel; met de bijgeleverde trechter of iets dat daarop lijkt kan ik gewoon benzine in de tank gooien, maar dus ook suiker o.i.d.
    Nu maar hopen dat de jeugd van tegenwoordig hier niet achterkomt :-)
     
  7. die trechter moet ook wel precies passen, iets te groot of te klein en ze komen er al niet in......
     
  8. Nee en ik heb ook eens geprobeerd of je hem met je vinger kan indrukken, maar dat lukt niet.
     
  9. En anders gewoon dichtkitten:mrgreen: is alleen wel wat lastig als je wil tanken.
     
  10. Zelfs een dieselpistool past niet altijd, heb ik inmiddels gemerkt. Sta je toch raar te kijken bij de pomp, dat je de slang er niet in krijgt.
     
  11. Die ervaring had ik vandaag ook, ik kon het pistool er wel inkrijgen maar telkens sloeg hij af. Dit is pas de tweede keer dat ik tankte en de eerste keer geen problemen mee gehad.
    Bij de :focus3: 2013 wordt de tankklep ook niet op slot gedaan.
     
  12. Ik heb het idd ook ooit eens gehad met een mondeo die ik van garage te leen had gekregen, kreeg er met geen mogelijkheid diesel in :nocheer:
    Je voelt je op dat moment wel l*llig bij de pomp.
     
  13. De truc die vaak werkt is om de slang een kwart slag te draaien.
    Regelmatig succesvol toegepast
     
  14. Ik zal het testen, bedankt voor de tip.
     
  15. Ook een kwartslag draaien van het pistool werkt niet vlekkeloos.
    Heeft verder niemand deze problemen? Ik ga de volgende keer bij een ander benzinestation proberen, kijken hoe het daar gaat.
    Wordt er niet vrolijk maar gelukkig hoef ik niet meer zoveel te tanken als bij mijn vorige auto.
     
  16. Er kan iets mis zijn met de ontluchting in de tankhals. Als het echt haast niet gaat, even de dealer er naar laten kijken want het tanken zou gewoon probleemloos moeten gaan als je het goed doet.
     
  17. totaal iets anders wat ik met mijn vw crafter heb gehad is dat de bus na een tik van onderaf gevoelt te hebben was er een beveiliging ingeschakeld die dacht dat de bus een ongeluk had gehad waardoor er een klep dicht sloeg waardoor ik ook met tanken er geen brandstof in kreeg. althans het liep heeeeeel langzaam. later bleek dat het beveiliging mechanisme defect te zijn en moest der een compleet nieuwe brandstof tank onder(kunstof)
     

Share This Page