Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beslaan ruiten focus 1 f2

Discussie in 'Interieur' gestart door focusdiesel, 15 nov 2010.

  1. Daar komt ie weer ....

    Koop voor 4 euro een (goede merk) vochtvreter, zet hem op een plekje (onder je stoel, achter je stoel). Zorg wel voor een vulling in een zakje (geen los ''grind'') en kijk uit met de korrels ;)
     
  2. het probleem met de airco is dat deze onder de 2 a3 graden niet meer werk.
    maar waar het mij om ging is dat je een echte oplossing hebt en geen spray vochtvreters of wat dan ook.
    maar goed ik ga is kijken hoe of wat
     
  3. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Is niet zo dat het geen zin heeft de airco te gebruiken onder de 4 graden gezien de lage buitentemp, maar dat deze wel werkt en gebruikt kan worden voor het afdrijven van vocht?

    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet weet, wat ik wel weet is dat ik, in tegenstelling tot vele andere als ik dat zo lees, geen last heb van het beslaan van de ramen althans niet buitensporig. Ik moet dan wel zeggen dat ik een pietlut ben met het schoonhouden van de ramen, ik heb een hekel aan vette vingers, vlekken, strepen, waasjes, noem maar op :mrgreen:

    De ramen worden dus regelmatig goed schoon gemaakt (water + spiritus) en zo af en toe en nu komt het, breng ik een heel klein beetje Rain-X aan op de binnenkant van de ramen. Het moet gezegd worden dat spul werkt echt heel erg goed zowel binnen als buiten :thumbs:

    Een vraag in het algemeen: De laatste Fordmobielen die ik heb mogen bezitten zijn allen voorzien van climate control. Ik heb het idee dat dit systeem beter zijn best doet om de boel vochtvrij te houden dan alleen een airco. Zijn er FoFo eigenaren die dat kunnen bevestigen :?:
     
  4. Tot op heden heb ik inderdaad nog geen last gehad van beslagen ruiten, maar dan heb ik de wagen ook nog geen 14 dagen ;) en is het nog niet zo koud geweest dat de airco het niet deed ;) .... en ik weet het airco en zuinigheid gaan niet hand in hand maar waarom climate control kopen als je er toch geen gebruik van maakt.
     
  5. Hey ja, ik heb zo'n flesje van techno ofzo. Werkt goed gebruik het alleen voor mijn voor raam en de zijramen voor, achter zal t me wel;) je heb ook van die doeken.
     
  6. Vocht in een auto blijf je houden, kachel aan, koude buitentemperatuur en personen in de auto, gevolg is condens.

    Om over sneeuw of regenval nog maar niet te praten.
     
  7. ja, kan ik bevestigen;) en klopt ook;)
     
  8. Dit is het gevolg verhelpen. Werkt wel maar toch.
    Bij de Fofo 1 Fase 1 kun je andere luchtklepjes achter de achterbumper plaatsen (fase II) kosten iets van 8 euro de stuk, tevens schijnt de kachelweerstand (heb ik van een wijs persoon vernomen) van de fase II anders te zijn (stndrd iets harder blazen). Dit schijnt al een heel stuk beter te helpen.

    Lopen kloten met anticondens rommel is niet wat, krijg je vette ramen van.
    Kleine stukjes rijden is idd niet best voor het vocht gehalte in de auto.
    Check ook of er nergens water in de auto staat
     
  9. dat de airco onder de 2/3 graden niet werk heeft puur te maken met de beveiliging van zo,n systeem.dat een airco minder effectief is voor vocht dan climate control is ook een fabel in theorie zou de zelf beter moeten werken.
    een airco werk namelijk gewoon continu en climate control regelt het namelijk zelf.
    en werk dus niet continu want als het de goede temp is slaat hij uit.
     
  10. Geen idee best mogelijk, het enige wat ik kan zeggen is dat ik geen last heb van beslagen ramen sinds ik Ford mobielen rijd voorzien van climate controle ;)
     
  11. :rofl: Wie zou dat nou zijn?

    Er is idd een tsb voor de vroege fase1 modellen. Zo tot midden 2000 is deze van toepassing dacht ik.

    De modificatie betreft een nieuwe kachelweerstand. De oude is van zwart plastic en de verbeterde versies zijn van blauw plastic.
    Daarbij is er ook iets gewijzigd aan de ventilatie kleppen achter in de kofferbak; dus moeten ook vervangen worden.

    Tevens klopt het dat bij de fase2 eatc modellen, er bij de koude start meer standaard al meer lucht richting de voorruit gaat. Door deze automatische funtie heb je er al een stuk minder last van.
     
  12. Tja of ik nu het aangewezen persoon ben die zich druk moet maken over zuinigheid betwijfel ik ;)


    Omdat een climate control de temp ook lekker automatiek regelt zonder airco en ik moet zeggen als je daar eenmaal aangewend bent wil je niet anders, kortom liever lui dan moe :mrgreen:
     
  13. jij rijd zoiezo in een focus 2 en ik heb het over een 1
     
  14. climate control is i.d.d ideaal en deze werkt ook zonder de airco.
    maar goed ik vindt zoiezo de airco steeds aan niet de oplossing voor beslagen ruiten.
     
  15. Heel veel auto's hebben er last van.
    Dus dan rest er maar 1 ding: op de fiets :baeh:
     
  16. Ja sorry daar kan ik ook niets aan doen :mrgreen:



    En dan maar hopen dat je niet brildragend bent :rofl:
     
  17. of brildragend met elektrisch verwarmde glazen:mrgreen:
     
  18. Dat bedoel ik dus ook je moet je er geen zorgen over maken (anders ben je beter af met een gewone kachel en aanjager die kun je makkelijk uit doen)

    Dat bedoel ik dus als je het koopt (kost toch zo'n slordige € 500 meer :mrgreen:) maak er dan gebruik van het maakt het leven makkelijk :mrgreen:
     
  19. Ja maar dat doe ik toch, af en toe een halve graad omhoog en af en toe een halve graad naar beneden :schater:
     
  20. De focus 1 besloeg bij mij veel meer dan de focus II die ik nu heb. Volgens mij heeft dit meerdere redenen, de focus twee heeft een grotere inhoud (mijn ervaring is hoe groter de inhoud hoe minder kans op beslagen ruiten). Verder is de lucht circulatie beter (komt veel meer lucht langs de ruit).

    Voor de rest is het echt funest de auto achter te laten als de temperatuur in de auto hoger is dan de buitenlucht. Er ontstaat dan hevige condensatie op de koudere ruit. Daarom zet ik de lucht op koud de laatste paar minuten van de reis.

    De achteruit van een focus II hatchback beslaat wel heel snel, ik heb het idee dat dit komt doordat de achterruit vrij horizontaal loopt.

    Een groot nadeel van de airco gebruiken is, dat bij goed gebruik de airco de laatste 5 min uit wordt gezet. Dit heeft tot gevolg dat de vochtige lucht de auto in wordt geblazen.
     

Deel Deze Pagina