1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Berrychello - Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost 125pk Titanium

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Berrychello, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is meestal ook mijn aanpak. Maar goed hier lijkt het soms net een banden handel..

    Inmiddels heb ik gewoon weer 4 setjes lichtmetaal. 6 setjes was ook wat overdreven...haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  2. Haha! Zo ver wil ik het niet laten komen.
    Heb de winterset van de Punto net verkocht. Heb alleen nog een set Avus velgen van de Golf 2 liggen (die is ook alweer een tijdje weg) met oude winterbanden er op, en nog wat gebruikte zomerbanden erbij. Die ook maar eens opruimen, maar ze liggen me niet in de weg.
     
  3. Gewoon 20" voor de zomer eronder leggen, en de originele voor de winter Berry.
     
  4. 20. Haha!
    De originele 18 inch vijfspaaks zijn wel gaaf en al op t randje qua maat.
     
  5. Afhankelijk hoe je vrouw parkeert. Mijn 18” velgenset was strak...
     
  6. Zij rijdt er niet mee. Heeft haar eigen auto :p

    Maar 18 is vrij fors. Minder comfort, dure banden.
     
  7. Dure banden valt wel mee.

    Het prijsverschil tussen 17 en 18 Inch banden voor de Focus 3 is vrijwel nihil. In sommige gevallen zijn 17 inch banden zelfs duurder als dezelfde banden in 18 inch.
     
  8. Zou jij moeten weten Berry! Zelfde als met 16 en 17" inch. Hoewel dit nu minder is dan jaren geleden. Toen was 16" nog een "vreemde" maat, en vaak duurder dan 17".
    Nu rijdt de hele wereld (af-fabriek) op 16 inch.
     
  9. Ik weet niks van bandenprijzen, dat doet een collega ;) En daarnaast zijn onze prijzen niet representatief voor de goedkoopste aanbieder waar ik ze zou kopen :)

    Vandaag de auto weer even gewassen, was wel weer nodig.
    En de doppen zijn binnen. Niet nieuw meer, maar goed genoeg. Het lijkt alsof de doppen niet helemaal diep op de velg geklikt worden, er blijft een randje van 1 a 2 mm tussen velg en dop. Maar ze blijven prima zitten! Ook na een stuk rijden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Niet slecht voor doppen, iig wat leuker dan de Econetic doppen.

    En nog iets heel geks: op de achterkant van de doppen staat een Ford logo, maar ook een Volkswagen logo! *-)
    Kan ik op m'n werk toch nog zeggen dat ik iets Volkswagen aan mijn auto heb :D
    [​IMG]

    Verder bevalt de Focus nog steeds meer dan uitstekend. En hij wordt steeds iets zuiniger. Eerste tank 1:14,5, tweede 1:15 en derde 1:15,3.
     
  10. Wellicht dat ze voor de Ford Galaxy MK1/2 bedoelt waren. Dat is een rebadgede Sharan


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    Plint24 vindt dit leuk.
  11. Ze blijken inderdaad van een Galaxy te zijn, ipv een Mondeo wat de verkoper aangaf. Kon al geen Mondeo's vinden met deze doppen.
    Verbruik staat in de boordcomputer nu op 5,9l. Lekker zuinig dus. Scheelt wel dat ik de winterbanden op 2,5 Bar heb. Dat doe ik bij alle banden bij elke auto. De dealer had de zomers op 2 Bar gedaan, dat vind ik wat laag.
     
  12. Volgens voorschriften op de sticker zou het 2,1bar moeten zijn. Aangezien ik dit toch iets te laag vind zet ik ze op 2,2bar.
     
  13. #73 Berrychello, 6 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2018
    Hm, 2.1 bar is wel erg laag. Ik moet zeggen dat 2.5 ook wel lekker rijdt hoor. Al kan het natuurlijk zijn dat de achterbanden wat sneller gaan cuppen. De C-Max van mijn vader is erg gevoelig voor cuppen, dat gebeurt continu bij de achterbanden.

    Gisteren na 2 weken vakantie weer een mooi ritje met de Focus gemaakt. Wat is het toch een onwijs fijne auto!
    Aansluiten van de dashcam lukt nog niet, dus daar ga ik zometeen even mee verder...

    Verdere plannen:
    - honingraat grilles
    - eventueel DRL op de plek van de mistlichten
    - andere velgen voor de zomer (17 inch of 18 inch). Het mooiste vind ik de originele 18 inch vijfspaaks. Onlangs een setje op MP gezien en stom genoeg niet gekocht!
     
  14. #75 Mpothoven, 6 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2018
  15. Kijk inderdaad gerust naar losse velgen Berry. Je kunt altijd Piet V. een mailtje sturen met een bandenmaat of hij die heeft liggen in de vrije voorraad.
     
  16. Ja, ik ga rustig aan eens zoeken.

    Gisteren de trekhaak nog even in de zwarte hammarite gezet; ik ergerde me aan hoe ie er uit zag.
    En zojuist via AliExpress die honingraat grilles besteld! Forummer [MENTION=15944]fpauw[/MENTION] heeft ze ook en ze passen perfect geeft ie aan. Natuurlijk blijft het veel geld voor wat stukjes plastic, maar op de totale kosten van de auto valt het in het niet. En het maakt de auto echt even anders dan anders!

    Ik had hierboven een wensenlijstje, maar ik verwacht lang met de auto te doen en dan is dit forum een goede ideeënbron: achteruitrijcamera, dodehoeksensoren, instapverlichting onder de spiegels (is dat ingewikkeld of niet?). Dat zijn toch wel de dingen die ik zou willen hebben.
    Overigens kwam ik gisteren een pitje in de ruit tegen. Deze week dus maar even een afspraak maken bij Autotaalglas om het te laten vullen.

    Gisteren nog getankt: 1:16,7! Niet gek.
     
  17. Voor de Puddle Lights (instapverlichting) in de spiegels heb je andere buitenspiegels nodig welke voorzien zijn van Puddle Lights. Zelf de originele Puddle Lights in de bestaande buitenspiegels maken is vrijwel niet te doen (tenzij je de middelen hebt om de verzonken openingen voor de Puddle Lights netjes uit te frezen).

    Daarnaast moeten de deurmodules ook ondersteuning hebben voor Puddle lights. Wanneer dit niet het geval is zullen de deurmodules vervangen moeten worden.



    Voor het dodehoek waarschuwingssysteem heb je de radarunits + kabelbomen nodig in de achterbumper en buitenspiegels (of losse spiegelglazen) met de dodehoek waarschuwing LED's.

    Ook hiervoor zijn deurmodules vereist die deze functie ondersteunen. Eventueel ontbrekende bedrading zal tevens nog moeten worden aangebracht.



    Wat achteruitrijcamera betreft zijn er meerdere mogelijkheden. Wanneer je het volledig origineel wil hebben moet je een originele achteruitrijcamera plaatsen in combinatie met de IPMB module en de bijbehorende kabelbomen (indien deze ontbreken).

    Als alternatief kan je ook een aftermarket NTSC achteruitrijcamera plaatsen in combinatie met een aftermarket (Russische) camera module. Deze module zorgt er voor dat de camera ingang van de 5 Inch FCDIM (display) wordt vrijgeschakeld en het beeld van de aftermarket camera accepteert. Er zijn verschillende Russische bedrijven/personen (waaronder UCDS) die deze aftermarket modules aanbieden.

    Bij de late versies van de 5 Inch FCDIM (te herkennen aan de Rosenberger HSD camera ingang) is het zelfs nog eenvoudiger. Bij deze displays is het niet meer nodig om een aftermarket camera module te gebruiken. Hierbij kan de aftermarket NTSC camera direct op het display worden aangesloten

    In alle gevallen moet de camera worden vrijgeschakeld door deze in de Centrale Configuratie te configureren.
     
  18. Dank voor je uitgebreide reactie! Veel had ik al gevonden op het forum. Het vergt allemaal wel veel wijzigingen inderdaad... Die instapverlichting is wel jammer. Een kleine gimmick, maar kost toch best veel werk.

    Het zou mooi zijn als ik zo'n nieuwere radiomodule heb, waar makkelijk een camera op kan. Maar dat weet ik niet.
    Originele camera is wel het beste, want dan hou je ook de PDC lijntjes toch?
     
  19. @vertegenwoordigerjohan had de delen van zijn dashboard gewrapt. Dat wil ik ook gaan doen. Maar ik heb qua kleur een iets ander idee en heb daarom zojuist bij Foliencenter24 een aantal test-stukjes besteld.
    Ik wil de randen rond de ventilatieroosters en de rand rechts onderlangs de pook gewoon matzwart maken, zoals de rest van het dash. De 'vlakke' panelen van de climate control en rondom de pook en de panelen in de portieren wil ik met een leuke motiefje, ik zit te denken aan hout-look. Dat kán heel mooi zijn. Het valt of staat met de folie, vandaar de teststukjes. En om te kijken of zwart of antraciet beter bij het dash past.
    Houtlook is vaak lelijk, maar er zijn uitzonderingen. Het lichte matte hout (zie je nog wel eens in luxe auto's als Mercedes, Volvo) vind ik gaaf. En de Nordic Oak inleg in de V50 vind ik geweldig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina