1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Benzinemeter Ford Focus

Discussie in 'Electronica' gestart door focuszwart, 15 sep 2010.

  1. De benzine meter van mijn focus uit 2006 doet raar!
    Het instumentenpaneel, de zender en het flotter element zijn al vervangen.
    Als ik de tank vol gooi, dan geeft de meter maar 3/4 aan. Na een rit van 10km geeft de meter bijna vol aan.
    Indien de meter bv een 1/4 aan geeft (computer geeft 182 nog te rijden km aan) en ik rij 12 km dan opeens gaat het benzinepomp lampje branden en kan ik volgens de computer nog maar 33km rijden.

    Heeft iemand een idee??

    Alvast bedankt!
     
  2. welkom op het forum der ford focussen:)
     
  3. Vandaag heb ik 20km gereden, de benzinemeter zakte een kwart tank.
    Als de motor stationair draait dan zakt de meter een halve tank en daarna strijgt die weer een kwart tank en de dag daarop als wij de auto weer starten, dan staat de benzine meter weer hoger.

    Heeft er iemand een idee na deze aanvullende informatie??
     
  4. Zou het een probleem met de boordcomputer kunnen zijn?
    omdat je zegt dat de vlotter de zender en de tellerbak al vervangen zijn.

    Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar als de boordcomputer ook verkeerde info doorgeeft dan lijkt me daar ook iets niet helemaal klopt?
     
  5. Dom vraagje misschien, maar is de spanningsstabilisator, die achter het instrumentenpaneel zit, mee vervangen tijdens het vervangen van het paneel?

    Dit is vaak de boosdoener in heel wat auto's.
     
  6. De spanningsstabilisator stond niet op de factuur, dus ik weet niet of deze is vervangen.

    Vandaag naar mijn werk gereden.
    Onderweg zakte de benzinemeter weer spontaan een kwart tank en de km die de boordcomputer aangeeft wat je nog kan rijden met de tankinhoud zakte ook gelijk mee. Even later klom de meter weer iets omhoog.
     
  7. Men heeft gezegt dat de PCM vervangen moet worden.
    Is dit hetzelfde als de boordcomputer?
     
  8. De PCM (Powertrain Control Module) is het regelapparaat voor de Motor. Dit is eigenlijk de computer die de motor aanstuurd (ontsteking, injectie e.d.). Dit zal waarschijnlijk geen goedkoop onderdeel zijn. Is het geen optie om een PCM van een sloopauto te proberen (eventueel laten inprogrammeren).
     
  9. Trekt de tank geen vacuum??
    dan zou de ont/be-luchting bij je tankdop niet correct zijn.....
    Dus zodra je weer merkt dat hij gigantisch zakt, gelijk even parkeren en de
    tankdop losmaken....en luisteren of hij veel lucht aanzuigt, meestal doen ze
    wel heel iets, maar mah niet te veel zijn;)
     
  10. En wat was het probleem nu? Ik heb er namelijk ook last van.

    Gr Dennis :ford:
     

Deel Deze Pagina