1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Bee R rev limiter

Discussie in 'Performance' gestart door Frjoey31, 25 okt 2017.

  1. Goeiedag focus liefhebbers,

    Bij een rev limiter denk je niet gelijk aan een Ford maar ben toch wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heb of anders enig iets weet of dit ook geïnstalleerd kan worden bij een focus.
    Ik heb een focus 2.0 145 pk uit 2006.
    K&N luchtfilter en compleet sportuitlaat van voor naar achter is er tot nu toe aan performance gedaan.

    Hebben jullie enig idee of een Bee R limiter zou lukken om te installeren, of weten jullie een andere limiter die wel zou lukken?
    Ik hoor het graag van jullie

    Mvg joey
     
  2. Baksteen onder het gespedaal werkt altijd.
     
  3. [MENTION=1802]hoomer[/MENTION] jij hebt zo iets toch te koop?
     
  4. dat klopt idd ;)
     
  5. Ik ben benieuwd wat je doel is van het plaatsen van zo`n kastje.
    Hopelijk niet de gedachten dat je meer vermogen krijgt?

    De 2.0 Duratec is relatief eenvoudig naar zo`n 170/180 pk te krijgen.

    Aanpassingen zonder custom tune:
    - Aanpassen uitlaatsysteem (standaard gaat ie van 60mm naar 48mm) naar 60 mm diameter (groter dan 60mm is niet aan te raden, een atmo motor heeft juist tegendruk nodig).
    - 200 cell sportcat
    - 4-2-1 spruitstuk voor meer koppel low en mid end. Of een 4-1 spruitstuk voor meer piekvermogen.
    - Andere nokkenassen (Stage 1 Cosworth o.i.d.): 10-15pk extra. Kan zonder tune, al is dat zeker i.c.m. bovenstaande mods misschien wel aan te raden om de boel te optimaliseren. Met deze nokkenassen verlies je koppel in het low en mid end gebied. Dit kun je dus weer compenseren door een 4-2-1 spruitstuk te nemen.

    Met custom tune:
    - Een goeie luchtinlaat. Cosworth heeft een hele mooie (duur: €1.200,-) maar is als "imitatie" goedkoper te vinden. Voor minder dan de helft van een Cosworth inlet. Misschien dat je dan zelf aan de gang moet om wat bramen uit de inlets te dremelen. Maar om zo`n inlet goed te laten werken is een custom tune (700-1000 euro (aan te raden).

    Al deze mods zijn door te voeren zonder dat je de stock internals (op de nokkenassen na) moet aanpassen. Mits je tot maximaal 7200rpm gaat. De standaard krukas verdraagt zonder problemen die 7200rpm. Daarboven kan het goed gaan maar wordt de betrouwbaarheid wel minder.
     
  6. Bedankt voor deze informatie!
    Mijn doel is zeker niet om meer vermogen te krijgen met dit kasje.
    De uitlaat die ik er nu onder heb maakt een erg mooi geluid en bij gas los hoor je al lichte klapjes, met deze limiter krijg je er serieuze klappen uit (inderdaad bij vaak gebruik niet goed voor je uitlaatsysteem), ook dient het gelijk als launch controle.
     
  7. Erg onverstandig om zo’n ding te monteren op en standaard auto.
     
  8. Mag ik vragen Wrm? Sorry kan er op Google niet veel over vinden in die opzicht.
     
  9. Succes en welkom...
     
  10. Omdat je de ontstekings-controle afpakt van de ecu.
    Je sloopt je standaard katalysator, daar moet een metaalkat in.
    Daarnaast loop je risico op het verbranden van je kleppen.

    Pop and bang kan je in sommige ecu’s aan zetten, maar dit zijn allemaal modellen met een breedband lambda sensor met ingebouwde temperatuursensor.
    Dus als de boel te warm wordt of te rijk, dan kan de ecu dat terugregelen.

    Met een kastje als dit in een relatief eenvoudige auto is het vragen om problemen.
     
  11. Maar het is wel vet cool hoor Lars
     
  12. Als i knalt en het is niet je eigen spul is dat best mooi ja :schater::mrgreen:
     
  13. ja eigenlijk is het al gezegd.
    het is niet goed voor de auto als je voor de vlammen en knallen gaat.
    wil je max rpm maar halen als je stilstaat, ja dan gas niet volledig intrappen hahaha.

    alles kan je maken maar persoonlijk zie ik het voordeel in dagelijks gebruik niet van in
     

Deel Deze Pagina