Hallo iedereen, Om te beginnen : ja uiteraard ga ik morgen direct naar de garage. Mijn ST die ik nu 3 maanden heb heeft vorige week een dag beetje raar gedaan. Ik kreeg het idee dat deze iets inhield en ik niet het volledige vermogen kon gebruiken. Ik dacht, morgen naar de garage ( zit nog in de garantie ) maar de auto deed weer normaal. vanmorgen start ik de auto en de oliedruk bleef vrij lang rond de 4.5 bar hangen om vervolgens te zakken tot net boven het rode streepje links. ( lage druk dus ) Terug naar huis geen bijzonderheden met de oliedruk, echter werd de koelvloeistof binnen de bebouwde kom toen ik bijna thuis was zo ontzettend hoog : 120 graden dat ik nu wel een beetje bang word. Onder de lantaarnpaal even de motorkap open en nu lijkt het wel of er totaal geen koelvloeistof meer in zit. Iemand een idee? Ik rijd overigens de auto altijd netjes warm en maak met een koude motor nooit teveel toeren. Kan me niet voorstellen dat het de koppakking zal zijn, maar ben wel bang... image hosting
Ik zou de garage bellen wat te doen. Ze kunnen em dan eventueel ophalen zonder dat jij em erheen hoeft te rijden met de kans op nog meer schade.
ik denk dat je KVS slang of tank is gescheurd. slang komt weinig voor bij de 2.0 ECOboost dacht ik maar de tankjes schijnen de temperaturen niet goed aan te kunnen waardoor er nog wel eens scheuren ontstaan, ook aan de onderkant.
Als idd het tankje kapot en leeg is, dan is de kans op verdere schade bij de Ecoboost motoren wel heel groot. Een druktest is wel het minste wat ze kunnen doen. Ik zou er iig niet meer mee rijden.
Kan zijn dat je slangen naar de t@&€! Zijn. Wil wel es voor komen (ook bij nieuwe autos) dat de slangen van visolie zijn gemaakt. En (steen)marters zijn dol op vis en glycol 3 keer raden waar koelvloeistof van gemaakt is. Naja kan zijn dat een marter je slangen aanzag voor eten ben wel bang dat hij dat niet kan door vertellen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zojuist een telefoontje gekregen : radiateur is lek, oorzaak onbekend. Geen steenslag dus we vervangen deze kostenloos en we hopen hem morgen klaar te hebben, testen draaien, proefrijden en de oliedruk ook checken.
Vandaag opgehaald, 1e keer koplampsproeiers gebruiken : kapje kwijt... Word besteld, moet gespoten worden.
Heb dat bij een ouder type Mondeo ook 2 keer gehad. Dealer kon de kapjes gewoon in kleur bestellen. Hoefden toen niet apart gespoten te worden.
Allemaal garantie gelukkig. Zal inderdaad wel fijn zijn als ze op kleur geleverd worden, is een rotkleur om te spuiten.