1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bandenvraag: Wat kiezen? Nankang NS-20, NK Comfort Eco-2 etc.18 inch

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door dwayneNMGN, 4 feb 2013.

  1. Nee, we gaan niet besparen. Ik sta alleen altijd open voor suggesties. Op dit gebied ben ik geen expert en dan kunnen de personen hier mij goed helpen. Uiteindelijk komen er gewoon goede banden onder van een degelijk merk omdat deze gewoon beter zijn. Eerst even informatie inwinnen en dan pas kopen is altijd mijn insteek.
     
  2. Waarom niet alle vier wisselen...
    Of achter en voor ff omdraaien.
    Straks rij je op 2 goede en 2 slechtere banden, moet je niet willen.
     
  3. Omdat er nog 2 goede banden op zitten.
     
  4. Welk merk profieldiepte etc?
    En je slechtere banden, hoeveel diepte hebben die nog?

    IMO zou ik niet met 2 soorten banden gaan rijden. Bij mij gaan ze alle 4 tegelijk.
     
  5. Gewoon de goede bandjes ook opmaken, 2 nieuwe d'r op en weer gaan met die banaan, niet zo moeilijk doen.
    Die rubberen sloffen zijn al duur zat.
    Als je het merk per as maar gelijk houd is er niks aan de hand.
     
  6. Ik ga precies hetzelfde doen als Dwayne als ik er aan toe ben, maar dan gaan de nieuwe achter en de mindere voor, dan ben ik misschien eindelijk eens van die rot dingen af, sowieso van de herrie van t cuppen.
    @Dwayne, kijk even wat voor profiel de banden hebben die je wil halen, ik zou sowieso geen banden met V profiel halen, vanwege grotere kans op cuppen van de achterbanden, wat nogal wat geluid geeft.
     
  7. @hierboven
    daar heb je gelijk in
    18inch dan heb je direct vrij brede banden 225 of breder.
    de kans op cuppen is dan altijd groter naar mijn ervaring. ook schokbrekers en wegligging spelen een rol.
    (kijk ff naar peugeot expert)
    deze banden nooit problemen mee als de wagen met 500kg of meer minimaal vol zit. maar veel rijden met lichtere wagen. hier is de schokbreker niet op in gespeeld. gevolg hoogteslag banden en gecupt. merk,type maakt dan niet uit.

    wat ik wel zie is inderdaad met v-profiel je eerder en sneller last van gecupte banden hebt.

    ik zelf gebruik altijd michelin. dit zijn naar mijn ervaring zeer fijne banden in montage en met het rijden.
    bf-goodrich zijn op zich ook geen verkeerde banden, de rede is denk dat het van michelin is dus deel van de ervaring zit ook in die banden.
    fulda en gislaved banden ben ik door verrast dat ze niet verkeerd presenteren.
    banden waar ik echter vaak problemen mee maak zijn: continental, pirelli, goodyear. banden waar je het niet verwacht maar elke keer als een klant klaagt over het rij gedrag zie ik deze a-merk banden eronder zitten. je moet dan denken aan hoogteslag, zijdelingseslag, karkasbreuk, gecupt

    enige klachten met michelin zijn eigenlijk alleen verkeerd gebalanceerd, enkele keer balanceren op de wagen gebeurt dan ook. hierna rolt hij over de weg zonder enige probleem.

    wat ik wel zie is op kleinere auto's zitten smalle banden dat daar niet uit maakt wat voor banden je onder hebt. persoonlijk ivm ze weinig rijden een harde compount als band is dan wel handig. dan moet je continental, falkan, pirelli nemen. die hebben het over het algemeen hardere compount dan michelin banden.

    qua slijtage ligt aan je eigen, rij je wild door de bocht,trekt je strepen bij de stoplicht. dan gaan ze nartuulijk sneller aan.

    tevens wat ik vaak zie is dat michelin ook goed scoort, dan bedoel ik de nieuwe bandenstickers. vaak zie ik a en b staan en lage banden geluid.
     
  8. Zijn er dan nog veel nieuwe zomerbanden met het V-profiel?

    Wat profiel betreft ben ik blij met a-symmetrische van mijn Bridgestone
    Potenza RE050A zomerbanden. Weliswaar heb ik deze niet in de maat 225/40 R18, maar toch.
     
  9. Jullie vergeten een hele goeie, Hancook Ventus V12.
    Ik heb ze op mijn ST gehad en ik kam me geen betere band voorstellen voor die prijs,
    Die was vorig jaar nog ongeveer 140 euro per band.
     
  10. Sjanssie mij werd ook Hankook geadviseerd bij de Fasttech de tuner en de garage waar ik onderhoud laat uitvoeren nog een keer. Hier hebben ze het over de Hankook EVO S1 K107 € 166,00 inclusief montage. Ik twijfel nog steeds tussen deze of de Michelin Pilot Super Sport.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het me nog meeviel hoeveel grip ik heb. Boven de 4000 toeren in de 2 gewoon grip met de Michelin PS3. :cheer:
     
  11. Volgens mij heb ik de Ventus Evo S1 eronder liggen, je mag ze hebben bij wijze van.
    Serieus begin daar maar niet aan. Grip op nat is drama.
     
  12. Ik neem alle adviezen van harte. Soms zie je alleen door de bomen het bos niet meer. Ik ga in ieder geval geen 4 nieuwe banden kopen als er nog 2 goed zijn. Dit jaar heb ik al genoeg geld uitgegeven (nieuwe auto, huis etc.) en hier kan ik gerust even op besparen als ik nog 2 goede banden heb. Had ik maar een geldboom :lol:.
     
  13. hadden we allemaal maar een geldboompje hea;) en groot gelijk om er maar 2 aan te schaffen als er nog 2 goed zijn. Met de prijzen van banden sta je er niet om te springen om gelijk een set van 4 te moeten halen
     
  14. Dat scheelt ;) Ook maar eens kijken daar. Ik heb tot juni in ieder geval.
     
  15. Daar heb ik mijn Michelins ook gekocht (link van Jack). Die waren supervers, had ze binnen een dag.

    Van alle banden die je voor een redelijke prijs kunt krijgen zou ik denk ik alleen de Eagle F1 asymmetric of de Pilot Sport overwegen.
    De banden met de meeste grip kun je misschien het beste op de achter as zetten, alleen al vanwege het soms wat listige lift-off gedrag van de achterkant van de ST. Das fijn als je een keer moet uitwijken of een snel bochtje pakt. Op de vooras heeft dan weer als voordeel dat je iets sneller stil staat.
     
  16. Je hoeft niet naar mij te luisteren, maar doe het niet die Hankooks. Das niets op nat.
     
  17. Goodyear F1 assymetric is globaal gezien GOED!

    + 2 ;)

    1)
    OPGELET: het gaat over de ASSYMETRISCHE band.
    Die met V-profiel is rommel, want die heb ik ooit op de Fiesta ST gehad :o

    iK heb al een 6-tal verschillende SPORTBANDEN getest.
    (van winterbanden heb ik weinig kennis)

    Er staat op één of ander topic een samenvatting van mij.

    2)
    De Goodyear F1 Assymetric is zéér goed, op alle vlak!

    Zowel op droog als nat.
    Geen spin of "botsen".
    Communicatief ( = essentieel voor een "sportwagen")
    Niet té hard of té zacht.

    Gewoon ALGEMEEN GOED!

    3)

    a==>
    Zoek je echter een band die op specifiek op 1 perspectief goed is,
    kan je bv een speelse, communicatieve band die "zacht" is bij WARM weer
    dan zien je de Pirelli Zero NERO te nemen.

    b==>
    Zoek je een band die niet snel slijt dan dien je de Bridgestone POTENZA te nemen.
    Maar die is véél te HARD en NIET communicatief, voor de Focus ST.

    c==>
    En zo heeft elke band zijn voor én nadeel.
     
  18. Over welke Potenza variant heb je het dan? Er zijn meerdere modellen binnen de Potenza groep.
     
  19. @ silver Baron:

    Dat is bij ELKE S"PORTBAND"

    Eénmaal de groef halfweg is de band vaak "zwak".

    Het zou niet mogen hé, dat vind ik ook ;)

    Feit = wij hebben voorwielaandrijvers hé.
    Als daar nog eens véél koppel op steekt dan krijgen die banden het héél snel moeilijk ;)
     

Deel Deze Pagina