Wat vinden jullie van banden balanceren op de auto? Ik denk namelijk dat je daarmee het probleem niet oplost (wellicht schijven, aandrijfassen oid) maar dat het probleem er gewoon via het wiel "uitgebalanceerd" word. Mocht dit het geval zijn en je moet een keer een wiel eraf halen en je zet hem niet op exact dezelfde plek terug, is het probleem dan terug? Of is dat een doem-scenario gedachte? Kortom wat is jullie mening over balanceren op de auto?
Een techniek die bijna nooit meer toegepast wordt, omdat de balanceerapparaten van tegenwoordig zo precies zijn, dat het eigenlijk niet meer nodig is. Bovendien is het (zoals sommige het doen) slecht voor je diff..
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van, maar als het echt de enige mannier is om dat laatste beetje trillen eruit te krijgen dan kan het niet anders. Maar ik maak hier eigenlijk uit op dat de banden/velgen nog geen positief resultaat heeft opgeleverd, of wel Barry
Barry: Kortom wat is jullie mening over balanceren op de auto?[/quote] Zou het wel willen proberen maar ben bang dat ik er af kieper en er deuken in mijn dak komen
Gister tijdens ritje naar Saarlouis mooi kunnen testen of de auto nog trilt. Daarom vandaag weer gebeld met de garage want trillen is nog steeds tussen de 100 en 130 ongeveer. Nu had ie het weer over balanceren op/aan de auto Ik ben daar absoluut geen voorstander van om psies dezelfde reden als GJ aangeeft. Daarbij als ik banden wissel oid moet het weer opnieuw gebeuren....is het nou zo moeilijk om de auto stil/trillingsvrij te krijgen???
Hoe erg is de trilling Barry?? Bij mij trilt het ook bij bepaalde snelheden maar dat is zo minimaal dat ik er niet eens aandacht aan wil besteden. GJ heeft in principe wel gelijk inderdaad. Maargoed, wanneer ga je wielen wisselen???? Heb je wel is een ander bedrijf geprobeerd dan de dealer? Niet om de dealer af te vallen want die zullen wel goed hun werk hebben gedaan. Maar het kan zeker geen kwaad om de wielen door een andere machine te balanceren dan die in de WPL staat van de dealer. Dat is tenminste wat wij wel is deden bij gevallen zoals bij jou. De locale bandenboer helpt u verder!
Het trillen is duidelijk merkbaar en zichtbaar tussen 100 en 140 (ongeveer). Als ik stuur vasthoud, trilt me arm gewoon.Bijrijder kan dit ook waarnemen. Chris, wanneer je wielen gaat wisselen maar had laatst schijnbaar ook spijker in me band dus het is mogelijk. Vind het raar dat ik dan af moet tekenen welk wiel waar en hoe zit/zat en weet ik veel wat voor ongein meer.....Als ik de velgen eraf haal om de binnenkant schoon te maken....moet ik dat via de bandenboer doen....beetje raar verhaal. Als ik nou ook weer ga wisselen naar winterbanden/velgen begint het hele verhaal weer van voor af aan De banden zijn bij de dealer gebalanceerd en al bij een extern bedrijf omdat de dealer hun eigen apparatuur op een gegeven moment ook niet meer vertouwde. Wacht hun reactie vandaag nog ff af. Ze gingen intern overleggen. Hoeveel lood hebben jullie overigens op je st-velgen zitten? Want heb het idee dat er bij mij ook lichtelijk veel lood op zit. Goed, ik begrijp dat je het lood aan de binnenkant moet plakken, dicht bij het hart, dat het daardoor weer meer word maar 40 gram op 1 plek
Ik was gisteren de bijrijder van Barry (Saarlouis) en de trilling is niet "een beetje" maar goed zichtbaar zelfs. En vooral tussen de 100 en 130 (dat zijn toch de snelheden, waar je hier in Nederland gemiddeld mee mag rijden) zijn ze het ergst. Barry heeft gelijk, dat hij daar van af wil, en dat het niet normaal is. Volgens mij trilt een oude Clio nog minder bij die snelheid.
Dat zegt genoeg rinoceros voor mijn beeldvorming Ik hoop voor Barry dat het word opgelost. Helaas was mijn idee al uitgevoerd
Minder leuk bericht voor je Barry... Onze Focus C-max trilde ook, maar dan rond de 90 per uur. Is nog wel ergens een draadje van. Naar de dealer geweest, kwam bij ons uit de achterkant (arm trilde niet de auto trilde, stuur deed niets). Dealer wist het niet, balanceren etc was goed. Het wordt dan vervangen van de onderdelen die het kunnen zijn. En wie gaat dat betalen? Wij hadden geen garantie meer dus zouden wij het moeten betalen. Zou beginnen met rubbers, stabi, draagarmen etc. Nu een nieuwe auto (wel Ford) die niet trilt Maar ik zou eens een velgenswap doen met deze of gene, of is dat al gebeurd? Kan natuurlijk zijn dat je velg niet recht meer is.
wielen al van de voorkant naar de achterkant gedaan en andersom? en je velgen / banden zijn recht en hebben vast ook geen hoogteslag ?
hallo barry. mijn mening is dat je ze gerust uit kunt balanceren. dat rijd perfect. en er trilt bij mij niks. het kan ook aan je met banden liggen. die goedkope pruttel. dan moet je bij het uitbalanceren van de de band nog wat meer lood aan je velg plakken. en als de bandenglad hebt nieuw bandje er op, ouwe lood er af. en uitbalanceren mar weer. maakt voor de auto niks uit!!!! ( dat vind ik er van. ) en je velgen kun je er gerust anders aan zeten voor na achter of om eve schoon temaken. maakt niet uit of je hem er weer het zelde aan zet of niet. laterzzzzz T
Ik had met de dealer de afspraak (de vorige keer) dat de banden/velgen gewisseld zouden worden voor een setje nieuwe en dat ik dan een weekje ermee kon sturen. Helaas is dit niet gelukt. Ze hebben het wel gedaan, proefritje gemaakt en toen geconstateerd dat trillen weg is/was. Kortom, zeker weten doe ik niks Maar ik zal het nog een keer voorstellen. Van voor naar achter en vice versa is helaas een NO GO voor een . Door de compleet verschillende stand van de wielen voor en achter is wisselen gegerandeerd een recept om de auto te laten trillen. De banden zijn onlangs vervangen en de velgen zijn als nieuw. Daarbij zijn ze onnoemelijk vaak belanceerd en ge-optimaliseerd. Zowel door de dealer als een "expert". Ik neem aan dat ze er dan wel eens achter gekomen waren dat er een hoogteslag in zit. Maar ik zal het idd weer melden als ik de auto woensdag weer weg breng.
balanceren gebeurt bij ons op bedrijf zeker nog 15-20 keer per jaar remschijf en alles is al gebalanceerd geleverd echter wil het voorkomen dat er net nog onbalans in zit vandaag ook weer een peugeot partner tepee deze is al 2 keer geblanceerd maar nog steeds onbalans bij 130 en inderdaad is dit niet goed om constant te doen daarom moet je het met tweeen doen 1 op het apparaat en de andere die doortrekt naar de snelheid van 130 als gegevens bekend zijn wiel stil en nu gewicht erop beide kanten gedaan en probleem was weg echter is dit gemakkelijk met een stale velg het word moeilijk met licht metaal en daarom ook niet vaak gedaan probeer maar de lood goed erop te plakken als de dealer dit wil proberen is geen overbodige maar je hebt wel gelijk als je met winterbanden zit en die met de winter erop moeten