binnenkort gaan de winterbanden omgewisseld worden, de zomerbanden hebben pas 12.000 km gelopen, is het dan nodig om deze te laten balanceren?
Als de auto voorheen niet trilde met de zomerwielen is het niet nodig, het kan alleen nooit kwaat om het wel te laten doen Sent from my iPhone using Tapatalk
Als diegene die het oude lood verwijderd, de velgen beschadigd, doet die het toch niet goed, en dat plaksel van het oude lood is er ook wel af te krijgen. Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik deel de mening van Sietze, de balans is immers velg en band samen en je weet maar nooit Als je de wissel laat doen is er vast wel iets af te spreken aangaande de kosten.
Vorige week ook de bandenwissel gedaan en gelijk laten balanceren. Het was niet veel maar op drie van de vier velgen moest 5gr bij geplakt worden. Laat je het niet doen en blijkt later dat de auto trilt dan moeten ze er weer vanaf en moet je ze als nog laten balanceren. Volgens mij ben je dan duurder uit.
5 gram is niets, dat merkt een bestuurder niet eens, wij doen het eigenlijk nooit als we de banden omwisselen, maar het kan opzich wel, als je voorheen geen problemen had, dan had ik ze eerst gemonteertd en geprobeerd.
Toen de 16" winterwielen op mijn ST waren gemonteerd zijn die niet gebalanceerd. Heel de tijd rijd ik met een lichte onbalans bij de kenmerkende 80 en 120 km/u. Te licht om er wat aan te doen. Maar wil ermee aangeven als van te voren de wielen waren gebalanceerd had ik het niet gehad.
Het is niets daar ben ik het mee eens, maar de mening dat de bestuurder het niet merkt deel ik niet. Ik had een kleine trilling in het stuur en tijdens het opnieuw laten balanceren bleek ook bij mij dat er maar 5 gram bij moest. Na het plaatsen van de 5 gram weg trilling Overigens heb ik één velg/band combinatie (links voor) waar helemaal geen lood op zit.
5 gram merk je over het algemeen niet als bestuurder. Maar de ST is erg gevoelig wat betreft balanceren (en ook uitlijnen). Door het directe stuurhuis merk je als bestuurder behoorlijk veel. Bij de RS zal t nog erger zijn, denk ik.
Daar heb je helemaal gelijk in, 5 gram is niets maar of je dat niet merkt, daar twijfel ik over. Dat het maar 5 gram is kun je niet weten voordat je ze laat balanceren. En voor die paar euro meer laat ik ze liever monteren en balanceren ipv ze alleen te laten monteren.
Als je de banden gaat wisselen ALTIJD opnieuw balanceren. De band zal nooit op dezelfde manier gemonteerd zitten als het voorheen was. Of bedoel je dat je de wielen met winterbanden gaat verwisselen door wielen met zomerbanden?
Wij balanceren niet bij bandenwissel, maar t wordt er natuurlijk NOOIT minder van, hangt af van t kostenplaatje.
het is zeer simpel als winterband van velg gaat en zomerband erop ten alle tijden balanceren lood zit dan nooit goed komen de zomerbanden met velg zo uit de rek dan gewoon onder de auto zetten als je voorheen geen probleem mee had heb je na de wissel ook niet tenzij je gecupte banden en/of hoogteslag op de band maar dan is het de band zelf verder valt betreffende dit geen vraag te stellen omdat je alleen je zelf mee hebt tevens 5gram voel je al maar het is zelf zo dat finish balanceren (balanceren op de wagen) ook nog steeds voorkomt in sommige gevallen 4 banden ok maar toch trillen bij 130 dan komt de finish apparateur van stal en gaan we hem voor op bokken zetten en 130rijden apparaat meet of de wiel rustig is of niet is het niet lood bij als het wel is dan is probleem weg (of het probleem komt van andere zaken)
@T.O. Met deze zin kom je over dat je er heeel veeeeel ervaring mee hebt. Maar als je dat echt had gehad, dan had je deze opmerking NOOIT gemaakt.