1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Autoweek LAB Kia Ceed

Discussie in 'Algemeen' gestart door HarrieD, 17 nov 2018.

  1. Gisteren deelgenomen aan de Autoweek LAB Kia Ceed testdag op een rijvaardigheidscircuit in Lelystad. Een initiatief van Kia en het blad Autoweek.
    Allerlei rijvaardigheidsoefeningen en een testrit in diverse uitvoeringen van de nieuwe Kia Ceed. Door de aanwezige Kia medewerkers werd de nieuwe Focus nadrukkelijk als concurrent van de Ceed genoemd.
    Leuke ervaring. Vooral om de werking te ervaren van ABS en ESP.
    Ook het rijden zelf in de Ceed is mij goed bevallen. Fijne auto, vooral met de 1.4T motor. In vergelijking met mijn eigen Focus 3.2 1.0 125pk Titanium vind ik het zitcomfort voorin bij de Ceed fijner dan de Focus. Er is meer ruimte en het vertelbereik van de stoel is groter. Ook biedt de stoel net iets meer ondersteuning voor de bovenbenen.
    De rijeigenschappen vind ik goed vergelijkbaar. De Focus voelt misschien nog net iets lichtvoeriger aan.
    De driecilinder 1.0T 120 pk in de Kia vind ik minder fijn dan mijn eigen 1.0 ecoboost. De prestaties lijken mij aardig overeen te komen, maar de ecoboost voelt vooral onderin het toerenbereik net wat krachtiger en soepeler. Ook klinkt de Ford mooier en is een stukje stiller.
    Verder vind ik de Ceed een fraai afgewerkte en uitgeruste auto, vooral in de wat completere versies. En zoek je een grote bagageruimte, die van de Ceed wagon is enorm. Volgens opgave 625 liter. Kan zelfs een Octavia combi niet tegenop.
    Ik denk dat de kwaliteiten van de Focus en Ceed aardig gelijk liggen en dat de persoonlijke voorkeur (of inruildeal) de doorslag moet geven. Maar ook de andere auto's in deze klasse zijn flink aan elkaar gewaagd. Alleen maar een voordeel voor ons consument.
     
  2. Tegenwoordig gaan de auto's ook steeds meer op elkaar lijken qua uiterlijk. Kia vind ik zelf niet wat maar ieder het zijne. Ben wel benieuwd naar de nieuwe Corolla wagon en de nieuwe Mazda 3. Als die laatste veel gaat lijken op die KAI-concept, zal dat denk ik ook een sterke concurrent van de Focus gaan worden.
    Leuk overigens dat je deel kon nemen aan zo'n testdag:thumbup:
     
  3. Paar foto's, met een afbeelding van de nieuwe ProCeed. Komt komend voorjaar op de markt. IMG_20181116_091358.jpeg [​IMG][​IMG] IMG_20181116_091358.jpeg

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  4. Aan de mist te zien was ik een paar sessies later. Erg leuk om aan deel te nemen inderdaad!
    En die Proceed is gaaf zeg, ook wel erg lang. Maar dat mag wel mijn volgende auto worden! Helaas niet kunnen rijden met de 1.4 automaat, wel meegereden in die auto.
     
  5. Ik behoorde tot de 08.15u groep. 16 auto's, 16 deelnemers. Dus alles zelf gereden. De 1.4T met automaat is ook mijn favoriet. De 1.4 loopt erg mooi en die 7DCT vind ik goed te vergelijken met de 7DSG van VAG waar ik ook bijna dagelijks in rijd.
    Maar wat zijn die nieuwe auto's in dit segment duur geworden.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  6. Ik zat in de groep van 12.30u.
    Mooi klein groepje had je dan! Wij zaten met z'n twee├źn in een auto, maar bij het rijden op de weg hebben we gek genoeg maar twee wissels gehad, dus ik heb geen automaat gereden. Zou wel zelf mijn keus zijn, denk ik.
    Auto's zijn inderdaad duur geworden, maar ik vind de Ceed nog vrij betaalbaar in vergelijking met een aantal concurrenten.
     
  7. De prijzen zijn inderdaad nog acceptabel, voor consumenten zeker interessant.
    Voor de zakelijke markt hebben ze nog steeds het nadeel dat de CO2 uitstoot redelijk hoog is waardoor de energielabels vrij slecht zijn (D en E) voor de diesels.
    Bij ons is het bijvoorbeeld zo dat we maximaal C mogen leasen en gezien het aantal kilometers is diesel de enige optie aangezien de leasemaatschappij vaak niet zit te wachten op benzine of hybride bij bijna 60k per jaar.
     

Deel Deze Pagina