1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Automaat of handgeschakeld.

Discussie in 'Performance' gestart door awakener, 24 jun 2008.

  1. Hallo allemaal. Ik ga binnenkort een Ford Focus leasen maar ik weet alleen nog niet of ik een 1.6 automaat of handgeschakeld wil. Kan iemand mij vertellen hoe de automaat rijdt? Ik namelijk nu een beetje bang dat de perfomance van de automaat ver achterblijft ten opzichte van de handgeschakelde.
     
  2. Het ligt eraan wat je gaat leasen.
    Op dit moment is er de cvt automaat, deze heeft geen versnellingen maar kan een vast aantal toeren aanhouden (uitwerking van techniek DAF). Opzich zijn dit fijne automaten maar je levert iets aan acceleratie in ook het verbuik is iets hoger.

    Ook er dede powershift automaat beschikbaar dit is een vergelijkbare automaat als de DSG bak van VW, deze schijnt super snel te schakelen en is even zuiniger en snel als een handbak zegt men. Alleen is die alleen nog bij de 2.0 tdci leverbaar.

    Ik denk dat je zelf beter in beide (hand/aut) een proefrit kan maken het ligt ook aan je zelf. Ik houd ervan om in een bocht gewoon terug te kunnen schakelen met een pook.
     
  3. In een bocht terugschakelen??? ik hoop toch wel iets ervoor! :lol: :lol: :lol:
     
  4. Als je elke dag file rijdt... Neemt een automaat!!!!
    Echt heerlijk! :oops:
     
  5. automaat

    ik heb nu 20 jaar schakel auto's gereden.
    door omstandigheden nu een automaat
    had dit 15 jaar eerder moeten doen wat een genot en comfort
    de mautomaat kan je helemaal naar je hand zetten.
    dus ik ga voor de automaat
     
  6. Re: automaat

    Maar leverd een automaat niet teveel performance in tov een handgeschakelde bak? Het gaat dan om de bezine 1.6 uitvoering. Ben namelijk bang dat de reactietijd van een automaat een stuk minder is.
     
  7. Re: automaat

    Ik heb sinds 3 weken een Ford Focus 1.6 (100 PK) uit 2005, handgeschakeld.
    Ik had daarvoor een Toyota Corolla 1.6 (110) pk, 4-traps automaat.

    Het rijdt/reedt beide goed. Een auto met automaat is meestal minder fel en het verbruikt meer. Als je veel op de snelweg zit en in de file staat is een automaat erg fijn.
     
  8. automaat

    ik wil niet veel zeggen maar ik trek menig schakelbak er uit
    en reactie tijd is prima kan je instellen via de computer
    eco sportief lerend .
    plus je kickdown heb je ook nog in twee trappen,nee daar hoef je niet bang voor te zijn.
     
  9. Heldere vraag. Als ex autoverkoper zal ik je proberen te helpen.

    Je moet je altijd afvragen wat vind ik belangrijkste.
    Handgeschakeld of automaat rijden is echt een verschil.
    Echte prestatie verschillen rechtuit zijn te verwaarlozen.
    Echter alle 2 de bakken hebben voor- en nadelen.

    Zo te merken uit je vraag(en) ben je een sportieve rijder.
    Dan moet je echt voor een handbak gaan.
    Rijd je veel in de file en dan bedoel ik echt dagelijks dan is een automaat echt heerlijk.

    Als ik het persoonlijk mag zeggen. Zelf ben ik een sportieve rijder.
    Ik kies zelf altijd voor een handbak. Lekker terugschakelen voor een bocht (lees dubbelclutchen).
    Maar vorig jaar heb ik veel file gereden. Speciaal daarvoor heb ik een Volvo 340 variomatic gekocht. Heerlijk in de file rijden.

    Maar, ik vind automaat rijden wel beetje saai. En de bak schakelt nooit wanneer ik dat wil.

    Zal ik je dan de beste tip geven. Vraag aan de dealer of je een dag in een automaat mag rijden. Dan voel je wat het met je doet...

    DSG bakken daarentegen vind ik wel erg lekker rijden.
    Het lijkt een automaat maar kwa techniek is het gewoon in feite een handbak.
     
  10. Tja ik vind het gewoon spannend elke keer benieuwd waar ik dan weer uitkom :lol:

    Ik vind de automaten saai rijden, met dsg of powershift geen ervaring. Ook vind ik het irritant als ik wil dat die schakelt moet die dat doen, een automaat wil nog wel is blijven hangen voor een seconde. Ik rijd ook elke dag file maar stoor me niet echt aan met een diesel heb je versnelling 1, 2 en 3 als een soort cruise control gaat prima.

    Ook is een automaat minder geschikt met een caravan, zeker in de bergen.

    Tim

    Maar idd voor de bocht :wink:
     
  11. Niet onbeleefd bedoelt... maarre dan hoop ik je niet tegen te komen als je net een bochtje aan het pakken bent...

    Als ik een bochtje pak... dan komt de auto precies waar ik m wil hebben. En dat is de lijn door de bocht dat de auto het hardste gaat...

    Dus wat is er snelller???? :P :lol: :twisted:
     
  12. Ik was niet serieus.... hou de auto liever heel. Ik suggereerde dat als ik in een bocht zat schakelde waardoor het maar zien was wat er gebeurde. In werkelijkheid doe ik dit natuurlijk niet.. Ik vind trouwens de fofoII wel wat minder voorspelbaar, bij de fofoI voelde je het moment van gripverlies veel duidelijker aankomen.
     
  13. Klopt. De Focus 1 heeft inderdaad veel meer gevoel.
    Ben ik absoluut met je eens. De type 1's waar ik mee heb gereden was ik gelijk in thuis. Dat duurde bij de 2 iets langer.

    Daarentegen is het onderstel van de 2 weer meer " all-rounder"
    In de basis heeft de FoFo 2 hetzelfde onderstel als de 1 maar dan verfijnder... en dat gaat ten koste van....

    Maar gelukkig dat je het met me eens ben wat betreft het eerste...
    :twisted:
     
  14. Re: automaat

    Als ik nu b.v. een 1.8 flexifuel neem, heb ik dan meer onderhoud aan de motor omdat die twee soorten brandstoffen kan gebruiken?
     

Deel Deze Pagina