1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

auto trekt traag op

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door stephan-anne, 25 jan 2012.

  1. Het is niet zo'n heel groot probleem maar ben toch even nieuwsgierig wat het kan zijn. Bij 80 km per uur trekt de auto erg langzaam op, maar zodra die op de 110 km per uur is gaat het al wat beter. Volgens mijn vriendin gaat de toerental ook te hoog. Ik denk dat het normaal is maar wat is jullie oordeel, bij hogere snelheid (120 km/pu) rijken de toeren tot de 4000. Normal or not ?

    thanks
     
  2. Bedoel je dat de auto traag optrekt maar wel de nodige toeren maakt? Indien dit het geval is dan kunnen de koppelingsplaten wel eens aan vervanging toe zijn ;)

    Trekt de auto langzaam op maar is het toerental "normaal", dan even terugschakelen lijkt me :mrgreen:
     
  3. Even voor de beeldvorming, jullie hebben een 1.4 toch?
    Dat is voor een aantal hier makkelijker voor eventuele vaker voorkomende problemen.
     
  4. @ Todokus Nee toeren blijven bij optrekken normaal en inderdaad de auto die we rijden is een 1400 16v met 220k kilomters op de teller
     
  5. Niemand een idee ?
     
  6. Geef dan is de specificaties (type focus, type motor, handback of automaat, welke versnelling zit je bij 80, etc)
     
  7. Weet wel dat onze Focus I 1.6i bij 120km/h iets boven de 3000tpm draaide...
    maar je zou toch bij 220.000km wel verwachten dat de koppeling een keer
    op is....of hij moet al eens vervangen zijn??
    Als je kracht mist, dan zou je denken dat de verbranding slecht is, misschien
    gewoon normaal onderhoud zoals filter en bougies....misschien zelfs slechte
    bougiekabels en/of bobine....moeilijk te beoordelen vanachter een pc;)
     
  8. op hoeveel toeren zit je bij 80km/h? verder zit er niet veel pit in een 1.4 tenzij je een beetje lekker toeren draait. schieten je benzine kosten uiteraard wel weer wat omhoog. na de 140 heb je ong 10 km snelweg nodig om nog op de 170 te raken :P
     
  9. Dacht dat ik het bouwjaar erbij had gezet. Tis een focus station uit 2000 bij 80 in de 5 wat betreft onderhoud weten we niet veel want er zat wt dat betreft weinig bij. De koppeling slipt niet, weet dat dat van vorige auto's hoe die kan slippen. Wat betreft aantal toeren. Bij 80 km/pu weet ik niet heb ik nog niet nagekeken. Zal het is bekijken, denk toch het beste even langs de dealer te gaan om de bougies en de filters en dergelijke na te laten kijken
     
  10. #10 kolere, 28 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2012
    Ik heb je voorstel topic maar zelf opgezocht, je meldt namelijk nog steeds niet wat voor motor erin zit. Het is dus een 1.4 benzine...

    - 80 km/h in 5 zal rond de 2200tpm liggen.
    - Als de koppeling niet slipt, is het onmogelijk dat de motor 4000tpm draait bij 120 km/h (moet uit mijn hoofd tussen de 3300-3500tpm zitten)
    - 1.4 houdt qua kracht niet over, het vermogen dat er in zit komt pas vrij ergens rond de 5000tpm en het koppel rond de 3500tpm. Bij 80 in ze 5 is de auto dus niet snel (ongeveer 2200tpm), gaat het niet een stuk vlotter als je in zijn 4 optrekt vanaf 80? Wil je vlot optrekken, dan zal je dus 3500tpm of meer moeten draaien.
    - Als je het onderhoud niet kent, zou ik is beginnen met de luchtfilter te vervangen. Helpt dat niet kan het ook geen kwaad om de olie en oliefilter te vervangen. Luchtfilter kan je makkelijk zelf doen en kost niet veel. Dus probeer dit eerst is.

    Vergeet niet dat je maar 75 pk hebt in een auto van 1100kg + inzittende en bagage. Je kan er prima mee rijden, maar de prestaties zullen nooit echt goed zijn.
     
  11. Motor had hij wel vermeld;)
    Zou de 1.4 bij 120 niet meer toeren draaien omdat hij minder vermogen heeft? Dan zou 4000 toeren wel kunnen.
     
  12. 4000 toeren bij 120 in z'n 4 is aannemelijk.
    Als de 1.4 dezelfde versnellingsbak heeft als de 1.6, dan draait de motor bijna 3100 bij 120 km/u.
     
  13. Ik had de bevestiging op de vraag niet gelezen, blijkbaar is de motorvariant al naar voren gekomen.

    1.4 t/m 2001 (focus 1 fase 1) heeft een erg lange overbrenging (zoals ook bij de 1.6 t/m 2001), dus 3100tpm zou ook kunnen. Hoe dan ook 4000tpm in ze 5 kan niet, dan slipt de koppeling blijkbaar.
     
  14. #14 stephan-anne, 28 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2012
    Even @ kolere. Ik weet niet wat hier staat maar volgens mij staat hier toch echt dat er een 1400 motor in zit. Ook word er meerdere malen gerefereerd naar de 1.4 motor die deze auto bezit in dit topic. Maar goed anyway. Leesfoutje, ik zal het je vergeven ;)

    Dat 4000 toeren verhaal heb ik zelf ook niet gezien nog al is dat verder ook niet gek want ik gebruik bijna altijd de fiets naar me werk en rijd mijn vriendin de auto. Als het zou slippen moet je dat horen lijkt mij toch? Ik denk dan dat de oorzaak bij oliefilter enzo ligt. Als ik het verhaal even kan bevestigen wat mijn vriendin me verteld horen jullie het weer van mij
     
  15. 3900 toeren bij 120 in z'n 5 klopt wel aardig hoor is hier namelijk ook zo :P
     
  16. Een slippende koppeling hoor je als het goed is niet, denk maar aan het optrekken. Als je m wel hoort is hij al heel ver heen lijkt me.
     
  17. Ook focus 1 fase 1 (1999-2001), knipperlichten in de bumper dus?
     
  18. Ook focus 1 fase 1, knipperlichten in de bumper dus? Volgens mij heb jij een focus 1 fase 2. Ik zei:

    "1.4 t/m 2001 (focus 1 fase 1) heeft een erg lange overbrenging (zoals ook bij de 1.6 t/m 2001)"
     

Deel Deze Pagina