1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

auto houd in bij 2a3000 toeren

Discussie in 'Electronica' gestart door robnie, 3 jun 2007.

  1. hoi ik heb het volgende probleem.
    als ik rijd en ik nader de 3000 toeren dan houd mijn auto in.
    het is dan net of ze even de benzine leiding dichthouden.
    nu hebben ze hem uitgelezen.
    kleppenhuis schoongemaakt en nieuwe bougies geplaatst.
    maar probleem blijft.
    maar omdat dit een garantie kwestie is.
    heb ik nog een vraag.

    nu zeggen ze dat het kan komen door de 2e accu die ik gebruik voor mijn audio.
    die zou invloed kunnen hebben op de computer van de auto.
    en storing kunnen veroorzaken.
    zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.

    nu heb ik sinds vandaag het probleem.
    dat als ik rem blijft mijn toerental eerst op 14 a 1500 toeren hangen.
    en pas als ik echt stil sta gaat hij naar 8a900 toeren.
    weet iemand wat dit kan wezen.

    het is een 20 liter 16v uit 99

    ik heb schik met de auto maar na 3 keer voor iets terug.
    te zijn gegaan wordt het al snel minder.
    ik hoop dat er iemand iets kan vertellen over mijn probleem.
    _________________
    bij twijfel niet doen
     
  2. wat ik al eerder tegen een ander forum lid heb gezegt is het carterventilatie klepje vervangen als deze niet goed werkt (te veel lucht doorlaat) werkt je toeren regelklep niet goed mijn advies klepje vervangen accupool minimaal 10min los en dan rijden met airco aan (als je die hebt) teminste 10 kilometer en dan is de kans groot dat de storing opgelost is zoeniet dan een toeren regelklep vervangen maar dit komt niet vaak voor
    probeer dit eerst maar
     
  3. dit kan ik zelf toch niet maar als ik er weer voor terug ga naar de garage meld ik het wel even het is niet leuk meer zo inhouden blijft hij doen en nu nog met die toeren wordt steeds gekker
     
  4. Lijkt me inderdaad zeer stug dat dit door een evt 2e (caraudio?)accu komt.
    Zou het ook eerder onder het motorruim zoeken.
     
  5. klepje is heel eenvoudig zelf te vervangen is ongeveer 1 minuut werk als de motor koud is
    het klepje zit rechts naast het uitlaatspruitstuk mer een rubber slangetje
    en ja de accupool dat hoe ik niet uit te leggen
    klepje kost dacht ik een euro os 12 dus dat zijn de kosten niet

    ps ga er wel vanuit dat de nieuwste software in de pcm zit en dat alle parameters goed zijn ingesteld
     
  6. wat is pcm.
    het gaat mij niet om die 12 euro of die minuut werk maar het is garantie.
    en de auto hoort goed te lopen en ik ben er al 3 keer mee terug geweest.
    ik krijg er een beetje de balen van ze moeten het maar oplossen vind ik
     
  7. ok maar als het daar niet lukt onder garantie kan je natuurlijk gewoon doorklot... of zelf een moglijke oplossing aandragen
    het lijkt wel of ze niet weten waar het mogelijke probleem zit ?? is het wel een ford dealer??
     
  8. nee het is geen ford dealer maar de opties die hier aangegeven worden.
    ga ik dus wel onder de aandacht brengen.
    aleen dat inhouden wat kan dat zijn.
    ze hebben er ook al een andere uitlaat onder gezet.
    ben ik ook al mee terug geweest was goed maar ze hebbenhem toch maar vervangen.
    volgens mij kijken ze niet verder dan hun neus lang is.
    als ik zeg dat er iets rammelt en ik zeg uitlaat als leek.
    kijken ze ook aleen naar de uitlaat uitlaat vervangen rammelen blijft bestaan.
    ze hebben hem uitgelezen maar dan zijn er ook test die je kunt doen onder het rijden.
    die doen ze niet want je kan toch niet gaan rijden onder werktijd.
    ben ik nou gek of wat is er nou aan de hand
    ik snap het echt niet
     
  9. Dan zou ik eerst nog een paar keer terug gaan en alles laten vervangen :wink:
    Doen ze blijkbaar niet moeilijk over?
    Dan pas het echte probleem op laten lossen :lol:
     
  10. ja maar ik hoef niks extras ik wil het probleem opgelost hebben.
    ik heb de auto nodig voor mijn werk rijd zo een 3000 kilometer per maand.
    en ik heb het liefst dat die soepel verlopen inplaats van haperend.
    of dat ik straks een keer stil sta lang de snelweg zie ik niet zitten.
     
  11. Laat je in elk geval niet afpoeieren (is dat abn :oops: ?) met iets wat je zelf hebt aangelegd, zoals bijvoorbeeld een extra accu. Da's het makkelijkst voor hun, de schuld neerleggen bij iets dat jezelf gedaan hebt. neej, zo werkt het niet, en inderdaad zelf opties aandragen is nooit verkeerd...en anders kunje altijd nog ff langs de echte dealert :lol: !
     
  12. de pcm is de regelcomputer van de motor
    er is in het verleden een update geweest voor deze klacht maar als je geen histori heb van de auto wordt het moeilijk en een niet dealer kan de pcm niet updaten
    de toeren regelklep heeft ook zijn werk/functie tijdens het rijden en als deze door bv de carterventilatieklep buiten zijn regelgebied zit gaat de motor ook inhouden
    en zo zijn er nog div mogelijkheden maar dat moet je dan via je leverende garage wezen
    zou vragen of je met dit probleem naar een echte dealer kan op zijn kosten

    overigens zal de motor in zijn drie bij 50 km altijdt iets inhouden dit zit in het regelgebied en daar is niets aan te doen
    maar dit valt wel mee rij er al bijna acht jaar mee en is merkbaar als je zeikerig gas geeft
     
  13. ja maar ik heb het probleem als ik op de snelweg zit.
    en het gaat wat rustigger rijden 100 tot 110 km/p
    dan heb ik er het meeste last van.
    dan mot je elke keer het gas even intrappen dat het weer goed komt.
    tot het moment dat ze voor mij denken van remmen terwijl ik net even het gas intrap en ik het niet door heb.
     

Deel Deze Pagina