1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Al die discussies over tunen en softwareupgrades. Ik wil wel eens rijden!

Discussie in 'Performance' gestart door Rykers, 15 jun 2016.

  1. [MENTION=4184]Centennial Robin[/MENTION]

    Just to be curious, wat houdt geupgrade in? :D
     

  2. Van octaan 95 naar 98 gaat een beetje verschil geven, maar wel niet in verhouding met meerprijs.

    Je kan altijd octaan booster gebruiken of race brandstof gebruiken met 101 octaan.
    Vpower op zich geen echt voordeel en is gewoon 98 octaan

    Bij een aantal zoals vpower of bp ultimate zitten iets meer dmeetmiddelen.
    Als geld niet uitmaakt dan kan je er voor kiezen.
    Verwacht geen wonderen.

    P.s. Al veel mee getest. Ben bijna 22 jaar actief als ingenieur/chemicus in de petrochemie. BP, Shell, Eni en Total zijn klanten






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. P.s. Ik heb ooj interesse met powershift dieseltje


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Ik heb zelf ook getest met hoger octaan benzine. In NL hebben wij competition 102, erg prijzig, je verbruik daalt wel merkbaar, je investering haal je er echter nooit uit. Ook met Ultimate en V-power heb ik gestest, Ik houd mijn verbruik, octaan gemiddelde snelheid iedere tankbeurt bij via een ap, dan nog is het lastig conclusies te trekken, ook vanwege diverse hardware aanpassingen tussendoor. Mijn grove conclusie is dat Vpower of ultimate 98, 60% van de meerprijs goed maken kwa verbruik.
    Wat is weet is dat de Ecoboost is vanwege directe injectie en een pingelsensor in staat "voordeel te halen"/ "de economische schade te beperken" uit een hoger octaangetal dan 95, door het ontstekingstijdstip aan te passen.

    Wat zijn "dmeetmiddelen"?
    Heeft Vpower niet een octaan van 97 en mag dat niet vanwege onbekende redenen niet als "97" weergegeven worden in NL?
     


  5. Dat ik van de 150pk naar de 182pk software ben gegaan, owja.. En ik heb er hele snelle ledjes inzitten[emoji849][emoji23]


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  6. Wie kan die software om zetten? Heb nu standaard 150 pk. Las dat iemand de software om kan gooien naar 182 pk?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
     
  7. Er zijn er een aantal die dat kunnen doen, welke regio woon je?
     
  8. Regio Alkmaar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
     
  9. Iemand in de buurt hier?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
     
  10. Nee, ik zit omgeving Dordrecht, Dutchguy zit omgeving Zwolle
     
  11. ik in zwijndrecht, maar had dit al via pb verzonden
     
  12. Ik ben hier ook wel voor in al heb ik dan de 1.5 EcoBoost versie die ook net als bij de meeste want hehe Peerke ken niet achter blijven natuurlijk ook gechipt word!!!!!
    Vooral met de focus MK3ST ernaast ben ik wel eens benieuwd wat deze aan meer power int optrekken heeft en of er juist bijna geen verschil is

    Mits het doortrekken naar de 4000 touren is en de blokken vooraf goed warm gereden kunnen worden dat het geen grote motorschade bij niemand bij zal optreden
     
  13. Bijna geen verschil :schater: jij herkent je eigen auto niet meer :rock:
     
  14. en.. is er ondertussen al gereden?!:whistle:
     
  15. Min broertje heeft een 1.6 Ecoboost welke ik laatst van 150 naar 182 heb gezet. Goed merkbaar, maar nog steeds een groot verschil met mijn eigen Superchips sofware.
     
  16. Veel minder drama, koppelopbouw is veel rustiger.
     
  17. Ik wil wel een komen naar een kleine meeting, keer op zondag ofzo.

    Zullen we lijstje maken voor de mensen die een kleine meeting willen doen?

    Deelnemers:
    - PhoenixNLx
    - ...........
    - ...........
    -
    -
    -
     
  18. Ligt eraan waar, moet vanuit de Achterhoek komen
     
  19. bedoel je dan een specifieke meeting over/voor getunde auto's?
    want daar gaat het over in dit topic.
     
  20. Lijkt me een 1.6 Ecoboost meeting
     

Deel Deze Pagina