Goedemiddag allemaal, Op de dagen met lekker weer de afgelopen weken heb ik de kans gehad om de airco in mijn inmiddels geliefde te proberen. Ik heb het idee dat er wel iets met de temperatuur gebeurt, maar het is niet echt om over naar huis te schrijven. Ik heb geconstateerd dat de koelventilator niet aanspringt als ik de airco aanzet. Ik ben er niet zeker van of dit wel zou moeten, maar dat idee kreeg ik een beetje uit wat google resultaten. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? De volgende logische stap zou volgens mij controleren of de airco koppeling zijn werk doet. Wat is een handige manier om dit na te kijken? Alvast bedankt voor de hulp! --- Mogelijk interessante info: Zowel de radiateur als airco condenser zijn in niet al te beste staat. Ze lekken niet, maar hebben zo te zien een flinke tik gekregen bij de vorige eigenaar en zijn daardoor wat krom.
Wouter, check deze link eens staat wat nuttige info over het controleren. Hij werkt meestal ook niet als er te weinig of geen airco spul meer in zit.. dus tenzij hij kortgeleden is bijgevuld is dat ook iets om te controleren
laat eerst het systeem maar is afvullen, als de ventilator niet aanspringt, heb je waarschijnlijk te weinig druk in het systeem en zal de airco niet aanslaan enne, je radiateur is voor de motorkoeling je condensor is voor de A/C maar als je zelf zegt dat ze niet in al te beste staat zijn: doe je zelf een plezier en vervang deze
wij doen altijd in zo'n geval het volgende arico apparaat eraan en druktest zien we direct hoeveel druk op lage en hogedrukzijde staat (moet in rust rond de 5bar zitten) onder de 2.5bar en je airco slaat al niet in wanneer druk zichtbaar te laag is doen we alles leegzuigen koppelen systeem af en zetten een druk van 2.5bar co2 erop in dit geval moet je aircopomp inslaan en koelvin op lage snelheid doet hij dit dan weten we direct dat electrisch alles goed is voeren druk op naar 10bar waarna we het zo laten staan hierna kijken met een plantenspuit waar ruitenreiniger in zit naar lek(luchtbellen) niks te zien en na langere tijd nog steeds druk goed dan systeem weer leeghalen met systeem vacuum trekken en systeem opnieuw vullen nu met fluor 2weken later op werking en lekkage controleren dan weten we 99% van de gevallen wat er aan de hand is bij peugeot weet ik dat condensor vaak het probleem is bij ford focus fase 1 heb ik 1x meegemaakt dat de condensor was helaas was condensor radiateur uit 1 stuk nieuwe radiateur en condensor erin waarna alles weer goed was
Okee, dan gaan we maar eens een airco specialist opzoeken. Iemand nog een goed adres in omgeving Eindhoven? Bedankt voor de tips!
Ford garage Meestal is het rond de 150 euro tenzij een lek is gevonden. Kwik chips ziet altijd een lek dit ivm ze dan extra werk kunnen verkopen