airbag omzeilen en draden claxon ??

Discussie in 'Electronica' gestart door Cleanstyle, 5 sep 2010.

  1. weet er iemand welke draden van de claxon zijn en van de airbag ????? tevens hoe controle lampje uit krijgen van de airbag welke diode enzzzz hoe en wat... Voor een focus 1
     
  2. airbag kan je omzeilen dmv. een 2 ohm weerstand;)
     
  3. de kleur van de kabels van de claxon bekijken en dan onder je dashboard zoeken naar dezelfde kleuren en deze doormeten;)
    misschien je claxon afkoppelen als je doormeet :D!
    maar zo heb ik dat met de draden van de achteruitrijlichten ook gedaan. had ik nodig voor de achteruitrijcam.
     
  4. #4 Cleanstyle, 11 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2010
    2 ohm weerstandje werkt dus niet ????? wat nu ????? 2,7 ohm werkt ook niet
     
  5. je kan de weerstand van je airbag toch doormeten met een multimeter.
    en vervolgens koop je een weerstand met dezelfde waarde.
     
  6. De meeste (goedkope) multimeters sturen een stroompje om de weerstand te meten. Dit kan voldoende zijn om de airbag af te laten gaan. Ik zou dus zeker niet proberen de weerstand van de airbag te meten tenzij je 100% zeker weet waar je mee bezig bent.

    Als je de airbag weer aansluit gaat dan het lampje wel uit? Ik heb bij een volkswagen wel eens gehad dat het lampje pas uitging nadat de foutcode was gewist. Ook met de airbag normaal aangesloten bleef het lampje branden. Ik weet niet hoe dit bij de focus 1 is. Ik heb zelf mijn airbag nooit losgehad.
     
  7. hmm ok

    lampje van de airbag bij een focus 1 gaat pas uit als de airbag weer is aangesloten dit werkt niet met foutcodes
     
  8. Klopt was ik ook al uit ;)
     
  9. De weerstand is echt 2 ohm. Het kan echter zijn dat er een condensator bij aan moet.
    Als je een fase2 hebt vanaf 8/2002, dan moet je waarschijnlijk voor beide airbag-stages een weerstand plaatsen.

    Airbags kan je prima meten met een multimeter: er is namelijk een wisselstroom nodig om zo'n ding af te laten gaan. Soms als je heeeel erg geluk hebt kan je een airbag af laten gaan dmv er een 12volt accu op aan te sluiten, maar meestal werkt zelfs dat niet.
    Maar uit veiligheids overweging kunnen we dat natuurlijk niemand aanraden om te doen! ;)

    Focus 1 werkt doorgaans wel met foutcodes. Zowel met een knippercode op het dashboard als met een diagnosetool.
    Bij een fase2 vanaf 8/2002 werken die knippercodes vaak niet.
     
  10. Is er echt niemand die dit weet ????????????????
     
  11. Met een batterij kan je zeker wel een klapzak uit laten gaan, doen we geregeld op het werk met een 9v batterij.
    En als ik even kijk naar mn werk(brandweer).. er is zelfs al gebleken dat bij het openknippen van auto's statische elektriciteit vrijkwam, dit was al voldoende om de airbags te laten klappen. Daarom word er officieel al voorgeschreven om de auto te aarden.
    Dus met multimeter aan de gang zal ik maar uit mn koppie laten...mits afgekoppeld natuurlijk
     
  12. airbag gaat bij zeer kleine spanning al af
    en dutchguy
    je bent zelfs verplicht om de airbag direct op 12 volt aan te sluiten om de airbag onschadelijk te maken
    doen wij ook soms wanneer de airbag vervangen is
    zelf een zijairbag in stoel komt zonder probleem 12meter hoog
    dus draad wel lang genoeg maken
    vooral als je hem zoals wij met zak naar beneden legt
    anders komt alleen de zak uit

    als je moeilijk gaat doen met de airbag kun je paar dingen doen airbag vervangen, lampje airbag bij accu lampje zetten (zodat met apk geen probleem geeft, wel is waar is dit vooral met abs)
    of vervaningsweerstand gebruiken en inderdaad kan er een condensator bij zitten
    bij peugeot weet ik dat het voornamelijk een condensator is (hebben een pyrotechnishce koffer, zodat we de airbag kunnen vervangen voor deze weerstanden met condensator om te kijken of aribag niet kapot is )
    we doen nooit meten met multimeter
    kan zelfs zijn dat wanneer je vervangingsweerstand meet de airbag af gaat
     
  13. Nou hoor ik allemaal meningen en diverse dingen buiten mijn vraag ???? Ik weet nou in princiepe nog steeds niet hoe ik hem moet omzeilen dus wat er nou tussen moet ????????
     
  14. Vandaag stuur gemonteerd en wat bleek ze verkopen standaart weerstanden voor de airbagstuur vervanging. Zou dus moeten werken zou je zeggen... Alles aangesloten contact aan en ja hoor lampje gaat knipperen.???? Nu ga ik morgen de comp laten resetten en hopen dat het systeem deze weerstand gaat zien..Of het werkt dan is nu nog een raadsel vind het vreemd dat hij nu wel uit gaat als ik de airbag er weer op zet en niet met weerstandje.
     
  15. Ik heb je het antwoord al gegeven.
    Als jij daar niets mee kan, dan moet je het maar laten doen door een professional.

    Als je een fase2 hebt vanaf 8/2002 dan heb je een 2traps airbag. Hier heb je 2 weerstanden nodig.
    Als je je auto laat resetten, wees dan zo slim om de actuele storingen uit te lezen: dan weet je precies wat er aan mankeert.
     
  16. Storingen heb ik tijdens resetten voorige week gelijk uit laten lezen ;) Vandaag nog een keer laten resetten kijken of hij dan werkt ...Bij andere auto,s werkt de weerstand volgens horen perfect. Mocht het niet gaan werken dan heb ik iemand die vroeger auto electronica heeft gedaan dus storingen verhelpen daarvan. Die persoon werkt nu bij de anwb en heeft hier lange tijd ervaring mee en kom dan eventueel langs om dit probleem te verhelpen. Kost alleen wat meer tijd kan zelfs zijn dat een weerstand van 1 a 1,5 ohm ertussen moet bij een focus zei hij al maar dan ziet hij dat tegen die tijd vanzelf wel. :mrgreen:
     
  17. Welke storing zit er precies in dan?
    Je hebt je auto uit laten lezen; maar zegt niet even welke storing er in zit. Terwijl je wel loopt te roepen dat je hulp nodig hebt om de storing op te lossen

    Zal wel aan mij liggen :shrug:
     
  18. Ik ben er zelf niet bijgeweest. Volgens wat en hoe het bij mij overkwam zit de storing bij de airbag (lampje gaat eerst knipperen en blijft daarna constant branden ) De airbag is nu dus verwijdert en ik heb er een weerstand tussen zitten wat ze dus opgeven om het geval van het knipperende lampje op te heffen. Nu geven ze allemaal aan dat ik een weerstandje moet hebben van 2 ohm Zit er nu dus waarschijnlijk tussen (dit onderdeel word zo verkocht als een setje wat al in elkaar gesoldeert zit ) Nu in mijn geval blijft dus met het weerstandje er tussen wat het lampje moet uitschakelen mijn lampje wel branden dus mijn probleem (vraag) wat zit er nu fout of moet nu anders. Dit zou dus in normale omstandigheden gewoon moeten werken met weerstandje en dat gebeurd er bij mij dus niet.
     
  19. Laat hem dan uitlezen MET DIE WEERSTAND(EN) ertussen.
    Het airbag-stuurapparaat geeft haarfijn aan wat er aan de hand is.

    weerstand te hoog of te laag
    of een open/gesloten circuit
    enz.

    Gaan zitten prutsenen speculeren zonder goede diagnose heeft niemand wat aan.
    Je zegt wel dat het goed aangesloten zit; maar ik zie ook geen foto's of omschrijving hoe je dat precies gedaan hebt.
     
  20. Aangezien airbag lampje aan bleef staan na diverse resets heb ik maar besloten om lampje te verwijderen. Dit bleek dus niet zo makkelijk als gezegd. Na de tellerbak losgehaald te hebben zag ik dat er dus geen lampje in de opening van airbaggebeuren zat zat gewoon de printplaat overheen ???? Volgende dus tellerbak geheel demonteren en wat bleek er zat dus een lampje aan de print gesoldeerd te zitten. Lampje losgesoldeerd (dus verwijderd) en los steeklampje (led) draden aan gesoldeerd en aangesloten op 1 van de andere steeklampjes van . Tellerbak weer in elkaar gezet gemonteerd eb getest werkt prima. :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina