Aftermarket stoelverwarming laten installeren

Discussie in 'Interieur' gestart door Furiousz, 25 jan 2016.

  1. #1 Furiousz, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2016
    Afgelopen weekend had ik van de dealer een leen focus mee naar huis en deze had stoelverwarming. Na 5km dacht ik gelijk: dit wil ik ook :mrgreen:! Ik heb vaak last van lage rugpijn, en die verwarming is dan heerlijk. In mijn enthousiasme heb ik een paar bedrijven gemaild met de vraag wat het installeren van een aftermarket setje kost in de bestuurderstoel. Vanochtend kreeg ik van een aantal een bericht terug, de prijzen lopen uiteen van 280 tot 350 euro. Zelf doen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten....

    Nou zijn er hier op dit forum vast wel mensen die dit ook hebben laten doen, en misschien ook wel voor minder geld. Als iemand een goed adres heeft dan hoor ik dat graaaag :)
     
  2. #2 dimelot, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2016
    Ik heb met de originele verwarmingsmatjes stoelverwarming in de rs gezet. Omdat ik bang was dat ik de bekleding niet strak terug zou krijgen heb ik dat laten doen.

    Dit bedrijf is gespecialiseerd in aanpassingen voor auto's. Ik vroeg hem ook of er ook mogelijkheden zijn voor aftermarket stoelverwarming.. Alsof ik het wist dat jij die vraag ook ging stellen :haha:

    Zijn prijs is inclusief matjes, knopjes en installatie €200 per stoel. Dus je zou kunnen informeren en misschien ook wel een beetje onderhandelen. Ik heb ook een beetje geholpen en dat hielp met de prijs. Vraag naar Bas en zeg maar dat je het adres hebt gekregen van die gozer met die blauwe rs :thumbs:

    http://www.anders-auto.nl/
     
  3. Dit lijkt mij ook nog wel wat. Dit is voor het eerst dat ik geen stoelverwarming heb, en mis het echt. Zowel wegens redelijk vaak last van de onderrug, als een ontzettende koukleum zijn. De ST doet er al relatief lang over om warm te worden vind ik.
     
  4. Sjezzusss wat een geld. Die setjes haal je voor nog geen €50,- van internet. En dan praat je over goeie carbonsetjes.
    Dan de bekleding lospielen, wat ook prima te doen is. Matjes plakken met dubbelzijdig tapijttape (€10,-) bekleding of met de originele klemmen vastzetten of met kleine tiewraps. Enige wat dan nog moet gebeuren is de bekabeling aansluiten. Ook dit hoeft niet moeilijk te zijn. Je moet alleen weten waar je het moet zoeken. €400,- voor 2 stoelen is echt fantastisch te duur.
     
  5. Die setjes vinden is inderdaad zeker niet het probleem! Ik zie het alleen niet zitten om het zelf te installeren :nocheer:.
     
  6. Je kan ook voor €20 van die setjes kopen die je op de stoel neerlegt..
     
  7. Vindt de prijzen wel meevallen als dat inclusief montage is.
    Zelf installeren is het goedkoopste , maar het blijft kudt werk.
     
  8. Als ik zo deze how-to lees dan denk ik; dat valt allemaal wel mee :)!! Het enige lastige lijkt mij de stoelen er uit halen en de pads onder de bekleding bevestigen. Misschien toch maar ook poging doen om het zelf te installeren.
     
  9. Ik had het eerst nooit maar zou nu niet zonder willen...

    400€ voor twee stoelen vind ik nog goed te doen. Zeker ook omdat je er dan zelf niets voor hoeft te werken en die man moet ook boodschappen doen voor zijn gezin.

    Tuurlijk als je zelf handig bent dan kan je overwegen dit ook zelf te doen.
     

  10. Inderdaad, en ook stoelen eruit halen stelt niks voor. Connector en 4 bouten, althans bij een :focus2: Maar zal bij een :focus3: wel niet anders zijn.

    Bekleding loshalen heb ik geen ervaring mee maar lijkt me niet zo spannend.
     
  11. Ik hoor graag de ervaring(en) :mrgreen:
    Het stelt blijkbaar niet zo veel voor ;)

    Ik heb dit soort dingen meerdere malen gedaan in diverse auto's, al met al een beste klus. Als je eindelijk klaar bent met de bekleding en de matjes, dan mag je nog aan de knutsel met de bedrading... :nocheer:

    Laat ons ook even weten hoe lang je er mee bezig bent geweest
     
  12. We gaan het beleven. Ik geloof het direct als je zegt dat het een beste klus is! Maar zoals ik het nu inschat moet het wel zelf te doen zijn (voor mij :) )
     
  13. Ik hoor het graag, lijkt me ook nog wel wat voor mijn Renault Zoe, dan kan de kachel lager = meer bereik ! :schater:
     
  14. het elektra verbruik is redelijk hoog voor zulke matjes dacht ik.
    dat zou betekenen dat het bereik minder zou zijn.
    of zie ik dat verkeerd Jarno?
     
  15. De warmtepomp voor het verwarmen van het complete interieur is als snel 1000 tot 1500 watt en gaat rechtstreeks uit de tractie accu. Dus eigenlijk gewoon een electrische straalkachel zeg maar. Die verwarmt lucht en die lucht verwarmt de bestuurder.

    De Zoe heeft ook nog een redelijk conventioneel 12v systeem voor de standaard zaken zoals claxon en verlichting etc.

    Als ik daar een watt of 100 vanaf snoep voor het verwarmen van mijn achterste en ik hoef niet de hele auto te vullen met warme lucht dan scheelt me dat denk ik wel.

    Maar goed dat is mijn boerenverstand theorie.. dus of het echt zo is ?
     
  16. klinkt logisch dus ik zou ik zeggen: doen :thumbs:
     
  17. @jonkie ik zou zeggen extra AGM accu erin?
     
  18. Kanttekening is wel hoe je het gaat aansluiten. De eerste keer in mijn auto heb ik er een dag over gedaan en dat was incl. de matjes plaatsen en stoelen er in en eruit. Toen heb ik de gebruiksaanwijzing van de fabrikant van de matjes gevolgd.

    Ga je de bedrading op de originele manier aansluiten, dan vergt dit meer tijd, ook omdat je dan veel meer moet demonteren en weer moet monteren. De andere gevallen waar Lars het over heeft hebben we veelal met zijn 2-en gewerkt. Ik deed dan de bekleding, Lars de bedrading.
     
  19. Dan is €400 toch niet veel..
     
  20. Uurtjes moeten ook betaald worden, snap ik wel. Maar ik blijf €400,- een hoop geld vinden. Voor iets wat jezelf (grootendeels) ook zou kunnen, mits je handig genoeg bent en het aandurft.
     

Deel Deze Pagina