1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afstandsbediening inbouwen op ford focus 1

Discussie in 'Exterieur' gestart door Focuswillem, 22 okt 2009.

  1. #1 Focuswillem, 22 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2009
    Ik zit met een klein probleempje..

    Heb sinds zaterdag een ford focus.
    Maar de centrale vergrendeling werkt alleen aan de bijrijders kant als ik hem bij de bestuurders kant open is alleen de Bestuurders deur open en voor de rest blijft alles dicht..
    Dit heeft de vorige eigenaar al een keer laten maken maar is weer kapot gegaan.

    Maar nou dacht ik om een afstands bediening aan te sluiten op het rechter portier..
    http://www.spy-europe.nl/epages/616...7k/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV003

    Zoiets ?

    Is dit mogelijk ?

    Alvast bedankt !
     
  2. Dat zal vast gaan werken. Maar als de sloten echt defect zijn, dan gaat ook dit systeem mogelijk 'slecht' werken. Dit omdat het gebruik maakt van dezelfde contacten/draden.
    Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er dezelfde soort sloten ingezet.
    Je moet gewoon niet naar de dealer luisteren en een set 'fase2' sloten monteren. Deze zijn verbeterd, en hebben normaalgesproken geen last.

    En ehh afstandsbediening moet je gewoon een originele CV module voor installeren. Deze worden regelmatig op dit forum te koop aangeboden voor rond de 50 euro. Sleutels/afstandsbedieningen ook.
     
  3. Maar de CV werkt alleen niet aan bestuurders kant dus lijkt mij als ik dat setje inbouw @ draden van bijrijders kant dat het moet werken of heb ik t verkeerd ?

    En is zoiets makkelijk in te bouwen ?
     
  4. Mischien een draadbreuk lus de ene kant die het doet naar de andere kant. Anders is de motor van de cv kapot en werkt een losse set ook niet.
     
  5. Die motor is niet kapot denk ik want alle deuren gaan dicht als k m aan bijrijders kant op slot doe ..
     
  6. dan is de motor niet kapot nee. Dan denk ik toch dat het de module is of de draad die de motor moet aansturen vanaf de module
     
  7. Dat zal dan wel maar het is dus niet mogelijk om zon module als in die link aangegeven staat ergens in mn bijrijders portier te bouwen ? oid

    bvd
     
  8. zou niet weten wat het nut is daarvan. je zal dan de oude module ertussenuit moeten halen anders word het een zooitje. En als het een draadbreuk is. Je zal anders toch kabels moeten gaan leggen. Zou gewoon voor een andere module gaan of kijken welke kabel er eventueel niet naar behoren werkt. ben je sneller en goedkoper en het werkt ook. ;)
     
  9. trouwens als je alles wel vanaf de bijrijdersdeur kan bedienen wil niet zeggen dat de motor van de bestuurderskant niet kapot is. Het kan alsnog zo zijn dat daar iets niet goed word aangestuurd in het slot.
     
  10. hmmm oke enig idee waar ik die oude module kan vinden ?

    In ieder geval bedankt tot nu toe.
     
  11. Wat ik nog weet (was een jaar of 5 geleden monteur van acc) van mijn alarm inbouw tijd.

    Soms zit er in de bestuurdersdeur alleen een microswitch die bedien je met de sleutel (door te draaien) deze geeft een signaal door aan de centrale unit en de andere deuren sluiten.

    Dit kun je testen door aan de passagierskant de deuren opslot wilt doen en alleen de passagiers deur gaat op slot en de rest niet. In die deur zit dus geen microswitch

    Nu weet ik niet hoe het in de focus hoort te zitten maar als er geen motortje in die deur zit klopt het wat hierboven staat.

    Goed de oplossing: een universeel deurmotortje in de bestuurders deur plaatsen en die aansluiten op dat Spy systeem (als hij die kan aansturen maar ik denk het wel)

    Het universele motortje sluit (doordat je op de sluitknop drukt) die bedient de microswitch en de andere portieren sluiten ook. Dit gaat zo snel dat jet het niet eens ziet.

    Motortje : http://www.kew.nl/kew.aspx?p=291

    Nadeel je moet dus 2 draden vanuit het interieur de deur in zien te krijgen via het rubber.

    Als dat lukt ben je klaar.

    als je nog vragen hebt hoor ik het wel
     
  12. Aan de passagiers kant gaat ook gewoon alles op slot...
    Dus dan kan ik dat motortje toch ook op dat spy systeem aansluiten ? en ja die draden moet wel lukken denk ik zou er al geen voeding liggen dan ?

    Mvg
     
  13. Beste "FocusWillem" zoek het forum eens na op slotproblemen. Je zal zien dat er een bekend probleem is met de oude serie sloten. De microswitches in de sloten gaan defect door invloeden van water en kou.
    Er zitten in beide voorste sloten microswitches, dus dat klopt.

    Het zou een draadbreuk kunnen zijn (mogelijk in het rubberen gedeelte tussen de deur en de A stijl. Maar zoals gezegt: niet het eerste waar je aan moet denken.

    Als het wel aan het slot ligt, dan ga je nog veel meer problemen krijgen: bijvoorbeeld dat 's nachts je deuren vanzelf van het slot gaan enzo. Of bij elke drempel die je neemt, gaan de deuren open of juist op slot.

    Het beste is een originele CV module met afstandsbediening. Dit 'verzacht' het probleem meestal, doordat alles wel open/dicht gaat met de ab.
    Maar om het dus echt op de te lossen, moet je minimaal het defecte slot vervangen. Maar als je toch bezig bent, doe dan minimaal de voorste 2.
    Om het geluid van het slot "matchend" te maken, kan je de achterste ook nog doen. Maar daar zitten de problemen niet in.

    De module zit achter je handschoenvakje, met 2 schroefjes vastgezet.
    En voor als je dan toch eigenwijs wilt zijn: er staat op het forum ook wel een topic over hoe je een aftermarket alarm/cv afstandsbediening aan moet sluiten.
     
  14. Komt het niet gewoon omdat de 2-staps ontgrendeling aanstaat?
    Probeer de sleutel is 2 keer snel achter elkaar naar openen te draaien.
     
  15. Ik heb sindskort ook zo een spy setje aangeschaft ik heb de voeding van mijn standaard cv module afgetapt en aarde heb ik op het frame aangesloten. Ik kom alleen niet uit aan welke draden van mij focus ik de unlock en lock bedrading van het spy cv module moet aansluiten. Op de standaard CV module heb je een groene en een blauwe stekker zitten, in de blauwe stekker zitten twee draden maar die gaan niet het standaard cv in. Ik dacht eerst dat dit de lock en unlock bedrading was dus deze sloot ik aan op mijn spy kastje, echter brandde toen alleen mijn knipperlichten. Weet iemand welke bedrading ik moet hebben ???
     
  16. originele module kan je goed zien als je het dashboardkastje even los haalt, dan zie je hem tegen de wielkas aan zitten zegmaar (dus bijrijderskant)

    er is wel genoeg over te vinden hier over het vervangen e.d.
     
  17. Standaard CV module heb ik idd aangetroffen achter het dashbord kastje, alleen kan ik er niet uit opmaken welke kleur draad mijn lock en unlock signaal doorgeeft
     

Deel Deze Pagina