1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afdichten EGR 1.8 TDCI

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Dark Angel, 4 jul 2012.

  1. Hierbij een beknopte How To voor het afdichten van je EGR bij een 1.8 TDCi

    Het plaatje op de foto's is even gemaakt van een oude nummerplaat en om te testen en te gebruiken als mal voor het uiteindelijke plaatje wat gemaakt is van speciaal staal van 2mm dik en is speciaal voor hogere temperaturen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Dus als ik het goed begrijp, is hetbdat ding erbovenop losmaken
    om erbij te kunnen, dan de slangenklem eraf, en de boutjes losmaken
    en je kan het koppelstukje eraf pakken??

    Men zei bij Ford dat de parafaan eraf moest omdat je er anders niet bij kan...

    Dat hoeft dus niet???
     
  3. Nou het hoeft indd niet maar dan moet je wel vrij flexibele armen hebben, gaat wel een stuk gemakkelijker met de parafaan eraf.
    Ook dit stelt niet veel voor.
     
  4. Ik had het idee dat dat aan de achterkant van de klep zelf moest. Dit is wel makkelijker lijkt me.
     
  5. Zo ook weer gebeurt. Net even met halfwarme motor maar even het paravaan gedemonteerd na anderhalf uur incl test rit is alles gefixt.
     
  6. Ik ben er nu mee bezig, maar zonder parafaan eraf te halen is dat lastig zeg, met dan ook nog een warme motor helemaal... haha, dus parafaan eraf gehaald.

    Maar ik zit even te kijken, als je dat ding dus dichtmaakt, gaat er ook geen
    lucht meer door het metalen buisje. Dat buisje zit aan een cilinder waaraan de koelvloeistof zit. Achter gekomen door een kleine hoosbui... hahaha :lol: klussen als je brak bent... niet aan te raden... haha

    Anyway ik zie ERNORM veel roet links waar het koppelstukje van de cilinder weer aan het inlaat spruitstuk zit.

    Verder kan ik geen scheuren vinden in de turbo piping... en niets horen...

    Allemaal vaag dus... Ga nog even door, en kijken, en dan maak ik het weer dicht allemaal. Probleem dus nog niet gevonden... ben bang dat het iets anders is.

    Net weer getest ook op heenreis naar garage... 2de wou die wel door tot lampje voor schakelen, derde hield het helemaal op bij 3500 en kwam niet
    meer bij lampje aan... Enngggggg!!!
     
  7. Ik heb via marktplaats een afdicht plaatje gekocht voor iets minder dan 8 euro. Deze had sleuf gaten en al een gat van een mm of 6.

    Heb de parafaan ook los gemaakt door de klipjes en de schroeven rechts en links los te maken. Dit gaf al voldoende ruimte om met de ringratel de twee bouten die het koppelstuk op de EGR vast zet iets los te maken. Deze zaten bij mij met een half warme moter helemaal niet zo vast.

    Na de bouten een slag of 4 los gedraaid te hebben het plaatje er tussen geschoven en de boel weer vast gezet. Als je rustig aan doet 30 min werk max.
     
  8. Dus dan heb je de originele pakking laten zitten?
     
  9. Voor deze motor is het niet echt anders dan voor de Type 1, zie ook mijn how to voor wat discussies en tips.

    Mooie foto's Freddie!
     
  10. Klopt ik heb hem er gewoon tussen gedaan, ging prima
     
  11. Ik heb 2 maanden geleden een afdichtplaatje geplaatst,dit werkte uitstekend maar nu krijg ik weer een melding motor syst. storing en de auto trekt niet en de motor komt niet boven de 3000 toeren. Moet ik nu toch de EGR vernieuwen??
     

  12. Zou eerst de auto even uitlezen om te kijken of het daadwerkelijk weer bij de egr vandaan komt.
    Misschien is het nu wel wat anders
     

Deel Deze Pagina