1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies DRL Dagrijverlichting

Discussie in 'Electronica' gestart door J3RXJ@C, 31 dec 2018.

  1. Ik wil deze led strips aanschaffen voor mijn Focus MK3.1
    https://nl.aliexpress.com/item/12-v...g-Vloeiende-Wit-Geel-Signaal/32949676477.html

    [​IMG]

    Deze moet ik zo te zien met 3 dragen aansluiten,
    Rood = ACC (+)
    Zwart = batterij Negatieve (-)
    Geel = richtingaanwijzer (+)

    Nu vraag ik mij af als deze zo wordt aangesloten, gaat de ledstrip dan uit al het contact uit gaat? en Dimt het licht als de standaard verlichting aan gaat?

    Iemand ervaring met het plaatsen van deze strips op een MK3.1?
    Ik weet nog niet of ik deze aan de boven of onderkant van de lichtunit zal plaatsen.

    Hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven :lol:
     
  2. ik denk niet dat die dimt.
    volgens mij wordt die oranje en knippert die mee met je richtingaanwijzer.
    contact uit is alles uit neem ik aan.
     
  3. En het lijkt me niet dat dergelijke strips eigenlijk goedgekeurd voor straat gebruik
     
  4. Als je deze zo aansluit blijft de strip in DRL functie altijd branden. Ook als de auto uit staat. Dit zou je op een +15 aan moeten sluiten. Dus pas als je het contact aanzet.

    Je zou een 5 polig relais kunnen gebruiken. Ik heb dit ook zo aangesloten op onze C-max en dan schakelt de DRL al uit bij het aanzetten van de stadslichten bv.

    Dit is een voorbeeld van een 4 polig relais. Jij zou een 5 polig relais kunnen gebruiken waardoor je een 87a positie erbij krijgt en dan als uitschakel punt kunt nemen.
    [​IMG]
     
  5. Als je 86 dan op een geschakelde spanning zet en 85 op de orginele stadslichten aan de + kant gaan ze uit zodra je de normale verlichting aan zet

    Je krijgt dan 2* plus op de spoel waardoor die niet meer bekrachticht blijft
     
  6. OK, dus niet zo 123 snel aan te sluiten,:rolleyes:
    wel vreemd dat bij alle aanbieders deze manier van aansluiten staat, en dat in de voorbeelden deze wel dimt en uit gaat bij contact uit
    Draad Aansluiting:
    Rode Draad: aansluiten koplamp of ACC (+)
    Zwarte draad: aansluiten om battry Negatieve (-)
    Gele draad: aansluiten om turn siganl (+)
     
  7. Ik had een beetje te rap gelezen. ACC is accu stand en dus de +15 na contact. Ik zie dat er een kleine module aan zit die het knipperlicht aanschakelt en vervolgens weer terug naar DRL gaat. Ik kan er alleen niet uithalen of deze ook dimt bij het aanzetten van je dimlichten. Kwestie van proberen. Anders kan je er altijd nog een dimmer tussen zetten die je DRL’s dimt. Zijn er in 25% en 50% dimmers dacht ik. Ik heb er zelf voor gekozen om ze compleet uit te schakelen bij het inschakelen van mijn stadslichten al. Maar dat is ieder zijn voorkeur.
     
  8. Volgens mij heb je gewoon een setje met één draad meer nodig, namelijk die je op het signaal van stadslicht of dimlicht aansluit. De drl module bij het setje schakelt de drl dan uit als op die draad stroom komt.
     
  9. Tembaco, je hebt het over +15 na contact,. wat bedoel je hier precies mee?
    is dat zekering 15? ik lees hoofdzakelijk over 42 en 43 om die te gebruiken.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ik kom op het forum referentie tegen naar dit topic, http://www.focusclub.nl/forum//showthread.php?t=43642
    Maar deze geeft een De gevraagde pagina kon niet gevonden worden.
    Iemand een idee waar dit topic terug te vinden is?
     
  10. De +15 is de technische benaming voor contact spanning.
    +30 is de constante / accu spanning voor contact
    31 is de massa.
    In je zekeringkast onder de motorkap is zekering 42 contactspanning.
    Daarvandaan kun je spanning pakken dmv. Een fuse tap.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina