1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Accu opladen Focus MK4

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ShadowSingularity, 18 jan 2022.

  1. Er zit nog een extra blokje elektronica bij de min pool hier wordt gemeten hoeveel de accu ontladen en graden wordt om zo de ladingstoestand van de accu bij te houden als je rechtstreeks op de Polen laad wordt dit niet gemeten door het systeem. Door de min klem dan op het metalen stripje te zetten tussen dat blokje en de kabel voorkom je dit alsnog terwijl je niet op die moer hoeft
     
  2. #22 mario75, 21 jan 2022
    Laatst bewerkt: 21 jan 2022
    mag wel, doet het ook even goed, maar zo omzeil je de BMS sensor aan de massa klem van de accu.
    De energie die naar de accu in gaat tijdens lad proces wordt niet of niet meer nauwkeurig gemeten door BMS-BCMii met als gevolg dat de SOC van de accu ( na min 8 uur rust ) wordt niet of niet nauwkeurig berekend.
    BCMii stuurt verkeerde SOC warden aan PCM met als gevolg dat de dynamo ook niet correct aangestuurd wordt ( volgens Ford )
     
  3. ah duidelijk dankje,

    Hoe kan je dan ervoor zorgen dat de waardes wel weer juist zijn als je verkeerd opgeladen hebt?
    Moet je dan iets resetten oid?
     
  4. #24 mario75, 21 jan 2022
    Laatst bewerkt: 26 jan 2022
    dan kan dat niet meer, resetten van BMS, zoals hier weleens overgeschreven word, moet alleen bij een nieuwe accu gedaan worden. Zo houdt BCMii ook rekening met diensturen / slijtage van accu en past daarbij de lad patroon aan.
    Wat je kan doen is bij de volgende keer met accu opladen wel goed aansluiten, dan wordt SOC opnieuw berekend
     
  5. Deze vandaag besteld....vanochtend bij de dealer geweest (moest er zijn voor een oliewissel) ,en daar de accu eens door laten meten.

    Accu was goed, maar had maar een lading van 50%, is dus ook zeker nie gek dat s/s niet werkt...hij gaat dus even aan de lader als het spul binnen is.
     
    Bertus 7 vindt dit leuk.
  6. Bij mij bleef het lampje van het dashboard kastje branden terwijl de klep dicht was:
    Lampje Dashboardkastje.jpg
    Kwam er achter toen ik deze wilde vervangen door een led-versie.
    Voor een auto van 08-2020 is het niet normaal dat het lampje bij af en toe openen van het dashboardkastje er al zo zwart uit ziet.

    Even de camera van de GSM gebruikt en die op filmen gezet en kastje gesloten. Ja hoor het lampje brandde altijd. Is maar 3 Watt maar trekt op den duur de accu ook wel leeg.
    Opgelost door een dopje op het kastje te plakken waar deze de schakelaar indrukt. Schakelaar wordt iets verder ingedrukt en probleem opgelost.
     
    Dennis182 vindt dit leuk.
  7. Heb je de accu lader al? Wat zijn je bevindingen ervan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
     
  8. Nee krijg hem vandaag binnen als het goed is,...van de week hang ik hem er ff aan als het een dagje droog blijft.

    Ik laat dan wel ff weten wat de bevindingen zijn,...word mijn eerst keer dat ik een lader gebruik maar het is af en toe wel nodig zo blijkt om de accu in goede conditie te houden,..vorige week was ie voor 50% geladen..
     
  9. Ik moet je wel zeggen ik vond deze van de Lidl echt te groot, en heb uiteindelijk de ctek msx 5.0 gekocht..die is veeeel kleiner
     
  10. Maar geen starthulp en dat kan ook makkelijk zijn.
     
  11. Klopt inderdaad....ik hoop dan dat ie met eventjes laden wel start en dan naar een garage haha...is pas 1 keer voorgekomen gelukkig...

    Auto hangt nu aan de lader de aankomende uurtjes., toevallig kwam de CTEK net binnen,...
     
  12. Je bent hem nu aan het bijladen met degene van de lidl of toch deze niet gehouden en voor de ctek gegaan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
     
    collusion vindt dit leuk.
  13. Die van de Lidl is ook gewoon goed.
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  14. Die zijn idd prima en dan gewoon de eenvoudigste kopen, de ULGD 5.0, die is klein, kost 15€ en heeft een goede display waarop je mooi het intelligente laadprogramma kunt volgen.
    De voorganger hiervan, de ULGD 3.8 heb ik al jaren en doet het nog altijd prima ;)
     
  15. Ik dacht dat het lampje sowieso een tijdje blijft branden. Heb ik ook. Na een half uurtje schakelt de auto volgens mij alle verbruikers uit, en dus ook dat lampje. Zo lang heb ik het echter niet gefilmd.
     
  16. Die van de Lidl is inderdaad terug, en de ctek is gebleven.

    Dealer die accu had gemeten gaf 50% aan, en hij heeft gister 3 uurtjes aan de lader gehangen toen gaf ie vol aan.

    Heb niet voor de recondition modus gekozen in dit geval.

    Ik heb een tijd geleden die bms reset procedure uitgevoerd, dat was misschien niet verstandig :(

    Laden is wel gebeurt nu zoals bovenstaand beschreven, aan de bout onder het kapje aan het einde van de min-kabel, hopelijk berekent de accu zijn SoC nu wel goed …


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. Het weekend eens kijken wat de SoC van de accu is met forscan...kan het kloppen dat als de accu echt onder de bepaalde waarde voor start stop zit dat dan ook het icoontje van start stop niet zichtbaar is? als ik namelijk de knop bedien krijg ik wel de melding dat het is uitgeschakeld of ingeschakeld. Ik zie alleen nergens een icoontje waar ik bijv wel de automatische rem groen zie verschijnen
     
  18. Na het rijden...dan komt als je stopt het A logo met kringetje er om heen en een streep er doorheen zichtbaar. Aan de onderzijde van je display.

    Ook als je in het instellingen menu van je teller gaat kijken, zie je onder ik dacht bestuurdersassistentie Start&Stop optie, klik je op deze geeft ie aan dat ie is uitgeschakeld ivm opladen accu.

    Greetz Emiel
     
  19. ik heb heel dat icoontje nie :), zag ook twee instellingen bij BCMii en IPC waar start/stop gedisabled word mogelijk dat dat is gedaan voor dat ik de auto heb gekocht..geen idee.
     
  20. [​IMG]

    En via je menu kan je ook deze melding zien:

    [​IMG]

    Greetz Emiel
     
    collusion vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina