1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Accu Ford Focus 2 fase 2

Discussie in 'Electronica' gestart door Jens, 10 sep 2011.

  1. Ik heb 1 maand geleden met een lege accu gestaan. We hebben hem toen aan de startkabels gelegd en toen hebben we hem 1 uurtje stationair laten draaien, en daarna zijn we er een stuk mee gaan rijden. Vandaag rijd ik thuis weg en ik zet de auto weg in de stad. Ik kom terug en hij start niet meer:(. Pas na een paar keer (met gas geven) start hij. Weer een stuk mee gereden voor de zekerheid. Heeft een van jullie een idee wat er mis is met de accu? En kan ik het tijdens de 20.000 km beurt laten oplossen? Ik dacht zelf aan een lekkende accu, maar dat zou toch niet moeten kunnen voorkomen bij een auto van net 2 jaar oud met 47300 km erop? Hier nog een foto van mijn auto: [​IMG]
     
  2. Zou idd nog niet mogen maar ja je kunt ook gewoon pech hebben, laat hem ff door meten bij de dealer, waarschijnlijk is er 1 cel kapot, nu zal je je auto nog aan de praat krijgen maar als het straks buiten kouder word dan hoor je alleen nog maar klik 's morgens en moet je de buurman wakker maken
     
  3. Ik ben al aan mij derde nieuwe accu bezig. De standaard accu´s van Ford zijn waardeloos en te licht voor deze auto´s. Bij de laatse keer dat deze vervangen is, nu ruim een jaar geleden was het goede type niet voorhanden waardoor ze een zwaardere geplaats hebben. Tot nu geen problemen meer gehad. Ik rijdt gemiddels wel veel korte ritjes waardoor accu niet goed geladen wordt.
     
  4. ehhh, misschien lees ik dingen die er niet zo bedoeld worden, maar als je auto
    niet start, en pas na een paar keer gas geven wel start...dan lijkt het mij
    dat de accu prima is.
    Want leeg is leeg, en dan kan hij simpelweg niet meer ronddraaien, al trap
    je 100x op je gaspedaal, je startmotor gaat daardoor echt niet aan....

    Dus probeer de klacht eens iets specifieker uit te leggen:
    - draait je startmotor wel en slaat hij niet aan
    - of draait je startmotor niet rond....
     
  5. #5 kolere, 10 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2011
    Lijkt mij niet de accu, als je na een paar keer starten hem nog aan de praat krijgt heeft de accu blijkbaar genoeg power. Wat versta je onder niet starten? Niets starten of niet aanslaan? Denk dan eerder aan een slechte startmotor, of probleem gerelateerd aan het ontstekingstraject of een sensor (nokkenas geloof ik).

    ps hoezo zijn de Ford accu's slecht? Mijn vorige focus 10 jaar oud met originele accu verkoct, mijn huidige focus 5,5 jaar oud 170.000km ook nog met de originele accu, de c-max van mijn opa en oma is inmiddels 7,5 jaar oud rijdt alleen maar korte ritjes (niet bevoordelijk voor een accu) ook nog steeds de originele. Dus lijkt mij gewoon pech als het daar aan ligt. Denk dat je bij een auto van 2 jaar/50.000km ook wel enige coulance zal krijgen, mocht het toch aan de accu liggen.
     
  6. Misschien gewoon pech gehad, maar wel drie keer achter elkaar. De nieuwe generatie auto´s vergen volgens mij wel meer van de accu dan de ouder generatie wagens, airco, voorruit- en achterruit verwarming, elektrische stoelen en noem maar op. Bij mij ging het starten totaal niet meer, alleen ratelend geluid van relais startmotor. Enkele uren later kreeg ik de deuren zelfs niet meer open, helemaal dood. :angel:
    Alle accu´s zijn netjes onder garantie vervangen.
     
  7. Ik heb ook sporadisch een soortgelijk probleem met mijn focus 2 fase 1 (ook 1.6). Als ik dan een stuk heb gereden en de auto parkeer komt het weleens voor dat de auto daarna niet wil aanslaan. Pas na 4 of 5 keer starten slaat de motor aan en loopt dan ongeveer 10 seconden slecht stationair. Daarna loopt de motor wel goed. Mijn auto heeft hier toendertijd voor bij de dealer gestaan en die heeft het probleem (gelukkig) zelf ook geconstateerd. De dealer vermoedde dat het een fout in de software was. Ze hebben toen de software geupdate en sindsdien komt het nog ongeveer 2 keer per jaar voor (voorheen wat vaker).

    Mijns inziens heeft dit niets met de accu te maken. Ik heb er een nieuwe (zwaardere) accu in zitten en hiermee heb ik het nog steeds. Toen mijn accu slecht begon te worden kon ik de motor nog net starten maar kreeg ik de foutmelding in het display "Motor Systeem Storing". Pas als de motor dan niet de 1e keer aansloeg was de accu te zwak om een 2e keer te starten. Zolang je geen foutmelding in je display krijg verwacht ik niet dat dit probleem met de accu te maken heeft.
     
  8. Vandaag heb ik hetzelfde probleem gehad. Ik laat hem door de dealer bekijken, want bij de 50.000km moet hij een beurt hebben. Net als simon zegt heb ik ook geen zin om in de winter de buurman om 8.00u. wakker te maken. Ik houd jullie op de hoogte.
     
  9. Vandaag heeft de auto bij onze dorpsgarage gestaan. Er moest een nieuwe accu in, en het probleem is volledig verholpen. Ik ben er erg blij mee aangezien alles maar 125,- kostte. Zelf had ik dat natuurlijk goedkoper kunnen doen, maar dit is met arbeidskosten en BTW! De man die hem afleverde zei dat hij het een HELE mooie auto vond!:mrgreen: Bedankt voor alle tips!!
     
  10. Super Jens, nu kun je wat de accu betreft met een gerust hard de winter door:thumbs:
     
  11. Hoe HARD?:schater:
     
  12. Whoeps............:oops::oops::oops::oops:

    Met eenT moet het zijn natuurlijk


    Iig m'n bedoeling was goed, helaas heb ook ik de blonde modes wel eens aanstaan:nocheer:
     

Deel Deze Pagina