1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ABS uitschakelen?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Kaz, 8 apr 2011.

  1. Ik zou voor op het circuit eigenlijk het ABS uit willen schakelen, zodat je bij een spin, oncontrolerbaar overstuur of andere ellende de boel kunt blokkeren. Dat scheelt soms een ritje tegen muur/bandenstapel.

    Heeft iemand een idee hoe je dat het beste kunt doen bij een ST? ESP relais/zekering eruit?
     
  2. houdt er rekening mee dat de abs-computer ook EBD doet. (electronische remkracht verdeling).
    Als je de zekering er uit trekt, dan werkt ook dit niet meer.
    Gevolg kan zijn dat of de achterwielen nauwelijks nog wat doen bij het remmen, of juist veel te veel.

    het kan dus erg gevaarlijk zijn! Weet wat je doet!
     
  3. Ik ga ook niet zomaar iets doen. EBD is wel fijn als het blijft werken, maar snap ook dat dit gekoppeld is aan ABS. Dus het zal misschien wel het een of het ander zijn?
     
  4. Als je de abs zekering er uit trekt, dan is je ebd ook pleite.
    Soms kan je met een aparte zekering wel de esp volledig uitschakelen, zonder dat je de abs/ebd beinvloed.
     
  5. ESP heeft een aparte aan/uit knop op het dashboard, en dan is 'ie ook echt uit voor zover ik heb kunnen nagaan.
    Dank! Ik laat het verder maar even zo denk ik.
     
  6. In de C-max was de esp niet geheel uit ook al zat er een knop, geen idee hoe dat bij de st is trouwens.
     
  7. Ik heb een tijdje geleden nog ergens op een duits forum best wel een uitgebreide en plausibele uitleg gezien over de ESP-werking bij de :st:.
    Volgens die uitleg werkt de ESP nog altijd als je de knop indrukt, maar worden de grenzen opgerekt en in bepaalde situaties reageert ie helemaal niet meer.
    Of dit klopt kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het kwam geloofwaardig over.
    Zal nog eens gaan zoeken daar, want ik weet niet meer precies waar ik het gezien heb. :oops:

    Ik als hobbycoureur heb de ESP op de Nordschleife aangelaten, leek me wat veiliger (zeker als je onverzekerd bent), want een foutje van mijn kant of een onverwachte reactie van de auto op een baan die je niet kent is zo gebeurd.
    Dat ie daar inderdaad in werking trad lag naar mijn mening meer aan de banden i.c.m. oneffen asfalt/betonplaten waar de ESP blijkbaar geen raad mee wist (met de PS2 bijna nooit ingrepen op oneffen pistes) en niet aan overdreven snelheid (rij in principe op de openbare weg ook met die snelheid in bochten).
     

Deel Deze Pagina