1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aansluiting koplampen fase 1

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door rfknol, 10 jun 2011.

  1. #1 rfknol, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2012
    Vanavond heb ik even de bezetting van de pinnen in de koplampen genoteerd. Dit voor mensen die er misschien wel aan willen gaan knutselen;)
    De pin nummers die erbij zijn gezet zijn dezelfde pinnummers als op de stekker.

    [​IMG]

    Voor Halogeen geld:
    1 Groot licht
    2 Dimlicht en hoogteregeling rood (voeding?)
    3 Richtingaanwijzer
    4 Stadslicht
    5 Massa
    6 (leeg)
    7 Hoogteregeling bruine draad
    8 (leeg)
    9 Hoogteregeling zwart (massa?)
    10 (leeg)

    Voor Xenon geld:

    1 Groot licht
    2 Dimlicht
    3 Richtingaanwijzer
    4 Stadslicht
    5 Massa
    6 Hoogteregeling
    7 Hoogteregeling
    8 Massa Xenon
    9 Hoogteregeling
    10 Hoogteregeling.
     
  2. Voor de xenon weet ik niet welke pin wat is. Misschien dat iemand anders dat nog kan vertellen. De AFL lampen heb ik niet dus als iemand daar de pinnen van weet dan plaats ze maar. Ik zal dan de eerste post even aanpassen.
     
  3. #3 rfknol, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2012
    Wat ik trouwens ook gemeten heb is de hoogteregeling voor halogeen. Deze krijgt dus zijn voeding als het dimlicht aanstaat. Als je de hoogteregeling op 0 zet staat er 1.3v op op stand 4 staat er 9 volt op (pin 1 en 9).
     
  4. Bedankt hoor Robert!

    Dus er lopen twee kabels naar pin 2?
     
  5. In de koplampunit zitten inderdaad 2 draadjes vanaf pin 2.
     
  6. lijst je boven aan pagina kan niet kloppen
    dit ivm hoogteregeling en massa van xenon op de zelfde plek zit als je deze wijzigd

    als ik de ene draad meet zou het volgens deze plaatje op plek 7 moeten zitten en niet 8(de hoogte regeling dan )
    heb net bij de hella xenon unit gemeten en dit klopt op plek 8 zit massa
    en op
    het volgende heb ik gemeten

    (pin besteding als boven op plaatje)
    1. grootlicht
    2. dimlicht
    3. knipperlicht
    4. stadslicht
    5. hoogteregeling pin3 (alleen xenon, stelmotor driedraden, deze niet gebruiken)
    6. massa gewone verlichting
    7. hoogteregeling pin1 (halgoeen unit ook, bruin, linkse van stelmotor )
    8. massa xenon lamp
    9. hoogteregeling pin2 (halogeen unit ook, rood, middelste van stelmotor )
    10. hoogteregeling pin 4(alleen xenon, stelmotor driedraden, deze niet gebruiken)
    voor stelmotor halogeen werkend hierop te krijgen
    oranje draad bij stadslicht plus toevoegen
    halogeen unit zit deze bij dimlicht ivm xenon beste om dit niet te doen maar ergens anders op aan sluiten
     
  7. Idd een fout opgetreden. Ik heb m gewijzigd, bedankt!
     
  8. durf je ook te zeggen hoe je de massa hebt aangesloten van deze unit
    voor de xenon
     
  9. Daar heb ik bij de VW dealer deze contactpunten voor gehaald
    [​IMG]

    Die hebben ze in 2 varianten namelijk voor dikkere en dunnere draden. Ik heb die voor dikkere draden gebruikt. Het contactpunt kun je erin prikken nadat je de roze beveiliging in de stekker eruit hebt gehaald.
     
  10. Let wel, bij sommige zitten alle pinnen er al hè... als je mazzel heb tenminste... :mrgreen:
     
  11. Zoals bij mijn auto:)
    Het is volgens mij behoorlijk willekeurig wanneer de stekker volledig bedraad is.
     
  12. Bedankt, heeft me goed geholpen. Ik moest mijn DRL module verbinden met het standlicht en heb niet moeten zoeken. Mvg, Wadse
     
  13. #13 trucker0werner, 30 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2012
    gisteren fanatiek bezich om alles goed te krijgen
    alles erin zitten werkt het niet
    bleek dat ik massa xenon op pin 5 had zitten inplaats van pin8
    gauw overgezet en alles werkt hier
    ook hoogteregeling
    dit ivm pin 5, 8, 10 vrij waren en rest wel bedraad

    tevens klopt het ook dat je tussen de binnenwerk en plek waar je de motor inhaakt extra plastic moet zetten
    een plastic handgreep van kastje voldoet perfect

    alles werkt dus goed enige dinsdag op werk ff de koplamp goed afstellen zodat dat ook goed is

    tevens de pin kun je ook op meerdere plekken halen
    ik was toevallig bij audiozaak en vroeg of ze die klemmen hadden en liet de foto zien
    en inderdaad hadden ze scheelde mij een bezoek aan vw dealer
    en koste me niks
     
  14. ff stofafblazen......


    daarnet bij de vw geweest die kon volgens hem de contactpunt van de stekker niet los verkrijgen, nog ff meegekeken op de cad.
     
  15. Vreemd, ik heb ze hier in Zwolle een keer of 3 wezen halen.
     
  16. hier in dordrecht hebben ze ze ook hoor ;)
     
  17. Even beide foto's laten zien. Dat was voldoende. De eerste al, hoewel hij eerst dacht dat het om de complete stekker ging. Misschien heeft die van jou daar ook last van?
     
  18. Als je wilt mag je er altijd bijbestellen hoor voor hier op forum? ;)
     
  19. En een ford garage heeft die ze dan ook? Morgen maar een met een foto op pad ,das altijd makkelijker
     
  20. Ford leverd vrijwel geen losse pinnen voor de diverse connectoren die in de auto's zijn toegepast. De Ford dealer zal je dus ook vrijwel zeker niet kunnen helpen.



    Volkswagen (en alle andere merken die hier onder vallen) daarentegen leverd wel vrijwel alle connectoren als los onderdeel en heeft tevens voor vrijwel alle connectoren reparatie pinnen met stukken draad eraan.

    Ik heb in het verleden dieverse malen losse connectoren en reparatie pinnen bij de volkswagen dealer gehaald. Ook voor diverse andere merken auto's waaronder mijn vorige focus 1.

    Het lijkt me sterk dat Volkswagen geen losse connectoren / pinnen meer leverd. Je zou het nog eens bij een andere Volkswagen/Seat/Audi/Skoda dealer kunnen proberen.
     

Deel Deze Pagina