Aanschaffen Focus station 05/06

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Dionysius, 25 sep 2014.

  1. #21 Vogel, 3 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2014
    Mostert na de maaltijd, maar wellicht voor anderen...


    Onderdelen voor de remmen zijn verrassend goedkoop. Laat je daar niet door tegenhouden!

    De benzinemotoren hoor je weinig klachten over.

    Houdt er bij de kostenvergelijking voor benzine of diesel rekening mee, dat er soms nog wat extra kosten zijn bij de diesel. Maar dat geldt voor alle diesels in deze prijsklasse.
    Met name verstuivers en koppeling zijn niet goedkoop en kunnen wel eens stuk gaan.
    Let ook op de turbo! Een falende turbo kan slijpsel in het blok veroorzaken. Helaas betekent dat voor de 1.6TDCI einde verhaal, omdat dit blok slecht gereinigd kan worden. Een 1.6TDCI met onlangs vervangen turbo zou ik NIET kopen.

    Verder geldt natuurlijk hetzelfde als voor iedere andere auto: controleer de binnenkant van de wielkasten op roest, met name de veerschotels. Kijk goed naar de bodem (Schrik niet van een beetje roest op het subframe). Kijk ook goed naar de reservewielbak aangezien lekkage in kofferbak de wagons nogal eens voorkomt.
     
  2. Wel goed die beschrijving van je vogel. IK heb dan geen Diesel maar dat roest aan bijvoorbeeld de ophanging/subframe achter daar schrik je je in eerste instantie kapot van maar het stelt weinig voor. Roest bij het reservewiel klopt ook . Ook bij mij een klein beetje lekkage maar niet te achterhalen dus een van de pluggen bij het reserve wiel er uit .
    Roest daar zie je toch ook vaker maar doorgaans niet in die mate dat er het is door gerrot. schotels achter bij een wagon, de bouten en moeren om de uitleining te stellen kunnen een probleem zijn wanneer de auto dus niet goed spoort daar niet meer los te krijgen wat bij mij betekende dat een schotel vervangen moest worden.
    Voor de rest ben ik met mijn 1,6 benzine tevreden al vind ik hem wat traag .
    Olieverbruik dient wel bij benzine in de gaten gehouden te worden.
     
  3. Als je de 1.6 een beetje op toeren houdt dan kun je er nog aardig vlot mee uit de voeten.
     
  4. Nou heb 'm gister opgehaald en helemaal :thumbs:
    Volvo kapje zit op de bougies, dus gaan met die :focus2:
     
  5. Als je hem flink op toeren houdt dan kan de 1.6 net mee maar dan zuipt hij als een gek waarbij ook het olieverbruik behoorlijk stijgt.
     

Deel Deze Pagina