1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies 1.6tdci of 2.0 beide uit 2008

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ejdb, 12 nov 2017.

  1. Yep met start knop navi clima pdc enzo.... maar technische degelijkheid vind ik het belangrijkste

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  2. Onderhoudshistorie is bekend en goed beschreven door ford garage tot eind 2013.... laatste 3 jaar is door eigenaar zelf gedaan of door "beun" .... maar wel alles beschreven en binnen de intervallen....



    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  3. Persoonlijk zou ik het wel aandurven. En anders een aankoopkeuring laten doen?
     
  4. Zon aankoop.keuring. Kan dat zo ff a la.minute? Of moet je daar dan een afspraak voor maken? En is dat heel anders dan een apk? Die zouden ze sowieso doen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  5. Apk is idd anders dan een aankoopkeuring.
    Staat de auto nu bij een (Ford)dealer? Of Bovag aangesloten bedrijf? Dan wordt de APK iig serieus uitgevoerd.

    Anders een Ford dealer in de buurt bellen en vragen of zij een keuring willen doen. Als de auto goed is en de verkoper is eerlijk, dan moet dat geen probleem zijn. Overleg het dus met de verkopende partij.
     
  6. Auto staat bij een grote Bovag aangesloten handelaar....ik ga ook.ff de ford garage bellen.....

    Enige waar ik wat minder gevoel.bij heb is.onderhoud.laatste 3 jaar.

    Er is handgeschreven: Grote Beurt....alledrie met zelfde pen.

    Ik ga handelaar vragen of.ik vorige eigenaar mag bellen...dat zouden bekenden van ze zijn

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  7. In boekje schrijf je toch altijd met pen. En ja idd het kan voorkomen dat door receptionist ingevuld wordt en dus hetzelfde handschrift.

    Beste wat ik ooit had was bij me volvo 480 alle facturen van de onderhoud ervan. Boekje is leuk maar het onvullen ervan is vaak of bijgehouden of plots alles in 1x ingevuld.

    Dus bij twijfel zou je facturen ervan kunnen opvragen. Direct antwoord op je vraag heb je.
     
  8. Wat ik weleens doe is kijken of er een sticker bij de kentekenplaat zit met de naam van een garagebedrijf. Zoja, dan bel ik dat bedrijf en vraag naar de onderhoudshistorie. Dat kan bijzonder verhelderend zijn want vaak staan de niet verholpen gebreken in hun systeem.
     
  9. Wat betekent het als er bij rdw bij de milieuclassificatie: R wordt aangegeven ipv bijv euro4 of euro5 terwijl hij wel hetzelfde type/ dezelfde leeftijd heeft als andere ford waarbij wel euro 5 staat?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  10. ik denk retrofit oftewel een achteraf geplaatst roetfilter.


    correct me if i'am wrong.
     
  11. Af fabriek, minder dan 5mg/km maar geen euro5. Staat gewoon in de omschrijving bij de RDW.
     
  12. Ja klopt dat heb ik wel gelezen maar betekent het nog specifiek iets voor kwaliteit/deugdzaamheid van dat type motor tov euro4 en euro 5

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  13. Het verschil zit onder andere in het type roetfilter.

    Bij de Euro 4 versie van de 1.6 TDCI is een roetfilter toegepast dat gebruik maakt van Eolys regeneratievloeistof. Deze vloeistof moet elke 60.000 KM worden vervangen en het roetfilter moet elke 120.000 KM worden vervangen.

    Bij de Euro 5 versie van de 1.6 TDCI is een gecoat roetfilter toegepast. Hierbij is geen regeneratievloeistof meer nodig. Ook heeft een gecot roetfilter geen vaste vervangingsinterval. Dit type roetfilter dient te worden vervangen wanneer deze verzadigd is met as.
     
  14. Ik heb de focus 3 euro 5, 1.6tdci 115pk 8 klepper uit 2011 (is dezelfde motor als het goed is) en heb er inmiddels ruim 230.000 op staan.
    Maar roetfilter is nog steeds goed.
    1 of 2 keer per jaar (ligt aan de km's) forte dpf cleaner er in en evt. Diesel treatment er in en gaan.
    Ben er dik tevreden over, loopt als een trein.
    Het enige wat ik heb gehad buiten olie en filters zijn de verstuiver bussen en ringen, was €12,- aan onderdelen.

    Het enige minpunt vind ik het verbruik.
    Ik rijd 80% snelweg en gemiddeld zit ik op 17,8l/100km
    Maar dat is normaal voor deze motor ben ik intussen achter



    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  15. De 1.6 TDCI in de Focus 3 is niet dezelfde motor als de 1.6 TDCI in de Focus 2.

    De 1.6 TDCI in de Focus 2 is altijd de oude 16-klepper. Dit terwijl de Focus 3 alleen geleverd is met de nieuwere 8-klepper. Behalve het aantal kleppen zijn er nog vele verschillen tussen beide motoren.
     
  16. O ik dacht datbin de laatste 2.2 dezelfde lag [emoji39]
    Had ik het ff mis haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     

  17. Hoe zit dit dan bij de Mk2met euro5 diesel motor ? Wat is hier dan aan verbeterd?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. Iedereen super bedankt voor alle info! Heeft me erg geholpen.... mijn keuze had ik uiteindelijk teruggebracht naar een focus titanium of limited of n nette redelijk jonge megane.

    Vandaag is dan de beslissing gevallen. Vanmorgen verscheen er ineens een hele mooie Megane 1.5 GT Line en ik had het "geluk" als eerste bij de handelaar te zijn want er kwamen nóg 3 mensen toen ik er was.... mooie bak met alles erop en eraan..... dat betekent dat ik dit forum ga verlaten.

    Nogmaals bedankt iedereen!

    En voor de nieuwsgierigen;) dit is hem:


    Groet!
    Evert[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  19. gefeliciteerd Evert, veel rij plezier met je nieuwe aanwinst :thumbup:
     

Deel Deze Pagina