1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

aanjager weigert stand 1 2 en 3 plots??

Discussie in 'Electronica' gestart door focusR, 15 jun 2007.

  1. En nu maar op zoek naar teflon houdend smeersel.

    Thx (had de zoekfunctie nog niet gebruikt) :oops:
     
  2. Ik heb onder mijn dashbordkastje meerdere schroeven. Kan iemand mij vertellen welke ik moet loshalen? Evt. met behulp van een foto? :oops:
     
  3. - Onder je dashbordkastje zit een stoffe kap die met 3 plastic schroefjes vast zit. Deze los halen en er uit wippen. (deze plaat is puur ter afwerking en demping van geluid)
    - Het dashbordkastje zelf zit met 3 schroeven vast (de onderste 3)
    - Nu zie je dat er een blaasstuk voor de ventilatie bij de voeten zit, die aan het huis van de blower vast zit. Deze los schroeven en er tussenuit wringen.
    - Nu kan je als je helemaal op z'n kop onder je dashbord kruipt de blower-motor zien zitten en de 3 schroeven waarmee hij bevestigd zit. (voor de achterste schroef heb je een korte schroevendraaier nodig of een ratel met een bitje met kruiskop)

    Heb er helaas geen foto's van gemaakt bij mij, maar het is eenvoudig zelf te doen.

    Hoop dat je er iets aan hebt!
     
  4. Goede morge,

    Zo te lezen heb ik hetzelfde probleem met m'n '98 First Edition.

    Wat mij alleen verbaasd is dat in stand 1 & 2 (als de aanjager niet werkt) de airco wel aan en uit gezet kan worden en in stand 3 & 4 blaast de aanjager wel, maar krijg ik de airco niet ingeschakeld en springt de luchtstroom in eerste instantie op recirculatie?

    Heeft iemand dat ook gehad? Alles werkte perfect, totdat ik merkte dat de aanjager het niet meer deed in stand 1 & 2 (maar ja die gebruik ik ook het meest)
     
  5. Nou, dankzij de uitleg hier is het me gelukt om de weerstand te demonteren.

    Nu morgen even een nieuwe halen en hopen dat alles weer werkt.

    Omdat ik het niet helemaal wist heb ik wat foto's gemaakt, misschien heeft iemand er ooit nog wat aan. (die net als ik denkt - kan ik dat wel?-)

    [​IMG]
     
  6. Voor standje 3 heb je een werkend weerstandje nodig.
    Dus ik vraag mij af of jij het zelfde probleem hebt.
    Als het weerstandje eruit klapt zou alleen standje 4 het nog doen.
    Laat maar even horen of ik er naast zit :)
     
  7. Steven, het lag aan de weerstand.

    Net een nieuwe erin gezet en alles doet het weer. Ook de airco reageert weer op alle snelheden.

    Wilde graag foto posten, maar krijg een rood kruisje?
     

  8. kan je mij de foto's in een pb sturen? of hier op het forum plaatsen?
    Ik moet hem ook vervangen namelijk..
     
  9. @Koen Joppen

    Bedankt voor je duidelijk beschrijving,
    kleine uurtje werk en de ventilatie werkte weer in alle standen.
    :thumbs:
     
  10. Bij mij deed een maand geleden alleen standje 4 het niet, ongeveer een week daarna deed hij het weer (voor een week)
    toen stopte ook standje 1 en 2 er mee en had ik dus alleen standje 3.
    Sinds een paar dagen doet standje 2 het ook weer :)

    Iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt?

    Greetz Dirk
     
  11. Vandaag Kachelweerstand vervangen maar geen resultaat.
    Als ik hem op de 0 stand zet blaast hij net als in stand 1 en stand 2,3 en 4 zijn even hard en dat soms wel soms niet. nou lijkt er wel een los contact in de standenknop te zitten (als ik hem zacht aanraak dan wel en dan weer geen contact)
    Weet iemand misschien wat het kan zijn??
     
  12. als hij reageerd op aanraking van de standenschakelaar is deze hoogstwaarschijnlijk kapot.
     
  13. Bedankt nicky, zn vermoeden had ik al. Weet jij toevallig ook hier ergens een How to vervangen standenschakelaars??

    Alvast bedankt
     
  14. nee.die ben ik nog niet tegen gekomen...
     
  15. is een how to van de radio vervangen maar dit kan je ook gebruiken voor je knop te demonteren ;)

    Klaar maken voor inbouw:
    1. Haal de originele radio uit het dashboard
    2. De 4 schroeven van je dashboard losmaken
    3. Knoppen van de verwarming eraf halen
    4. Asbak en aansteker eruit halen
    5. Heel voorzichtig je front van je dashboard aftrekken
    6. Kabels losmaken van het front

    nu heb je je front los en is het een kwestie van de schakelaar los maken ;)

    succes!
     
  16. ok bedankt ga van het weekend ff aan de slag.
    Nog een vraagje, zijn het lossen knoppen of is het een hele junit?
     
  17. ik dacht dat de standenschakelaar los te vervangen is.
     
  18. [​IMG]tip kachelweerstand / temperatuurzekering,
    voor een oude maar waarschijnlijk nog steeds voorkomende kachel storing bij de focus 1
    bij doorlezen van het forum zag ik een foto van de kachel weerstand waar aan de linkse zijde een temperatuur zekering zit
    deze kan als de kachelmotor even of langer te veel te veel stroom trekt door die stroom sterkte of door oplopende temperatuur van de weerstanden in dat blokje doorslaan
    wellicht zinnig om even door te meten
    : heel geen weerstand
    : kapot oneindig veel weerstand
    zonder multimeter ook simpel met een lampje te testen
    temperatuurzekeringen zijn bij electronica winkels te koop voor 0,50 tot 1,50 euro oa. conrad.nl
    let op : kleur code is geen standaard gegeven kijk welke waarde er op gedrukt staat !
    bij het insolderen van de nieuwe : aansluitdraadjes pas na insolderen afknippen en met punttang aan de zijde van de zekering vast houden dit is om de warmte af te voeren je moet het ook snel doen anders gaat hij gelijk weer kapot en vast houden tot het afgekoeld is.

    voor plaatje zie reactie 17 van 17 augustus 2008, 11:13(medion 17)



    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina