1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanhaalmomenten remklauw gezocht

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door ScubaJerry, 6 jan 2017.

  1. Beste Ford kenners,
    Ik ga de remklauw van mijn Ford focus 1.4
    16 V wagon 2002 mk1 vv. Rem slang, schijf en blokken neem ik gelijk mee. (Slang heeft wat scheurtjes, schijf en blokken niet best meer)
    Ben opzoek naar de aanhaalmomenten/aantrekkoppels voor de remklauw en of alle boutjes in deze omgeving van deze type focus, een lijst met alle aantrekkoppels is ook welkom. Welke vet kan ik het beste gebruiken voor de geleide boutjes...koper of keramisch of......? Tips voor wat ik niet moet doen en waar op te letten.
    Bij voorbaat dank.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Aanhaal momenten weet ik niet, kleine boutjes vast, grote bouten goed vast, kwestie van gevoel.
    Geleide boutjes? Denk dat je de geleide pennen bedoeld, white grease, soort water bestendige vaseline.
    Eerst goed schoonmaken dan pennen en rubbers licht insmeren.
     
  3. Vast is vast zo'n idee had ik al.
    Thanks Karamba.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Denk aan de inbus 7 , die is niet overal verkrijgbaar.
     
  5. Even op klikken word ie groter :)

    [​IMG]
     
  6. vet kun je doen, gebruik het zelf alleen nog maar bij trommelremmen omdat daar alles netjes afgeschermd is, je kan er koper of keramisch voor gebruiken net wat je hebt liggen op schijfremmen blijft er vuil aan plakken, en binnen een paar weken is het uiteindelijk helemaal verdwenen, de geleide bussen zou je idd kunnen doen die zitten afgeschermd, maar de geleiding van de blokken gewoon droog laten, ik gebruik een boormachine met een staalborstel om ze schoon te maken ff schoonspuiten met remmenreiniger, en droog monteren, en de geleidepennen zou je even een fijn schuurpapiertje overheen kunnen halen.

    op de bevestigingsbouten zou je nog een drupje blauwe locktite kunnen doen, of nog beter nieuwe bouten gebruiken die zijn standaart voorzien van borgmiddel.
     
  7. Bedankt Meeelv en Bassochist voor de waardevolle info.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Sbro ik liep vandaag inderdaad tegen deze vreemde inbus aan. Te groot voor een 6 maar ook te klein voor een 7... dit maak ik voor het eerst mee. Hierbij is de operatie ff uitgesteld. Morgen ga ik opzoek naar deze inbus. Thanks man.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina